Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:40:23 GMT

100 قطعه سهره طلایی در طبیعت نقده رها شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۶۵۹۸

100 قطعه سهره طلایی در طبیعت نقده رها شد

اکبر محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حمل پرندگان زینتی توسط متخلفان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده با همکاری پاسگاه های انتظامی سه راهی محمدیار و دارلک موفق به کشف این پرندگان شدند.
وی ادامه داد: پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد زیرا بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست پرنده شکاری سارگپه، کبک و سهره از گونه های حمایت شده بوده و هرگونه شکار، زنده گیری و نگهداری آنان غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سهره طلایی از خانواده سهره ها و راسته گنجشک سانان است که در جمهوری آذربایجان، شمال ایران و جنوب دریای خزر زندگی می ‌کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: سهره ها از دیرباز به خاطر آواز و زیبایی خاص خود مورد توجه صیادان بوده اند.
محمدیان از مردم طبیعت دوست نقده خواست تا در صورت مشاهده حیوانات آسیب دیده در طبیعت یا تخلف شکار، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست نقده اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا سهره طلایی، پرنده‎ای کوچک‎ تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‎های سفید، گرده قهوه‎ای یا خاکستری، بال‎های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‎ ها، سینه‎ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.
این پرنده در جنگل‎ ها، دره‎های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‎ ها، پارک‎ ها، کشت‎زار ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع دو هزار متری زندگی می ‎کند و آواز سهره طلایی بسیار دلنشین و متنوع بوده و مخلوطی از آواز سایر سهره‎ ها نیز در آن شنیده می ‎شود.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت پرنده حفاظت محیط زیست خانواده سازمان حفاظت محیط زیست طبیعت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست

امید تونی افزود: این پرنده شکاری برای تیمار به مراکز درمانی حیات وحش منتقل شد و پس از بهبودی کامل در طبیعت رها سازی می‌شود.
دلیجه پرنده‌ای شکاری از گونه شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشت‌ها و کشتزار‌ها و حتی در شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت