Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، رضا عبدلی با بیان این که براساس قانون، کلیه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه در زمره پسماندهای پزشکی(بیمارستانی) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این دسته از پسماندها از جمله پسماندهای ویژه محسوب شده و به شرایط خاصی جهت جمع‌آوری، حمل و دفع نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ماده7 قانون مدیریت پسماند به صراحت تولیدکنندگان را مسوول مدیریت اجرایی پسماندهای بیمارستانی خود معرفی کرده است و اداره و تدبیر این نوع از پسماندها در حیطه وظایف شهرداری نیست. اما از آن جا که در حال حاضر متولی‌ای برای این امر مشخص نشده؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بارگیری، حمل و دفع پسماندهای گندزدایی شده توسط تولیدکنندگان را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه 100تن پسماند پزشکی در تهران و افزایش ظرفیت پذیرش این پسماندها در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، گفت: با گذشت 10سال از زمان تاسیس سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، نیاز به افزایش حجم این سلول جهت دفع پسماندهای پذیرش شده احساس شد؛ لذا از ابتدای امسال مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت گسترش حجم سلول دفن بهداشتی این مجتمع آغاز گردید.

وی با بیان این موضوع که نفوذ شیرابه ناشی از پسماندهای انباشته شده در مراکز دفن از جمله معضلاتی است که علاوه بر آلودگی آب‌های زیرزمینی موجب انتشار گازهای نامطبوع و آلاینده نیز می شود، تصریح کرد: امروزه استفاده از لندفیل به دلیل زهکشی مناسب و ایزولاسیون بستر از جمله فناوری‌های مورد استفاده جهت دفن بهداشتی پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود. بر همین اساس عملیات آماده‌سازی و لایه‌گذاری 8000 مترمربع G.C.L سلول دفن بهداشتی مجتمع آرادکوه از خرداد ماه سال جاری آغاز و طی دو ماه به پایان رسید و پیش بینی شده است که با اتمام این عملیات، سلول جدید تا دو سال آینده پاسخگوی مدیریت و امحای پسماندهای بیمارستانی شهر تهران باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی شهر تهران شهرداری شهرداری تهران قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات

استاندار زنجان به همراه برخی مدیران‌کل استان صبح امروز به شهرستان ابهر جهت بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی مهم سفر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان به همراه برخی مدیران‌کل استان صبح امروز به شهرستان ابهر جهت بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی مهم سفر کرد. شهرستان ابهر به عنوان بزرگترین شهرستان استان زنجان شناخته می‌شود و به نوعی قطب صنعتی استان نیز به شمار می‌رود و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

افشارچی استاندار زنجان در این سفر یک روزه، ابتدا از محل پروژه 4 بانده کردن جاده زندان ابهر (جاده نیکویه) بازدید کرد؛ این پروژه به طول 5 کیلومتر اجرا خواهد شد.

جاده ابهر - قیدار

 استاندار زنجان در ادامه سفر خود از کشنده‌ترین محور استان زنجان یعنی جاده ابهر به قیدار بازدید کرد. سالیان سال است که قرار است این محور تعریض شود و همچنان این پروژه بر زمین مانده است.

محور قیدار - ابهر یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی زنجان و در عین حال جزو پرحادثه‌‌ترین محورهای استان به شمار می‌رود و این در حالی است که خبری از تزریق اعتبار و تسریع در روند تعریض این محور نیست. از 10 سال گذشته تاکنون که عزم جدی برای تعریض این محور گرفته شده، مسئولان زیادی در این دو شهرستان معارفه و تودیع شده‌اند ولی همچنان خبری از تکمیل تعریض این محور خطرناک نیست و به جای جان گرفتنِ اجرای پروژه تعریض، شاهد گرفتن جان از مردمی هستیم که در تصادفات این جاده قربانی می‌شوند.

 البته با روی کارآمدن مسئولان جدید استان در دولت سیزدهم کمی روند کارها بهبود یافته ولی هنوز تغییرات آنچنانی در این محور رخ نداده است. در سفر یک شهریور ماه سال گذشته که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از این محور بازدیدی انجام داد، دستوراتی در خصوص تسریع در روند اجرای پروژه صادر کرد که باید ببینیم آیا این دستورات عملی خواهد شد یا خیر.

پروژه 282 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان ابهر

استاندار زنجان در ادامه سفر خود از پروژه 282 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان ابهر بازدید کرد.  لازم به ذکر است 1800 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ابهر در حال اجرا است که قرار است در صورت منظم واریز شدن آورده مردمی از سوی متقاضیان، این پروژه‌ها تحویل داده شود.

بازدید استاندار زنجان از استخر نیکیان شهرستان ابهر

استاندار زنجان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر، کلنگ مجموعه پارک آبی نیکیان را در این مجموعه به زمین زد. مجموعه پارک آبی نیکیان در 2000 متر مربع، جنب استخر نیکیان توسط سرمایه گذار شخصی احداث خواهد شد.

محسن افشارچی در حاشیه این کلنگ‌زنی با بیان اینکه هدف همه مسئولان باید این باشد که سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این استان تشویق کنند، گفت: استان زنجان آمادگی این را دارد که در چارچوب قانون از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال کند.

وی اضافه کرد: هرچقدر حضور سرمایه‌گذاران بیشتر باشد قطعاً به رشد اقتصادی استان کمک خواهد کرد و از سوی دیگر آمار بیکاری کاهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است