Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن سالم» از رهبران ائتلاف «الفتح»، درباره نشست‌های «استفان فیگن» سرکنسول جدید آمریکا در منطقه کردستان با رهبران کُرد، اظهار داشت که این دیدارها به منظور بررسی نحوه تقسیم پست‌های ریاستی سه‌گانه در دولت جدید عراق صورت می‌گیرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومة» اظهار داشت: نشست‌های فیگن با سران کُرد، به منظور بررسی نحوه ترسیم نقشه راه میان ائتلاف‌های سیاسی مختلف و تشکل دولت‌ آتی در عراق است و واشنگتن از طریق کنسولگری‌اش در اربیل می‌خواهد در روند انتخاب روسای قوای سه‌گانه در عراق دخالت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم تاکید کرد: تحرکات آمریکا در داخل منطقه کردستان همزمان با اعلام نتایج بازشماری دستی آراء انتخابات اخیر، تنها به منظور دخالت در روند تشکیل دولت آتی و تحمیل مواضع واشنگتن بر اراده سیاسی در داخل کشور عراق است.

این مقام عراقی توضیح داد که سرکنسول جدید آمریکا نیز به دنبال جمع کردن کردها در قالب یک ائتلاف برای اعزام به بغداد برای مشارکت در تشکیل دولت آتی است.

«برت مک‌گورک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی سفرش به منطقه کردستان تلاش کرد تا احزاب کرد اپوزیسیون را متقاعد کند که وارد ائتلاف دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان کند تا با گروه‌های شیعی و سنی برای تشکیل دولت آتی، مذاکره کنند (جزئیات بیشتر).

از زمان آغاز جنگ عراق با داعش در سال 2014 تاکنون، مک‌گورک همواره با مقامات مختلف عراقی درباره مسائل مختلف دیدار کرده است و از زمان سقوط داعش در موصل تاکنون، ماهیت این دیدارها از نظامی به سیاسی تبدیل شده است.

اخیرا اخباری نیز از دخالت‌ها و تهدیدهای فرستاده ترامپ به عراق برای تشکیل دولتی مطلوب واشنگتن منتشر شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اسکورت متفاوت رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904366

دیگر خبرها

  • ببینید | اسکورت متفاوت رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد