Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:57:19 GMT

شرکت تعاوني دهياري هاي اردکان، برتر کشوري شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۸۸۶۴

شرکت تعاوني دهياري هاي اردکان، برتر کشوري شد

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا- فرماندار اردکان گفت: شرکت تعاوني دهياري هاي اين شهرستان، منتخب تعاوني هاي کشور شد و لوح تقدير و تنديس دريافت کرد.

هادي مقيمي روز سه شنبه به ايرنا افزود: در همايش نقش تعاوني دهياري ها در توسعه روستاها که به تازگي و به همين مناسبت در تهران برپا گرديد از شرکت هاي موفق تقدير شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در اين آيين از خدمات شرکت تعاوني دهياري هاي اردکان در راستاي عمران و آباداني روستاها و نيز کمک به توسعه مشارکت هاي اقتصادي و اجتماعي در روستاها تجليل به عمل آمد.
فرماندار اردکان در ادامه تصريح کرد: يکي از بهترين نوع تعاوني‌ها در کشور، شرکت تعاوني دهياري‌ها است که در مشارکت مردم در روستاها نقش مهمي را بر عهده دارد.
مقيمي اظهار داشت: در واقع از جمله عواملي که مي‌تواند در بهبود وضعيت معيشت مردم روستايي و فقير اثرگذار باشد، تعاوني‌ها هستند که از طريق ايجاد انگيزه و ترغيب روستاييان به مشارکت در فعاليت‌هاي تعاوني موجب توانمندسازي آنان شده و با آشنا کردن آنان با مزاياي تعاوني از فوايد آن که هم جنبه مادي و هم جنبه معنوي دارد، بهره‌مند مي شوند.
وي يادآور شد: افزايش سرمايه اجتماعي از مهم‌ترين نتايج کارکرد تعاوني‌هاست و اکنون‌که توجه دولت تدبير و اميد به ايجاد اشتغال و توسعه پايدار روستاها بيشتر معطوف شده، توجه به بعد اقتصادي اين جايگاه اهميت بسياري دارد.
فرماندار اردکان ادامه داد: امروزه حلقه مفقوده توسعه پايدار دهياري‌ها، توسعه اقتصادي است و کارکرد شرکت‌هاي تعاوني دهياري‌ها در اين بخش تاثير مي‌گذارد.
مقيمي گفت: تاسيس نهاد عمومي و غيردولتي دهياري‌ها در برنامه سوم توسعه، اقدامي مهم در تکميل حلقه مديريت روستاهاي کشور و فرآيند توسعه متوازن و پايدار اين مناطق بود.
وي افزود: اين نهاد با کارکردهاي متفاوتي از قبيل تکميل زنجيره حکومت مردم بر مردم، تقويت روند توسعه اجتماعي و فرهنگي، بسترسازي براي شهرهاي آينده، کنترل روند مهاجرت از روستا به شهر و تقويت روند توسعه کشاورزي دنبال شد و نشانه‌اي از حرکت به ‌سوي اجراي نظام نوين مديريت در روستاها بود.
فرماندار اردکان تاکيد کرد: تشکيل شرکت‌هاي تعاوني توسعه روستايي و شرکت‌هاي تعاوني دهياران، گامي ضروري و ارزشمندي در راستاي توسعه روستاها، فقرزدايي و استفاده از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي مناطق روستايي محسوب مي‌شود.
مقيمي گفت: شرکت‌هاي تعاوني دهياران به ‌واقع با تلفيق امکانات و تجهيزات و ترکيب عوامل انساني و سرمايه‌ها منجر به هم‌افزايي توان اجرايي دهياري‌ها و نيز بهبود شرايط و ارتقاء رفاه روستاييان مي‌شوند.
وي با بيان اينکه خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت گرفته در دولت تدبير و اميد، سطح تحصيلات و آگاهي در روستاها افزايش پيدا کرده تصريح کرد: با توجه به استعداد و محصولات موجود در روستاها مي‌توان با راهنمايي و کمک و ايجاد تشکل‌هاي تعاوني به ايجاد اشتغال و سوق دادن مردم و به‌خصوص جوانان اين مناطق به کارآفريني و خوداشتغالي در روستاها کمک کرد که براي رسيدن به اين هدف تعاوني‌هاي دهياري نقش اساسي دارند.
فرماندار اردکان گفت: اين شرکت‌ها با اجراي طرح هاي دهياري و صرفه‌جويي در قيمت تمام‌شده و نيز ارتقاء کيفيت آن‌ها و ورود به عرصه‌هاي اقتصادي براي ايجاد توليد و اشتغال از مصاديق بارز اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتي هستند.
مقيمي افزود: به‌عبارت ‌ديگر ورود شرکت‌هاي تعاوني به طرح‌هاي عمراني روستايي منجر به شکستن انحصار در اجراي طرح‌هاي عمراني شده و اين شرکت‌ها دو هدف عمده ارتقاء کيفيت و کاهش قيمت را در اجراي طرح‌هاي عمراني دنبال مي‌کنند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفري اردکان در 60 کيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"