Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > محیط زیست - ستاد احیا دریاچه ارومیه قصد دارد تا با تامین منابع مالی در مراتع جنوب دریاچه ارومیه یوزپلنگ پرورش بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود تجریشی معاون محیط‌زیست انسانی و مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا دریاچه ارومیه چند روز با حضور در کافه‌خبر به پروژه جدید ستاد احیا برای نجات یوزپلنگ از انقراض خبر داد، او در این رابطه گفت: قسمتی از جنوب دریاچه ارومیه دیگر هیچ وقت آب سوار نمی‌شود به این دلیل که کف آن به بالا آمده است و این باعث شده، این منطقه تبدیل به یک مرتع خوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما می‌خواهیم منابع مالی را تامین می‌کنیم تا در این منطقه حصارکشی کنیم تا بتوان از یوزپلنگ در این منطقه حفاظت کرد، چراکه این منطه پراز خرگوش و مرتع است.

معاون سازمان محیط‌زیست گفت: علت اینکه یوزپلنک در حال منقرض شدن این است که آب نبوده، وقتی آب نبوده، مرتع از بین رفته و وقتی مرتع از بین رفته هم خرگوشی نبوده و این زنجیره قطع شده است.

تجریشی با اشاره به انتقاداتی که از سازمان محیط‌زیست در رابطه با عدم اهمیت به مسئله یوزپلنگ شده، توضیح داد: به یوزپلنگ فکر می‌کنیم در صورتی که مشکل فقط آب است، اگر به آب برسیم یوزپلنگ را خواهیم داشت و اگر آب نباشد هم همه این‌ها با هم از بین می‌روند و چرخه نابود می‌شود.

او در پایان گفت: پس مشکل اصلی فقط آب است، اینکه نتانیاهو می‌آید از مشکل آب ایران حرف می‌زند یا مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید در 5 سال آینده 80درصد مهاجرت‌ها در خاورمیانه فقط به خاطر آب است به این دلیل است که بسیاری از مهاجران به اروپا به دلیل نبود آب بوده.

 

مشروح این کافه خبر را اینجا بخوایند

 

42237

کلید واژه‌ها : یوزپلنگ - دریاچه ارومیه - کم آبی - خشکسالی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یوزپلنگ دریاچه ارومیه کم آبی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه طی سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی سال آبی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳، از سد بوکان-ساروق ۲۹۶.۵ میلیون‌متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون‌متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی افزود: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال آبی ۹۳_ ۹۴ تا ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 746914

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد