Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال که تا چند هفته گذشته روزهای پرالتهابی را می‌گذراند و در فصل نقل و انتقالات بسیار ضعیف ظاهر شده بود، حالا با جذب بازیکنان باکیفیت یکی از مدعیان اصلی لیگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال تهران که در نقل و انتقالات تابستانی وضعیت ناامیدکننده‌ای داشت، با اعتراض هواداران خشمگین مواجه شد و حتی این اعتراض به وزارت ورزش هم کشید و هواداران با تجمع مقابل این وزارتخانه نارضایتی‌شان را عملکرد مدیرعامل وقت نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز فردا کردن‌های تیام و پیشنهاد بالا برای تمدید قرارداد، شرط جباروف برای ثبت قرارداد سه ساله، جدایی نورافکن، امید ابراهیمی و مجید حسینی، تیم فصل گذشته استقلال را تقریباً خالی از ستاره کرده بود.

* روزهای پرالتهاب، اعتراض تیفوسی‌ها

رضا افتخاری در روزهای پرالتهابی که پیش روی خود می‌دید، برای مذاکره با تیام و جباروف شخصاً عازم ترکیه شد و این امر انتقاداتی را علیه مدیرعامل وقت استقلال در پی داشت، به طوری که پیشکسوتان استقلال و کارشناسان چنین رفتاری را دور از شأن یک مدیرعامل دانستند که برای مذاکره با دو بازیکن راهی ترکیه شود.





افتخاری در مورد جزئیات مذاکره با تیام و جباروف گفت: می‌دانم چه کسی پشت پیشنهاد به تیام ایستاده است، مدیربرنامه تیام پیشنهاد 500 هزار دلاری داد و من هم گفتم، فکر کردید با بچه طرف هستید؟ این هزینه‌ها را نمی‌کنم، چون مردم به نان شب خود محتاج هستند و پول یامفت به کسی نمی‌دهم، جلوی این مسائل ایستادم و فحش خوردم، اما اگر باج می‌دادم آدم خوبی بودم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال همچنین در مورد جزئیات مذاکره با جباروف عنوان می‌کند: جباروف پیشنهاد قرارداد سه ساله به ارزش چهارصد هزار دلار را کرد، من هم گفتم تو اکنون 36 ساله هستی و سه سال دیگر باید با عصا راه بروی، بنابراین قرارداد سه ساله نمی‌بندم.

وی با گلایه از مجید حسینی هم بیان می‌کند: به مجید حسینی گفتم که بعد از جام جهانی چرا پاسخ تلفن ما را نمی‌دادی؟ این بازیکنان آنقدر معرفت نداشتند که جواب تلفن مدیرعاملشان را بدهند و به همین دلیل تصمیم به استعفا گرفتم.

افتخاری همچنین با اشاره به جدایی قریب‌الوقوع امید ابراهیمی یادآور شد: تلفن ابراهیمی تا دو هفته بعد از جام جهانی خاموش بود، یک بار که با وی صحبت کردم گفتم چرا نمی‌آیی تکلیف قراردادت را روشن کنی، هواداران فکر می‌کنند من کوتاهی می‌کنم و اعلام کرد هفته آینده می‌آیم و بعداً از طریق خسرو حیدری شنیدم که به قطر رفته و در حال مذاکره با یک تیم قطری است.

رضا افتخاری در روزهای پرالتهابی که پیش روی خود می‌دید، برای مذاکره با تیام و جباروف شخصاً عازم ترکیه شد و این امر انتقاداتی را علیه مدیرعامل وقت استقلال در پی داشت، به طوری که پیشکسوتان استقلال و کارشناسان چنین رفتاری را دور از شأن یک مدیرعامل دانستند که برای مذاکره با دو بازیکن راهی ترکیه شود.

وی ادامه داد: به هر طریقی بود پول ابراهیمی را جور می‌کردم تا بماند اما بالاخره نماند و رفت.

با استعفای افتخاری و موافقت آن توسط وزیر ورزش، هیأت مدیره استقلال تشکیل جلسه داد و امیرحسین فتحی را که به تازگی جایگزین قریب شده بود به عنوان سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد تا روزهای سختی در انتظار معاون سابق حقوقی و بین‌الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران باشد.

* پایان روزهای تیره و تار برای هواداران استقلال

با انتخاب فتحی شاید خوشبین‌ترین هواداران استقلال هم فکر نمی‌کردند تیم‌شان با جذب بازیکنان باکیفیت از همان ابتدا برای حریفانش ترسناک باشد.

فتحی که از همان ابتدا اعلام کرده بود اولویتش حکمفرما کردن آرامش بر این باشگاه و هواداران است، انرژی مثبتی به هواداران استقلال فرستاد که از جمله آن گرفتن حق ترانسفر سیدمجید حسینی و جذب مرتضی تبریزی بود و روزهای پرالتهاب استقلالی‌ها تا حدودی به آرامش بدل شد.





ماجرای مجید حسینی شاید یکی از کارهای مثبت فتحی بود که هواداران استقلال را به آینده این تیم امیدوارتر کرد.

بر این اساس، حسینی که بعد از رقابت‌های جام جهانی با پیشنهادی از سوی ترابوزان اسپور مواجه شده بود، مدیران باشگاه را در منگنه گذاشته و خواستار دریافت رضایتنامه و پیوستن به باشگاه ترکیه‌ای بود، اما مدیران استقلال نمی‌خواستند به راحتی اجازه جدایی به حسینی را بدهند.

با ورود فتحی به باشگاه، وی در نامه‌ای به مدیران باشگاه ترکیه‌ای خواستار مذاکره مستیقیم برای صدور رضایتنامه سید مجید حسینی شد و اعلام کرد که در صورت عقد قرارداد با حسینی از این باشگاه ترکیه‌ای به فیفا شکایت خواهد کرد.

مدیران باشگاه ترابوزان این تهدید را جدی گرفته و رهسپار ایران شدند تا با باشگاه استقلال برای جذب حسینی مذاکره مستقیم کنند. فتحی سرپرست باشگاه استقلال در دیدار با همتایان ترکیه‌ای‌اش اعلام کرد که برای صدور رضایتنامه حسینی باشگاه ترکیه‌ای باید سر کیسه را شل کنند و 600 هزار دلار (400 هزار دلار بابت صدور رضایت‌نامه و 200 هزار دلار نیز بابت حق رشد) به باشگاه استقلال پرداخت کند. حتی مدیران ترابوزان خواستار تخفیف از باشگاه تهرانی شدند اما مورد موافقت مدیران پرافتخارترین تیم آسیا قرار نگرفت.

* غلبه تفکرات آلمانی و تبدیل تهدید به فرصت

در نهایت فتحی توانست بابت صدور رضایتنامه حسینی پول هنگفتی را از باشگاه ترکیه‌ای دریافت کند و این پول می‌توانست در ادامه، جذب بازیکنان باکیفیت دیگر را برای فتحی تسهیل کند.

جذب بازیکنان با کیفیتی همچون مرتضی تبریزی، الحاجی گرو، نویمایر، طارق همام و ... تا حدود زیادی خیال هواداران استقلال را از نقل و انتقالات راحت کرد، نمونه روشن آن بازی با تراکتورسازی بود که تیفوسی‌های استقلال را به آینده این تیم امیدوارتر کرد و بازیکنان استقلال حتی اجازه هنرنمایی به ستارگانی همچون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و دیگر بازیکنان پرستاره تراکتورسازی را ندادند و این امر تحسین حتی منتقدان این تیم را در پی داشت.

شاید در این فصل برای نخستین بار جای خالی تیام، جباروف، ابراهیمی احساس نشد تا شفر نشان دهد مرد روزهای سخت است و به راحتی می‌تواند با تفکرات آلمانی‌اش تهدید را تبدیل به فرصت کند.

تا اینجای کار شرایط در تیم استقلال به خوبی پیش می‌رود و فتحی نیز خوب می‌دانست به دست آوردن دل هوادارانی که در سرما و گرما از تیمشان حمایت می‌کنند کار راحتی نیست، به همین دلیل فتحی دقیقاً کاری را کرد که هواداران انتظار داشتند.

جذب بازیکنان با کیفیتی همچون مرتضی تبریزی، الحاجی گرو، نویمایر، طارق همام و ... تا حدود زیادی خیال هواداران استقلال را از نقل و انتقالات راحت کرد، نمونه روشن آن بازی با تراکتورسازی بود که تیفوسی‌های استقلال را به آینده این تیم امیدوارتر کرد و بازیکنان استقلال حتی اجازه هنرنمایی به ستارگانی همچون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و دیگر بازیکنان پرستاره تراکتورسازی را ندادند و این امر تحسین حتی منتقدان این تیم را در پی داشت.

آوردن حاجیلو به عنوان نماد تعصب استقلالی‌ها، انتصاب مدیران جوان و خوش ذوق در سطح مدیریتی و جذب بازیکنان باکیفیت درست در مناطقی که احساس می‌شد ممکن است استقلال در طول لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی از آنجا ضربه بخورد، آرامش را بر این باشگاه و هوادارانش حکمفرما کرد تا در گام‌های بعدی فکری اساسی برای آکادمی استقلال کند.

آزمون بزرگ آبی‌پوشان مقابل ژاوی و یاران

استقلال که پنجم شهریورماه در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر است می‌خواهد در این دیدار با حضور پرشور هواداران هدیه‌ ویژه به آنها بدهد.

ژاوی که تیمش دو بار توسط سرخابی‌ها در آزادی شکست خورده و سرافکنده ورزشگاه یکصد هزار نفری را ترک کرده، این بار نمی‌خواهد برای بار سوم شکست بخورد و حتی اعلام کرده که در صورت شکست استقلال السد قهرمانی آسیا خواهد شد.

اما بازیکنان ایرانی همواره نشان داده‌اند که مرد روزهای سخت هستند و مگر با حضور یکصد هزار هوادار می‌شود انگیزه و شور نگرفت، به خصوص مقابل هوادارانی که آن روز جدا از بحث رنگی‌ها طرفدار ایران هستند و خیلی دوست دارند خوشحال ورزشگاه را ترک کنند و شکست دیگری بر ژاوی و یارانش تحمیل کنند.





در بازی با السد تجربه شفر خیلی خیلی کارگشا خواهد بود و می‌تواند حتی کفه ترازو را به نفع آبی‌پوشان سنگین‌تر کند تا این بار با شکست السد در دو بازی رفت و برگشت هم محبوبیتش بین هواداران بالاتر برود و هم نشان دهد مرد سرد و گرم چشیده است.

انتهای پیام/4051

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت که اوسمار یکی از گزینه‌های مناسب برای فصل آینده پایتخت محسوب می‌شود اما انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود. - اخبار ورزشی -

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عنوان کرد: خوشبختانه پرسپولیس وضعیت خوبی دارد و جدا از اینکه نتایج قابل قبولی گرفته فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارد. تمرکز بازیکنان باید فقط روی تیم خودشان باشد و با ادامه این روند قهرمانی دور از دسترس نیست. پرسپولیس در حال حاضر آرامش مناسبی دارد و خوشبختانه جذب بازیکنان جدید هم توانست روند این تیم را در حالت مثبتی قرار دهد.

وی در خصوص مصاحبه برخی از بازیکنان و مربیان استقلال در مورد پرسپولیس گفت: بهترین کار این بود که بازیکنان پرسپولیس جواب مصاحبه‌ها و بیانیه‌های باشگاه استقلال را ندهند. در استقلال جو مناسبی وجود ندارد و کادرفنی با مدیریت باشگاه مشکل دارد ولی پرسپولیس در آرامش مطلق به سر می‌برد.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص بحث ماندن اوسمار در پرسپولیس برای فصل آینده اظهار داشت: اگر پرسپولیس قهرمان شود باید دید چه فضایی ایجاد خواهد شد و اگر هم قهرمان نشود باز هم باید منتظر ماند و دید چه وضعیتی به وجود می‌آید. نمی‌توان اتفاقات آخر فصل را پیش‌بینی کرد، به نظر من بحث انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود ولی طبیعتاً اوسمار می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پرسپولیس برای هدایت این تیم باشد.

منافی یادآور شد: پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ باید مثل سال گذشته با تمرکز بالا، فقط روی بازی‌های خودش تمرکز کند. در حال حاضر تیم آرامش دارد و می‌تواند با ادامه همین روند قهرمان شود. نقش هواداران و پیشکسوتان هم در حمایت از تیم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالک جدید استقلال این فوق ستاره را می‌خرد؟
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!
  • سرپرست استقلال خوزستان:فقط تمرکز و دیگر هیچ!
  • چشمک ستاره دوم به آبی‌ها
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!
  • اورونوف، ایجنت ماشاریپوف نمی شود! | تصمیم ستاره ازبک برای فصل آینده