Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@23:59:15 GMT

زن شاغل بهتر است یا خانه‌دار؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۷۹۳۸

زن شاغل بهتر است یا خانه‌دار؟

بر طبق دین مبین اسلام وظیفه کسب درآمد و تامین معاش خانواده بر عهده مردان است و زن وظیفه‌ای در این قبال ندارد. اما از آنجا که پس از شروع زندگی مشترک زن و مرد یکی شده و هیچ چیز جدای از یکدیگر ندارند بهتر است خانم هم در صورت نیازِ خانواده به درآمد او همسرش را در حل مشکلات اقتصادی زندگی شان یاری رساند.

تبیان: بعضی معتقدند زن خوب زن خانه دار است و بعضی‌ها دوست دارند همسرشان شاغل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به همین دلیل است که شاغل بودن یا نبودن زن تبدیل به یکی از معیار‌های امروزی ازدواج برای دختر و پسر شده است.
شناخت مزایا و معایب اشتغال زن‌ها در زندگی مشترک قطعا ما را در شناخت بهتر و جامع‌تر این گونه ازدواج‌ها کمک می‌کند.
در نگاه اول بعد اقتصادی قضیه به چشم می‌آید. زنی که خارج از خانه مشغول به کار است، به خاطر درآمدی که کسب می‌کند کیفیت و وضعیت اقتصادی خانواده را بهبود می‌بخشد، اما این همه ماجرا نیست، این زنان معمولاً به دلیل شاغل بودنشان فعال‌تر و پویاتر از دیگر زنان جامعه به نظر می‌آیند، کمتر احتمال دارد افسرده شود و استقلال مالی و حیطه فردی قدرتمندتری دارند. مسائلی که باعث می‌شود زنان شاغل با اعتماد به نفس‌تر به نظر برسند.
معمولاً این قشر جامعه بهتر و کاملتر از دیگران قادرند زمان و کارهایشان را مدیریت کرده و اتلاف وقت شان کمتر است. آن‌ها مستقل و متکی به خود بار می‌آیند و به همین دلیل در مقابل مشکلات و سختی‌ها مقاومتر و با شکیباترند.
اما این اشتغال خالی از اشکال هم نیست. مهم‌ترین مشکل این است که کار خارج از خانه باعث خستگی بسیار جسم و روح زنان می‌شود و گاهی حتی به برخی از بیماری‌های جسمی در افراد منجر می‌شود. کاهش آرامش خانواده به دلیل وجود استرس بالا در زنان شاعل به خصوص برای افرادی که دارای برخی مشاغل خاص پر استرس هستند، پیامد دیگر اشتغال زنان است.
کار کردن زنان در خارج از منزل به هر حال جنبه‌هایی از زندگی خانوادگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مسۆولیت‌هایی از قبیل: خانه داری و بچه داری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
البته آنچه در این راستا حائز اهمیت بسیار می‌باشد این است که بسیاری از معایب قید شده در بالا قابل رفع اند به شرطی که زن و مرد در ابتدای زندگی مشترک در مورد اشتغال زن و درآمد وی به توافق برسند و سپس با مشورت یکدیگر و در صورت لزوم کمک مشاورین خانواده برای زندگی آینده شان برنامه ریزی کامل و جامع انجام دهند و بر این اساس زندگی شان را بر ضد بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات پیش رو واکسینه نمایند. در این راستا هر یک از طرفین (زن و مرد) وظایفی دارند که آگاهی نسبت به آن‌ها لازم است.
بر طبق دین مبین اسلام وظیفه کسب درآمد و تامین معاش خانواده بر عهده مردان است و زن وظیفه‌ای در این قبال ندارد. اما از آنجا که پس از شروع زندگی مشترک زن و مرد یکی شده و هیچ چیز جدای از یکدیگر ندارند بهتر است خانم هم در صورت نیازِ خانواده به درآمد او همسرش را در حل مشکلات اقتصادی زندگی شان یاری رساند.
چه باید کرد؟
زنان شاغل برای داشتن یک زندگی مشترک موفق باید در انتخاب نوع کار، مقدار زمان مورد نیاز آن کار، محل کار، همکاران و... توجه داشته باشند و به این شکل میان کار و زندگی شان سازگاری برقرار کنند.
در نظر داشته باشید که برخی از کار‌های خاص که دارای شرایطی سخت و سنگین هستند نه تنها با روحیات خانم‌ها سازگار نیست بلکه به زندگی زناشویی آن‌ها هم آسیب می‌رساند. بر طبق دین مبین اسلام وظیفه کسب درآمد و تامین معاش خانواده بر عهده مردان است و زن وظیفه‌ای در این قبال ندارد. اما از آنجا که پس از شروع زندگی مشترک زن و مرد یکی شده و هیچ چیز جدای از یکدیگر ندارند بهتر است خانم هم در صورت نیازِ خانواده به درآمد او همسرش را در حل مشکلات اقتصادی زندگی شان یاری رساند.
از سوی دیگر وقتی مردی می‌پذیرد که همسرش در خارج از خانه مشغول به کار باشد باید به بسیاری از امور، چون پایین آوردن توقعات، کمک به همسر در کار‌های خانه، یاری رساندن او در تربیت فرزندان، توجه بیشتر به حالات روحی و جسمی همسر و تلاش برای حل مشکلات وی و... توجه نماید.
وظیفه دیگر مردان در این راستا بالابردن تفریحات سالم همسرشان و خانواده می‌باشد. آن‌ها باید توجه داشته باشند که همسرشان به دلیل فشار زیاد زندگی نیاز بیشتری به تفریح دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زن شاغل زن خانه دار همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

استاندار خراسان شمالی بر حل مشکلات کمپ ترک اعتیاد بانوان تاکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات به این کمپ باید دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: هدف گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد.

وی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ را قابل تقدیر دانست و افزود: کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، گفت: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین نیز می‌تواند در امر پیشگیری مؤثر باشد.

حسین نژاد بیان کرد: اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود و هزینه‌ها نیز به مراقبت کاهش خواهد داشت.

وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد مؤثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد.

کد خبر 745248

دیگر خبرها

  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • ۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود