Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:10:35 GMT

ماجرای بن بست بهشت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۶۶۶۷

ماجرای بن بست بهشت

تهران- ایرنا - رضا بهار و همسرش معلول هستند؛ زوج معلولی که همه هستی شان را برای پرورش تنها فرزندشان «فرزاد» که حالا نوجوانی برای خودش شده به کار گرفته اند.

بهار نویسنده و مترجم است؛ ترجمه اخبار فارسی به انگلیسی را نیز انجام می دهد؛ همسرش راضیه کباری هم خبرنگار است و پس از نابینایی خبرنگار شده است.
بهار شرح حال زندگی شان که چطور با معلولیت هم می توان زندگی مشترک را اداره و بچه داری کرد، نوشته و کتاب « درهمین چند قدمی» را از طریق انتشارات « به منش» روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهار در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های مجازی روز سه شنبه ماجرای دو اتفاق که برای همسر نابینایش رخ داده را روایت کرده است؛ این زوج بتازگی به خیابانی به نام بهشت در مرکز شهر تهر ان نقل مکان کرده اند و این رویدادها در محل جدید زندگی شان رخ داده است.
این نوشته با عنوان «اندر احوالات بهشت» به شرح زیر است:

«ما دو سه ماهی است خانه مان را عوض کرده ایم. اسم کوچه مان بهشت است. اگر زباله ای که مردم اینجا و آنجا در همین بهشت تازه ما رها می کنند را نادیده بگیریم کوچه زیبایی است. خانه ما در انتهای بن بستی در همان کوچه بهشت است. من خودم از چند درختی که از روزگاران قبل از زمین خواری و آپارتمان نشینی هنوز پابرجایند لذت می برم.
بگذریم.
مدتی طول کشید که همسر نابینایم به این بهشت و رفت آمد در آن خو بگیرد. اما آنچه شاید باعث تعجب ما از ساکنان بهشتی شده، دو اتفاق شگفت انگیز است که در عین سادگی برای آنها که دستی بر آتش دارند و بهشت و جهنم را لااقل می فهمند، می تواند به لحاظ جامعه شناسی، روانشناسی و بررسی اخلاق جمعی ما مردم حائز اهمیت باشد.
یکی موضوع پیرمردی است که با دیدن راضیه و عصای سفیدش، از او پرسیده آیا با این وسیله که در دست دارد دنبال طلا می گردد. یعنی فکر کرده عصای سفید گنج یاب است و احتمالا این فکر هم حاصل قیمت دلار، طلا و سکه ای است که این روزها سر به فلک کشیده و تمام ذهن ما مردم را پر کرده.
البته پیرمرد وقتی فهمیده چه اشتباهی کرده شروع کرده به معذرت خواهی.
اما اتفاق دوم که به نظر من تاسف بار است مربوط به همین یکی، دو روز پیش است وقتی که یکی از همسایه های بن بست بهشتی ما بی توجه با ماشینش از روی عصای راضیه رد شده و آن را شکسته و حتی بعد از فریاد همسرم نایستاده و به رفتن ادامه داده. توی همین بن بست.
نمیدانم، شاید او هم فکر کرده بهتر است گنج یاب همسر نابینایم را بشکند تا او نتواند طلا پیدا کند.»

رضا بهار متولد 1349 سمنان است که به علت بیماری مادرزادی و آسیب مغزی نوعی از معلولیت را تجربه می کند و فاصله چشمانش از یکدیگر بیشتر از حد معمول و نیز اندازه آنها بزرگتر از چشمان سایر انسان هاست.

گزارش از داود میاندهی
تهرام/1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معلولان رضا بهار بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:????در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد خبر 847163 برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ