Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:07:01 GMT

وظیفه زنان حج‏‌گزار ایرانی برای معرفی حجاب و عفاف

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۷۴۱۸

وظیفه زنان حج‏‌گزار ایرانی برای معرفی حجاب و عفاف

به گزارش ایکنا؛ حس زيبايى‏‌خواهى از ويژگى‏‌هاى مشترک زن و مرد است كه به دليل ظرافت‏‌هاى روحى زنان، در وجود آنها قوى‏‌تر است. اين حس با وجود روحيه جلوه‏‌گرى بانوان، مى‏‌تواند زمينه بروز آسيب‏‌هاى اخلاقى را ايجاد کند و زندگى خانوادگى و اجتماعى بشر را تحت تأثير قرار دهد

زنان حج‏‌گزار و رسالت‏‌هاى سياسى‏

زنان حج‏‌گزار ايرانى، نماينده زنان جمهورى اسلامى ايران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايران تنها كشورى است كه از نظام جمهورى اسلامى برخوردار است. ازاين‏‌ رو قضاوت درباره چگونگى موفقيت نظام در اجراى احكام اسلام، بسته به نوع پوشش و آرايش زنان ايران در ايام حج دارد؛ چرا كه پوشش و آرايش، نماد ديندارى است. مهم‏تر آنكه زنان ايرانى، افزون بر اينكه نماينده زنان مسلمان هستند، نماينده زنان شيعه نيز هستند؛ مذهبى كه الگوهاى ناب، همچون بانوى بزرگ جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) بانوى عفاف و حجاب و همچون زينب كبرى(س) را دارد؛ بانويى كه حتى در مجلس يزيد و در زمان اسارت، عمده‏‌ترين اعتراضش اين بود كه چرا دختران رسول‏‌ خدا(ص) را در معرض ديد نامحرمان قرار داده‏‌اند.

مشكل بدحجابى زنان ايرانى در عربستان‏

در حال حاضر مسئله بدحجابى، يك مشكل فرهنگى در جامعه ما است كه مى‏‌تواند به حيثيت دينى و مذهبى نظام جمهورى اسلامى ايران در عرصه‏‌هاى بين‏‌المللى آسيب برساند. از نمودهاى بارز اين آسيب بين‏‌المللى، سفرهاى زيارتى، از جمله سفر به عربستان است كه متأسفانه برخى از زائران با بدحجابى خود، موجب هتک حرمت و آبروى امت مسلمان شده‏‌اند؛ به طورى كه فرصت‏‌طلبان از اين مسئله، يك سوژه تبليغاتى ساخته‏‌اند تا چهره شيعيان را خراب كرده و ديندارى مردم مسلمان ايران را زير سؤال برند.

 چگونگى لباس ‏پوشيدن زنان حج‏‌گزار

بين كيفيت لباس و نوع شخصيت انسان رابطه‏‌اى مستقيم وجود دارد. لباس، افزون بر حفظ انسان از سرما و گرما، موجب حفظ عفت و حيا است و همچنين به انسان آراستگى و وقار مى‏‌بخشد. بهتر است بانوان سعى کنند در طول سفر، لباس آراسته بپوشند و از هرگونه آشفتگى و پريشانى در لباس بپرهيزند؛ چرا كه آراستگى در لباس، نشانه‏‌اى از وجود نظام فكرى و ذوق و سليقه انسان است. به هرحال آشفتگى بيرونى، حكايت از آشفتگى درونى دارد. اگر انسان داراى شخصيت طبيعى باشد از آشفتگى گريزان است و نظم، ترتيب و تميزى را بر ژوليدگى و پريشانى ترجيح مى‏‌دهد.

بايد توجه داشت كه آشفتگى در لباس و ژوليدگى و عدم رعايت نظافت و آراستگى، آثار روحى‏ و روانى دارد. به طورى‏‌كه نشاط روحى و روانى انسان را از بين مى‏‌برد. براى اينكه از سفر معنوى خود لذت ببريم و غم و اندوه را از خود دور كنيم، بايد به مسئله آراستگى ظاهر توجه داشته باشيم.

در طول سفر نياز داريم كه ديگران به ما توجه کنند و در قلب هم‏سفران خود نفوذ كنيم و آنها ما را دوست داشته باشند. از راز و رمزهاى برقرارى ارتباط با ديگران و نفوذ در دل هم‏سفران، برخوردارى از ظاهرى آراسته و لباس مناسب است. اهميت آراستگى و نظافت لباس در حدى است كه از آداب زيارت، پوشيدن لباس تميز و آراسته است و تنها سفر زيارتى‏ كه به سبب اقتضائات خاص آن گفته‌‏اند با گرد و خاک سفر وارد شويد، حرم امام‏ حسين(ع) است وگرنه در بقيه اماكن زيارتى، سفارش شده است با ظاهرى آراسته و لباس تميز وارد شويد.

راهكارهاى اصلاح وضعيت بدحجابى زنان ايرانى در عربستان‏

بيان ارزش‏‌هاى واقعى در جلسات عمومى زائران

افشاى ماهيت توطئه جهانى استكبار در رابطه با هنجارشكنى‏‌ها به ويژه حجاب‏‌زدايى براى زائران 

پررنگ کردن تأثير بدحجابى در از بين بردن آبروى نظام جمهورى اسلامى ايران و سوءاستفاده دشمن از اين مسئله براى زائران

تأكيد بر رعايت حجاب و پوشش هماهنگ در قالب قوانين جدى سازمان حج و زيارت

افزايش نظارت و كنترل توسط مديران در طول سفر

استفاده از زائران و نيروهاى مردمى، به ويژه بانوان، براى نظارت بر اين مسئله

تشويق و ترغيب مديران كاروان‏‌ها در برخورد مؤثر با پوشش و آرايش غيراسلامى

تأكيد روحانيون و معينه‏‌هاى كاروان بر مسئله حجاب و تفسير و تبيين آيات حجاب و بيان آثار سوء دنيايى و اخروى بدحجابى

استفاده از فتاواى مراجع و در اختيار قرار دادن فتاوا

انتهای پیام

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران حج حج تمتع بانوان حجاب عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) روایت محمد مهاجری از حجاب‌بان های مترو: از ساعت ۱۶ تا ۱۹ بی‌حجابی حرام است (فیلم) نماینده مجلس در دفاع از لایحه عفاف و حجاب : جامعه ما درباره پوشش دچار قطب بندی نیست که بخواهیم رفراندوم برگزار کنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟