Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه هم‌نواز شامل کتاب و دو سی‌دی با آوانویسی و اجرای نیِ سیامک جهانگیری با همکاری دانشجویان موسیقی دانشگاه تهران از سوی مؤسسه فرهنگی‌ ـ هنری ماهور منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سیامک جهانگیری، آهنگساز، نوازنده و مدرس نی در مورد تازه‌ترین کتاب خود گفت: اجرای هم‌نوازی‌ها برای ساز نی به عنوان ساز اصلی می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری و پرورش شنواییِ هنرجویان داشته باشد، زیرا کنترل کوک و ثبات صدا در ساز نی در هم‌نوازی امر بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این کتاب و سی‌دی اظهار کرد: در این مجموعه سعی شده تکنیک‌های مختلف و ترکیب‌بندی صوتیِ ساز نی برای اجرای بهتر با ساز همراه مدّنظر قرار گیرد. تغییر و تنوع در کوک، مایه، ریتم و سرعت در سه فرم پیش‌درآمد، چهارمضراب و رِنگ، ضمن آموزش محتواییِ قطعه‌ها، ترکیب‌بندی و قابلیت‌های اجراییِ ساز نی را در صدادهی با سازهای ملی موسیقی ایران نشان می‌دهد.

همچنین در مورد اجرای قطعات گفت: در سی‌دی اول، قطعات به صورت سه‌نوازیِ نی و یک ساز ملودیک و تمبک به عنوان سازِ همراهی‌کننده اجرا شده است. در سی‌دی دوم با حذف ساز نی، هنرجوی نی‌نواز به عنوان هم‌نواز در ترکیب سازهای دیگر قرار می‌گیرد تا با توجه به آوانگاری قطعات و اجرای شنیده‌ شده از طریق دیدن و شنیدن بتواند اجرای موزونی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که همواره امکان تمرین و هم‌نوازی با یک نوازنده به عنوان هم‌نواز میسر نیست، شاید این شیوه تمرین و اجرا، ضمن ایجاد انگیزه در تقویت و تربیت شنوایی و درک ریتم و حفظ کوک، برای هنرجویان کارآمد باشد.

نوازندگان این مجموعه که همگی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته موسیقی دانشگاه تهران هستند عبارتند از: وحید فتایی (تمبک)، آفرین نظری‌جو (قانون)، مهرنوش ذوالفقاری (سنتور)، مهران معمارنژاد (تار)، حمید نشوادیان (سه‌تار)، یاسمین شاه‌حسینی (عود)، حامد خدامی (کمانچه).

انتهای پیام/4072/4031/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در قرارگاه عفاف و حجاب فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: از زمان اجرای طرح نور در سطح استان فارس، بحمدالله اقدامات خوبی در این راستا توسط مجموعه انتظامی استان صورت گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: باید همه سازمان‌ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب به وظایف خود عمل کنند و با مجموعه فراجا تعامل، همراهی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

ایمانیه با تقدیر و تشکر ویژه از اقدامات و عملکرد مجموعه انتظامی استان فارس در حوزه عفاف و حجاب و اجرای طرح نور گفت: در این راستا از تلاش‌های ارزنده سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان نیز قدردانی می‌کنم.

ایمانیه در ادامه دستورات لازم در راستای تعامل و همکاری سایر نهادها با مجموعه فراجا در راستای اجرای طرح نور را صادر کرد.

کد خبر 6083624

دیگر خبرها

  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • کنسل شدن نبرد کلاسیک تیلور - یزدانی در پاریس
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار (فیلم)
  • نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند
  • ترجمه کتاب «خدا و زمان» به کتابفروشی‌ها آمد
  • این خانه کلاسیک بوی چرم می دهد! (عکس)