Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:43:41 GMT

کتاب «علی - عمو چنین گفت» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۸۳۴۱

کتاب «علی - عمو چنین گفت» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «علی - عمو چنین گفت» به نویسندگی «رحیم چراغی» با اضافه شدن مکاشفات و گنجشک نامه از افصح المتکلمین از سوی انتشارات گلیکان به چاپ دوم رسید.

رحیم چراغی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموعه کتاب «علی- عمو چنین گفت» در سال ۱۳۸۰ منتشر شده و با اضافه شدن «مکاشفات و گنجشک نامه از افصح المتکلمین» به چاپ دوم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «علی -عمو چنین گفت» از نخستین داستان های کوتاه ایرانی است که در سال های ۱۲۸۶ تا ۱۲۸۹ خورشیدی در روزنامه خیرالکلام  رشت منتشر شده است.

نویسنده کتاب، داستان های علی عمو را حادثه ای در آغاز داستان کوتاه نویسی در ایران عنوان و خاطرنشان کرد: علی - عمو داستان هایش را ۱۲ سال پیش از زنده یاد سید محمدعلی جمال زاده نوشته و منتشر کرده است.

چراغی یادآور شد: کتاب در بخش نخست شامل ۴۸ عنوان داستان است.

وی واژه نامه فارسی - گیلکی کتاب را از دیگر ویژگی های این اثر برشمرد و افزود: داستان های علی - عمو به دلیل استفاده از واژه های اقلیمی و به ویژه مشارکت نویسنده  داستان ها در نوسازی زبان و نثر فارسی در دوره قاجار و سال های مشروطه بسیار حائز اهمیت است.

چاپ دوم کتاب «علی عمو چنین گفت» به همراه مکاشفات و گنجشک نامه در تیراژ  ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰۰۰ تومان در ماه جاری توسط انتشارات گیلکان منتشر شده است.

کد خبر 4374186

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت معرفی کتاب کتاب روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز خطبه های نماز جمعه احتکار یاسوج بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» نوشته غزاله بزرگ زاده به زودی توسط نشر روزگار منتشر و در نماشیگاه کتاب تهران می‌شود. این رمان دارای داستان های فرعی از چند راوی در بازه های مختلف است.

شخصیت اصلی این رمان دختری است که حادثه‌ای کابوس‌ها ورنج‌های گذشته را برای او زنده می‌کند. دختری که سرگردان است برای رمزگشایی از گذشته و اتفاقاتی که رنگ و بویی تازه به خود گرفته‌اند، او را در مسیری تازه و چالشی قرار می‌دهند.شخصیت‌های فرعی خواسته و ناخواسته پایشان به زندگی کاراکتر اصلی داستان کشیده می شود و حتی گاه راوی داستان می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

با بدنی لرزان و لک‌لک‌کنان جلو رفتم، تا رسیدم به آخرین قدمی که برای اولین‌بار پرهیبی تنها را دیدم. سرتاپا خیس عرق بودم. در حالی‌که عرق از چهره‌ام می‌چکید، با بدنی لرزان و کلهای که به سختی بر گردنم بند بود، به دور و بر نگاه کردم. همه‌جا را همان درختان کاج پهن و قطور، نارون و بید مجنون پر کرده بودند و شعله‌های مرتعش بر آنها سایه میانداختند. سرم را بالا گرفتم و شاخه‌های درهم تنیده‌ی درختان بالای سرم سقفی درست کرده بودند و از فضای خالی میانِ شاخه‌ها آسمان را دیدم که سیاه و صاف بود و چند ستاره که گویی به من چشمک میزدند.

کد خبر 6093871 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • پل آستر درگذشت
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان