Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جریان دیدار مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان و معاونین وی به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک افزود : ما برای توسعه وارتقا تولید و بهره گیری از مزیت های بالقوه استان و تبدیل آنها به تولید متناسب با نیاز بازار وایجاد اشتغال و تکمیل چرخه تولید و افزایش سود نیازمند گسترش واحدهای صنعتی کوچک هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد : در حوزه صنایع باید بررسی کرد در چه حوزه هایی باید متمرکز بر ایجاد اشتغال شد و چه صنایعی زمینه تکمیل چرخه ارزش افزوده را داراست.

 وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی " گفت : از سویی در کنار این دو محور باید به تاکید رهبر معظم انقلاب  هم برای  ارتقا کیفیت محصولات تلاش کرد و از سویی در حوزه صنایع بزرگ از ظرفیت واحدهای کوچک برای تولیدات بهره برد.

وی عنوان کرد : در این راستا امروز باید در کنار صنعت و شرکت شهرک های صنعتی، اتاق فکری از نخبگان و این عرصه فعال شود که با توجه به شرایط بازار ، ظرفیت های استان ، امکانات بالقوه و محدودیت ها مشاوره های لازم را به واحدهای صنعتی مختلف ارائه شد تا از امکانات و ظرفیت های در اختیار بیشترین و بهترین بهره وری را داشته باشند.

وی ادامه داد : این تیم فکری در کنار شما می تواند برای حوزه های مختلف ضمن ارزیابی های دقیق و کارشناسی وضعیت و شرایط موجود ،راهکارهای مناسب را  ارائه داده  و به بهبود ارتقا اشتغال و تولید و درآمد منجر شود.

 رشیدیان تصریح کرد : در این میان استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولید و کارخانجات و تولید بدون کارخانه از دیگر مباحثی است می تواند در عین ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت ها منجر به شکوفایی خلاقیت ها و ارتقا ظرفیت های دانش بنیان و ورود توان علمی جوانان دانشگاهی به عرصه تولید شود.

 وی اظهار کرد : امروز بسیاری از جوانان ما با توجه به توان علمی و دانشی خود طرح ها و ایده های بسیار برجسته برای برخی قطعات و اجزا مهم و دانش بنیان دارند که می تواند در حوزه های مختلف برای استان و کشور بسیار ارزشمنده بوده موجب ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خروج ارز کشور شود.

وی افزود : برای تولید این طرح ها و ایده ها می توان از ظرفیت خالی کارخانجات موجود بهره گرفت .

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به وجود 38 شهرک صنعتی موجود استان افزود : استفاده از تسهیلات ارزان قیمت توسعه اشتغال پایدار روستایی برای تقویت و شکل گیری واحدهای اقتصادی در شهرک های صنعتی موجود در مناطق روستایی و محروم می تواند هم سرمایه گذاری انجام شده در این شهرک ها که امروز در بخشی از آنها بلااستفاده مانده را فعال کرده و بهره وری آنها را ارتقا دهد و هم ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی و معیشتی را در این مناطق در پی داشته باشد.

 وی ادامه داد : ایجاد ارتباط بین واحدهای مختلف اقتصادی و تولیدی می تواند بهره وری آنها را افزایش دهد زیرا هر یک می توانند بخشی از نیاز دیگری را تامین و تولید کنند بدون آنکه نیاز به سرمایه گذاری جدید باشد.

 

*تولیداتی که متناسب با نیاز بازار نیست متوقف شود

رشیدیان در ادامه توجه به بازار و نیازهای آن را از جمله ضرورت ها برای حضور و پایداری واحدهای اقتصادی دانست و گفت : تولیداتی که متناسب با نیاز بازار نیست باید متوقف شود.

 وی با بیان اینکه برخی تولیدات و واحدهای تولیدی موجود مقرون به صرفه و اقتصادی نیستند ،اظهار کرد : برای کمک به حل مشکل این واحدها ، ارائه مشاوره مناسب به افراد و فعالان این عرصه می تواند بسیار موثر باشد.

 وی ادامه داد : ایجاد مراکز مشاوره ای که بتواند تولید را اصلاح ، بررسی و جایگزین کند ، می تواند به تقویت این صنایع و واحدها بیانجامد که در این راستا قرارگیری تیمی مشاوره ای برای هر شهرک صنعتی که از تولید تا بسته بندی ، حمل کالا به بازار و غیره را رصد کرده  اشکالات را شناسایی کند خود راهگشاست.

وی برای موضوع بحث تقویت کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را از دیگر محورهایی دانست که شرکت شهرک های صنعتی استان می تواند در این زمینه گام موثری برداشته و زمینه اشتغال این جمعیت را با توجه به توان و تخصص آنها در قالب این دوره های کارآموزی و افزایش تجربه در کنار دانش نظری فراهم نماید.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه از 48 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب استان 38 مورد آن فعال است، افزود : به جز چند شهرک صنعتی در اطراف مشهد و برخی دیگر از شهرستان های بزرگ استان عمده آنها با وجود سرمایه گذاری های انجام شده کاربری زیادی ندارند و صنایع زیادی در آنها استقرار نیافته اند.

مسعود مهدی زاده مقدم عنوان کرد : این شهرک ها با توجه به سرمایه گذاری های زیربنایی انجام شده و تکمیل خدمات آب ، برق و گاز ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای است که هدر می رود که با فراهم شدن امکان استفاده ازتسهیلات توسعه اشتغال روستایی برای واحدهایی که در این شهرک ها مستقر می شوند می تواند تا حدودی شرایط را بهبود بخشد.

 وی ادامه داد : 24 شهرک استان در مناطق محروم و روستایی قرار دارند که برای واحدهایی که در آنها مستقر می شوند 50 درصد قیمت تمام شده را تخفیف لحاظ می کنیم تا جذابیت لازم برای حضور واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شود.

 مهدی زاده با اشاره به طرحی که در چند روستای استان با هدف ایجاد مشاغل خرد و ساماندهی اشتغال و تولید این مناطق اجرایی شده با عنوان هر روستا یک محصول گفت : در این مناطق به تناسب ظرفیت و صنایع و تولید محوری آنها ، واحدهای صنعتی کوچکی با استفاده از ظرفیت خود مردم منطقه ایجاد می شود که از مرحله تولید تا فرآوری و بسته بندی آن را خود انجام و در قالب شبکه ای تعاونی و غیره کار را انجام و حتی صادر می کنند.

وی تصریح کرد تقویت این طرح می تواند به تولید بیشتر و ایجاد ارزش افزوده این تولید برای روستائیان و ماندگاری جمعیت در این مناطق کمک قابل توجهی کند که هم اکنون در سه ، چهار روستای استان اجرایی شده است.

وی راه اندازی شرکت مدیریت صادرات برای کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک که کالای تولیدی با کیفیت و دارای قابلیت صادراتی دارند اما توان و یا تجربه ورود به این حوزه را ندارند از دیگر اقدامات برای ارتقا و بهبود وضعیت واحدهای کوچک عنوان کرد و افزود : ایجاد شهرک فناوری برتر هم در دستور کار و پیگیری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال خراسان رضوی درآمد صنایع کوچک گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند

معاون اقتصادی استاندار کرمان، گفت: با وجودی که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کردیم تا نیازهای خود را داخل استان کرمان تامین کنند اما این کار را نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر حسن‌زاده صبح امروز در جلسه رفع موانع تولید شهرستان زرند، با بیان اینکه به جد پیگیر رفع موانع واحدهای تولیدی در استان هستیم و مهمترین اولویت استان در حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: در استان کرمان باید توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط همانند شرکت‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان، مصوبه‌ای در استان کرمان تصویب شده که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کرده تا نیازهای خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند، ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ هنوز در استان جا نیفتاده و شرکت‌ها خرید خود را از خارج از استان انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به نیاز برخی شرکت‌ها به واگن، بیان کرد: ما در استان کرمان کارخانه واگن‌سازی داری و متاسفانه شرکت‌ها نیاز خود را از داخل استان تهیه نمی‌کنند و تاکنون جلسات متعددی با شرکت‌های بزرگ اقتصادی برگزار شده تا کالاهای خود را از تولید داخل و شرکت‌های کوچک داخل استان تهیه کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور صنایع تولیدی غذایی، دانش بنیان، آی تی و قطعات خودروسازی در کرمان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های استان و توسعه شرکت‌های پایین‌دستی برگزار می‌شود و از سوی دیگر ایجاد صنایع پایین‌دستی نیز توسط شرکت‌های بزرگ لازم است.

حسن‌زاده با اشاره ظرفیت‌های عظیمی که در استان کرمان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان دارند و از این ظرفیت باید به صورت ویژه در استان کرمان بهره‌گیری کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت C.I.S برای صادرات محصولات استان تاکید کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان در بحث صادرات ریلی از ظرفیت این اتحادیه هم می‌توانند بهره‌گیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تولید کالاهای صادرات محور مورد تاکید تولیدکنندگان قرار گیرد، بیان کرد: در راستای حمایت از تولید، تولیدکنندگان و صادرات تولیدات استان با وزارت خارجه رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی هم می‌توانند با رایزنان اقتصادی و سفرا ارتباط برقرار کنند، ادامه داد: مقرر شد دفتر امور خارجه استان در این حوزه فعال‌تر از گذشته عمل کند.

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان کرمان مورد توجه مسئولان استان از جمله استاندار است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی و معدنی استان را موظف کردیم تا گردش مالی خود را به داخل استان بیاورند، ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای کوچک و متوسط استان، شرکت بزرگ استان موظف شدند تا‌ نیازهایشان را از داخل استان تهیه کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه به صورت موردی هم مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی و معدنی و تولیدی استان در حال پیگیری است، گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، پیگیری‌های لازم برای حضور فعال تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی