Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه دسترسی به هوای پاک، رفاه عمومی و حمل و نقل از حقوق شهروندی است، گفت: هر جا دیدید اقدامات ما با حقوق شهروندی در تعارض است، وارد عمل شوید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در سی و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های اصفهان فردا که با حضور خبرنگاران جوان ترافیک برگزار شد، اظهار داشت: ضمن تبریک روز خبرنگار بسیار خوشحالم که‌ این نشست را در جمع جوانان و نوجوانان عرصه خبر حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و امیدوارم شما به عنوان امیدهای فردای عرصه رسانه، فعالیت کنید.

وی با بیان اینکه مطمئن هستم که با این اراده و انگیزه قوی، می‌توانید نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مردم داشته باشید، افزود: خبرنگاری فقط سئوال و پاسخ نیست. شما باید فرهنگ ساز باشید، صداقت باید سرلوحه کار تمامی خبرنگاران باشد. شغل خبرنگاری شغلی اخلاق محور است که دلسوزانه به اصلاح جامعه کمک می‌کند.

شهردار اصفهان بیان کرد: خبرنگاران نمایندگان مردم در حضور مسئولان هستند و مطرح کردن پیشنهادها و انتقادها از فعالیت‌های بسیار مهم در حیطه خبرنگاری است. اما انتقادها باید سازنده باشند و جنبه تخریبی نداشته باشند چرا که شان خبرنگاری زیر سئوال می‌رود.

وی گفت: همچنین یک خبرنگار باید تحصیلات علمی داشته باشد تا بتواند با بیانی علمی مشکلات جامعه را مطرح کند. خبرنگاری فقط این نیست که کسی سئوالی بپرسد و مسئولی هم پاسخ بدهد. گاهی خبرنگاران خود باید به مشکلات جامعه پاسخ دهد و راه حلی برای آن ارائه کنند.

نوروزی با بیان توصیه‌هایی به خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاری را به عنوان سلاح استفاده نکنید، به جای نقد، تخریب نکنید تا حافظ آبروی افراد باشید.

وی خاطرنشان کرد: ما از خبرنگاران ترافیک حمایت می‌کنیم، به گونه‌ای که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت و حضور آنها در عرصه های بزرگتر باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر جا دیدید اقدامات ما با حقوق شهروندی در تعارض است، وارد عمل شوید، تصریح کرد: نظرات برخاسته از بطن ذهن نوجوانان این شهر باعث می‌شود به دانش من شهردار هم اضافه شود. وقتی شما دغدغه حمل و نقل و ترافیک دارید یعنی ما باید با همت مضاعف، به این حوزه بپردازیم.

وی ادامه داد: هر شهروندی حق دسترسی به هوای پاک و سلامت و امکانات رفاه عمومی و حمل و نقل را دارد. مجموعه اینها حقوق شهروندی است. ما باید کمک کنیم تا مردم به عنوان صاحبان حق، بتوانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند. شما باید این حقوق را بشناسید، وقتی این حقوق را بشناسید، هر جا این حقوق قطع شود، شما حساس می شوید.

نوروزی اظهار داشت: راه کسانی را بروید که برای صلح در جهان، نقش خود را ایفا کردند. اخلاق را محور همه کارها قرار دهید. خدای ناکرده از رسانه برای تخریب کسی استفاده نکنیم. خبرنگار اگر حامی مردم نباشد، نقش خبرنگاری خود را از دست داده است.

آغاز طرح اهدای موتورسیکلت‌های برقی از مهرماه

شهردار اصفهان در این نشست به بیان پاسخ سئوالات و دغدغه‌های ترافیکی مطرح شده خبرنگاران جوان ترافیک پرداخت.

وی با بیان اینکه حدود 2 میلیون سفر درون شهری در روز انجام می‌شود، اظهارداشت: این آمار از نظر شهرداری بسیار کم است و باید به 8 میلیون سفر در روز برسد، چرا که به دلیل حضور خودروهای تک سرنشین، شاهد آن هستیم که علیرغم تعداد سفرهای نه چندان بالا در سطح شهر، باز هم ترافیک هایی بعضا بسیار سنگین و طاقت فرسا ایجاد می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل طرحی را برنامه ریزی کرده‌ایم که در آن در یکی از روزهای هفته، عبور و مرور خودروهای تک سرنشین ممنوع باشد و در صورت وقوع، راننده با جریمه مواجه می‌شود. همانطور که طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو به خوبی جواب داد، امیدوار هستیم تا این طرح نیز به موفقیت برسد.

گسترش طرح ارتقای ایمنی موتورسواران

نوروزی از تحولات بزرگی که در انتظار طرح ارتقای ایمنی موتورسواران است خبر داد و اضافه کرد: در مهر ماه امسال، طرح اهدای موتورسیکلت‌های برقی آغاز به کار می کند که در واقع شکل جدیدی از طرح ارتقای ایمنی موتورسواران است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 50 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خریداری شده که برای افزودن آنها به سطح شهر برنامه های ویژه ای داریم. موتورسیکلت‌های برقی مزیت‌های فراوانی نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی دارند از جمله آلودگی صوتی کمتر، عدم تولید دود، امنیت بیشتر و سرعت مناسب تر برای رانندگی در سطح شهر.

نوروزی در پاسخ به سوالی پیرامون نصب سلول‌های خورشیدی در تقاطع‌ها برای جبران قطعی برق و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج گفت: شهرداری نمی‌تواند هم مسئولیت خرید و هم مسئولیت نصب و نگه داری از این سلول‌ها را بر عهده بگیرد اما اگر سرمایه گذارها به شهرداری اعتماد کنند و با ما همکاری کنند، قطعا می‌توانیم نه فقط در زمینه نصب سلول‌های خورشیدی بلکه در همه زمینه ها شهر اصفهان را به سوی ترقی و پیشرفت پیش ببریم.

برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای گذر فرهنگی چهارباغ

وی با اشاره به هزینه های احداث قطار شهری، اظهار داشت: تا پیش از مدیریت بنده، به ازای هر کیلومتر بهره برداری مترو 15 میلیارد تومان هزینه داشت. در زمان احداث خط یک این هزینه ها تا 250 میلیارد تومان به ازای هر کیلومتر افزایش یافت که اکنون با توجه به برآوردها و آمارها تا 400 میلیارد تومان پیش رفته است و این هزینه بسیار سنگینی روی دست شهرداری خواهد گذاشت اما این به آن معنا نیست که خطوط جدیدی احداث نشود.

وی افزود: علاوه بر برنامه های بهره برداری و ساخت خطوط دو و سه در نظر داریم مترو از اصفهان نیز فراتر برود و خطوط مترو تا شهرهایی مانند نجف آباد، مبارکه و زرین شهر گسترش یابد.

نوروزی همچنین به برنامه های کوتاه مدت پیاده راه چهارباغ اشاره کرد و اظهار داشت: کار ساخت و ساز و تعمیر پیاده راه که اکنون به طور کامل به روی خودروها بسته شده، تا قبل از آغاز جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اتمام می‌رسد و مهمانان شهرمان می‌توانند از زیبایی های پیاده راه چهارباغ استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

وی همچنین به برنامه های بلند مدت گذر فرهنگی چهارباغ هم اشاره‌ای داشت و گفت: با توجه به برنامه هایی که در نظر داریم، قرار است میدان امام حسین (ع) و خیابان سپه نیز به طور کل بر روی خودروها بسته و به پیاده راه تبدیل شوند. همچنین با الگو برداری از نمونه های خارجی، برآن هستیم که فروشگاه‌ها و مغازه های این مسیرها به لباس فروشی ها، کافه ها و رستوران‌ها تبدیل شوند.

نوروزی با بیان اینکه همچنین قرار است برای محور میانی هفت آبنما ساخته شود، بیان کرد: کافه ها و رستوران‌هایی که میز و صندلی های آن در بیرون از فضای داخلی آنها تعبیه می‌شوند تا شهروندان و گردشگران بتوانند در فضای آزاد از غذا خوردن لذت ببرند.

وی افزود: همه این کارها برای این انجام می‌شود تا شهروندان ما از این فضای غم انگیزی که ناشی از خشکی زاینده رود در شهر ایجاد شده، رها شوند و دوباره شادی به خانواده‌های اصفهانی برگردد.

نوروزی با اشاره به گسترش دوچرخه سواری در شهر، اظهار داشت: رویکرد شهرداری این است که شهروندان ما برای رفت و آمدهای خود به جای استفاده از خودروها و تک سرنشینی، به استفاده از دوچرخه روی بیاورند اما زیرساخت های لازم برای این امر فراهم نیست.

وی گفت: لازم است زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر آماده شود اما در واقع شهرداری قرار نیست به مردم دوچرخه بدهد؛ چراکه اگر زیرساخت‌ها آماده باشد خود مردم دوچرخه تهیه می‌کنند و این نیازمند تقویت سیاست‌گذاری‌ها است.

شهردار اصفهان افزود: به همین دلیل سیاست های شهرداری نسبت به سال های قبل تغییر کرده و به جای عریض کردن خیابان ها، خیابان ها را کوچک تر می کنیم و به جای آن، پیاده روهای بزرگتر و مسیرهای اسکیت و دوچرخه بیشتر و با امکانات و امنیت کاملا مطلوب را در خیابان ها قرار دهیم. این کار در بسیاری از شهرهای دنیا اجرا شده و کاملا نتیجه مطلوبی را حاصل کرده است.

تحول در ناوگان اتوبوسرانی

وی با تاکید بر اهمیت والای حمل و نقل عمومی در زمینه کاهش آلودگی ها و ترافیک و نیاز به گسترش و توسعه آن افزود: اتوبوس های جدیدی خریداری شده که به زودی به ناوگان اتوبوسرانی تزریق می شود.

همچنین اتوبوس هایی که عمری بین 5 تا 10 سال دارند، با انجام معاینه های لازم و تعمیر و بازسازی انها دوباره به سطح شهر باز می گردند.

نوروزی گفت: اتوبوس هایی که بیش از 10 سال عمر دارند باید از ناوگان اتوبوسرانی خداحافظی کنند و به چرخه بازیافت وارد شوند.

وی همچنین در تایید انتقادی از سوی یکی از خبرنگاران جوان ترافیک مبنی بر عدم توزیع عادلانه اتوبوس ها در مناطق مختلف شهری گفت: در این شهر اگر امکانات باشد، باید همه مردم از آن بهره مند شوند.

شهردار اصفهان گفت: باید همه مناطق 15 گانه شهرداری از اتوبوس های با کیفیت و با ایمنی بالاتر برخوردار شوند و این موضوعی است که باید طی نشست هایی با معاونت حمل و نقل ترافیک آن را مطرح کرد.

وی در رابطه با افزایش نرخ بلیت‌های اتوبوس گفت: نرخ بلیت های حمل و نقل عمومی افزایش اندکی داشته و به میزان ۱۵ درصد بوده است. البته توصیه می‌شود برای استفاده از اتوبوس‌های شهری از اصفهان کارت استفاده شود تا سوء استفاده‌ای از پول مردم نشود.

وی در ارتباط با توسعه پایدار شهری ضمن توضیح مفهوم آن گفت: فعالیت های ما به گونه‌ای است که مردم در تمام ادوار، چه حال و چه آینده از تمام حقوق خود برخوردار باشند و عدالت بشری پایمال نشود.

نوروزی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران جوان ترافیک در خصوص جذب سرمایه گذاران برای رفع مشکلات ترافیکی گفت: شهرداری سیاست‌ها را تعیین می‌کند و سرمایه‌گذاری آن بر عهده دیگران است. البته حمایت شهرداری از سرمایه‌گذار تا اندازه‌ای است که اگر بگویند سرمایه‌گذاری قصد ارائه خدمت دارد ما به دنبال او می‌رویم؛ چراکه اگر بخش خصوصی و سرمایه گذاران نباشند نمی‌توانیم کار کنیم، به همین خاطر شهرداری بسترسازی می‌کند و امکانات را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد تا آنها نیز تشویق به سرمایه‌گذاری شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اخلاق حقوق حمل و نقل حمل و نقل عمومی شهرداری رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار تردد در استان تهران گفت: مجموع ترددها از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز ۷فروردین ۳۸میلیون و۳۹۴  هزار و ۲۴۶مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در تهران بیان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران ۳میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد است که تاکنون ۴میلیون ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو از استان خارج شدند. همچنین ۳میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ مورد حجم تخلفات ناشی از سرعت است که این تخلفات رشد ۴۸درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

دربانی در ادامه با اشاره به آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی استان تهران در ایام نوروز اذعان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین، ۱۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد کاهش را به خود اختصاص داده است. همچنین مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۲۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳درصد کاهش را تجربه کرد.

دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه افزود: تعداد مجروحین تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین۱۳۲نفر که نسبت به مدت مشابه ۱۸درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین تعداد مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷فروردین ۷۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۹درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دربانی در پایان خاطرنشان کرد: آمار جابجایی مسافر در پایانه های مسافربری ناوگان اتوبوس از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ماه تعداد چهارصد و چهل و دوهزار و ششصد و چهل و نه نفر در قالب ۳۶۷۴۱سفر( اتوبوس، مینی بوس و سواری) از مبدا استان تهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند و همچنین تعداد دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و هفده نفر مسافر از طریق  پایانه های مسافربری  به استان تهران وارد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود
  • رعایت نکردن حق تقدم، اصلی‌ترین عامل تصادفات درون شهری
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی به استان تهران تا ۴ فروردین