Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه سیاستگذاران بازار ارز و سکه خطا کردند،گفت: افرادی که تصمیم سازی و تصمیم گیری کرده‌اند باید مؤاخذه شوند.

حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بی تدبیری در مدیریت اقتصاد کشور گفت: بی تدبیری ها در چندماه گذشته در مدیریت اقتصاد کشور زیاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم اینکه کارشناسان و خبرگان و مجلس شورای اسلامی تذکرات لازم را به بانک مرکزی دادند و از آنها خواسته شد فضای اقتصادی کشور را مدیریت کنند اما بانک مرکزی از این راهنمایی ها استفاده نکرد.

وی افزود: بانک مرکزی مدل های اقتصادی دهه ۶۰ را مبنی بر پول پاشی و سکه پاشی مورد استفاده قرار داد و به طور مستقیم در بازار به بدترین وجه مداخله کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد از تأخیر دولت در ارائه بسته ارزی تصریح کرد: ارائه این بسته نیز ناشی از تغییرات در بانک مرکزی بود. اگر این تغییر ایجاد نمی شد شاید همچنان دولت سیاست پول پاشی را اجرا می کرد.

حسینی گفت: متأسفانه منابع ارزی به تاراج رفته و در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است که خسارت جبران ناپذیری را به تولید و اقتصاد کشور وارد کرد. بخش زیادی از ارز کشور به دلیل سیاست نادرست دولت در اختصاص ارز مرجع به همه کالاها از کشور خارج شد و به واسطه آن هیچ کالایی به کشور وارد نشد. بخشی از منابع ارزی نیز به ارز مسافرتی اختصاص یافت که کار اشتباهی بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه امروز مقام معظم رهبری در واقع یک هشدار، تشر و فریادی از دل مردم و صاحب نظران اقتصادی خطاب به دولت بود.

حسینی ادامه داد: امیدواریم فضای مدیریت کشور با این هشدار تغییر کند و به سمتی هدایت شود که دیگر شاهد خیانت یا بی تدبیری و یا سوءاستفاده افراد فاسد نباشیم. متأسفانه تعدادی افراد فاسد سیستم اقتصادی را در اختیار و انحصار خود درآورده اند که باعث می شوند مسئولان اقتصادی تصمیمات نادرست اتخاذ کنند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم در مبارزه با فساد و در اتخاذ تدابیر اقتصادی شاهد چرخش قابل توجهی از دولت و قوه قضائیه باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سیاستگذاران بازار ارز و سکه خطا کرده اند، خاطرنشان کرد: افرادی که تصمیم سازی و تصمیم گیری کرده اند باید مواخذه شوند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز بازار سرمایه بیانات رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم.

روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است و در مبارزه با تروریسم مصمم هستیم؛ درخصوص مبارزه با جرایم سازمان‌یافته، مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها که دو کشور و منطقه را تهدید می‌کند نگاه مشترکی داریم و دفاع از حقوق بشر، محور همکاری دو کشور در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیسی گفت: ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که تداوم همکاری‌ها در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود.

مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم

وی افزود: سطح روابط تجاری قابل قبول نیست و این روابط در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار برسد. ما مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم و این فرصت می‌تواند در جهت رفاه دو کشور بکار گرفته شود. سفر اخیر بنده و نخست‌وزیر به نقطه مرزی یک نمونه‌ی کوچک در زمینه فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی بود و این کار می‌تواند گسترش یابد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصت‌ها تبدیل کرده و ما این فرصت‌ها را در جهت پیشرفت کشور می‌دانیم؛ آمادگی داریم تجارب‌مان در این زمینه را با پاکستان به اشتراک بگذاریم.

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور باشد.

خوشامدگویی محمد شهباز شریف؛ چشم و دل ما روشن

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یکصدا اسرائیل را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر این اقدام نظامی را به پایان برسانند. راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مسئله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 846384 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است