Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۷ سارق حرفه‌ای در پایتخت خبر داد و گفت: همچنین ۸۵۰ متهم در رابطه با سکه و ارز در حال پیگیری و رسیدگی است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت امروز در حاشیه سومین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران پلیس آگاهی گفت: امروز شاهد موفقیت همکاران در سومین طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای و سارقانی که به صورت باندی اقدام به سرقت منازل، خودرو، اماکن، زورگیری، کلاه‌برداری و جعل می‌ردند، بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 147 نفر در سومین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران دستگیر شدند، بیان کرد: همه اینها جزو افراد حرفه ای و سابقه‌دار هستند ضمن اینکه بالغ بر 57 درصد به طور مکرر دستگیر و روانه زندان شدند و به صورت باندی در حال فعالیت می باشند.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه همچنین 17 باند سرقت به عنف کیف‌قاپی را در میان این افراد دستگیر کردیم، تصریح کرد: البته جمع این 147 نفر 39 باند را تشکیل می دهند که 17 باندش باند سرقت کیف‌قاپی، پنج باند سرقت مغازه و منزل و 15 باند هم باند سرقت خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت که از یک باند آنها بیش از 53 خودرو کشف شده است.

 

رییس پلیس پایتخت در ادامه اظهار کرد: این سارقان خودروهای سرقتی را با قیمت بسیار نازل خریداری و با ردزنی خودروهای مدل بالا، نو و خوب مشابه را پیدا می کردند و بعد خودروی مربوطه را سرقتی می کردند؛ در واقع تمام مشخصات خودروی سرقتی را بر روی خودروی نو انتقال می دادند و بعد سند نمره به عنوان خودروی نو به فروش می رساندند و خودروهای سرقتی را هم اسقاط و وسایل و لوازمش را می فروختند که خوشبختانه تمام اعضای این باند دستگیر و منهدم شدند.

 

وی با اشاره به دو باند جعل و کلاهبرداری بیان کرد: مقادیر قابل توجه‌ای از اموال مردم را از این باند کشف کردیم که تعدادی از آنها به مال باختگان تحویل داده شد و مابقی هم داده خواهد شد.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح های برخورد با سارقان و مالخران با جدیت و حساسیت در پلیس دنبال می شود، افزود: تاکید اول بنده به همکاری مردم با پلیس است و تاکید دیگرم به خودروسازان داخلی است، انتظار داریم خودروسازان مباحث ایمنی خودرو به ویژه بحث جی پی اس را رعایت کنند. متاسفانه خودروهای داخل مبتلا به این مشکل هستند لذا خواهشمندیم خودروسازان این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

 

رییس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: برای کاهش سرقت در پایتخت به ویژه سرقت خودرو و موتورسیکلت طرح های ویژه ای را اجرا خواهیم کرد که روزهای آتی اطلاع رسانی می کنیم و با رایزنی هایی که با شهرداری و سایر دستگاه ها انجام خواهیم داد تا اطمینان مردم را در حفظ و حراست اموال خودرو و موتورهایشان جلب کنیم.

 

وی با بیان اینکه سرقت های خرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: ولی در سرقت های عمده کاهش چشمگیر و محسوسی داشتیم ضمن اینکه حدود 9 درصد هم افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

 

سردار رحیمی با اشاره به میانگین سنی سارقان حرفه ای دستگیر شده، گفت: متاسفانه میانگین سنی سارقان و دستگیرشدگان حدود 30 سال است.

 

رییس پلیس پایتخت با اشاره به پرونده های مفتوحه مربوط به اموال سال های گذشته اظهار کرد: تمام افرادی که در داخل آگاهی مرکز، پایگاه های مختلف یا کلانتری ها پرونده مفتوحه دارند قطعا در دستور کار پلیس است ولی بخشی از سرقتی های خودرو یا موتور اسقاط شده و به صورت جزء جزء توسط سارقان فروخته می شود که قابل پیگیری نیست ولی ما پرونده های مفتوحه را با قدرت و حساسیت برخورد می کنیم.

 

سردار رحیمی با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز تصریح کرد: پرونده های بسیار مهمی در حوزه سکه و ارز در حال رسیدگی است که روند پیگیری آن توسط مسئولان قضایی اطلاع رسانی می شود.

 

وی ادامه داد: بالغ بر 850 نفر در رابطه با پرونده های مربوط به سکه و ارز احضار شدند و تعداد زیادی روانه زندان و تعدادی هم در مرحله صدور رای در دادسرا هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دور دوم سفرهای تابستانی گفت: طرح امنیت محله محور با شدت و حساسیت در حال اجرایی شدن است. پلیس آگاهی یک پلیس تخصصی است و همواره برخورد با سارقان حرفه ای، باندی و سازمان یافته را در دستور کار خود دارد و کلانتری های ما که طرح رعد را اجرا می کنند بخش زیادی از طرح های محله محور را به مرحله اجرا در می آورند و همچنین برخورد با سارقان، خرده فروشان و معتادان را نیز در دستور کار خود دارند.

 

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح امنیت شبانه تهران از اوایل این هفته شروع شد، اظهار کرد: ما در نقاط مختلف پایتخت و با استفاده از پلیس پیشگیری، گشت های انتظامی، یگان امداد و پلیس راهنمایی و رانندگی این طرح را اجرایی کردیم و ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه خانواده ها به ویژه شب ها در تفرجگاه ها و پارک ها حضور می یابند لذا این طرح را نیز به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه متاسفانه سرقت خودروی پراید همچنان در صدر قرار دارد، تصریح کرد: اولین مسئله ای که در خصوص خودروهای داخلی پیگیری می کنیم بحث جی پی اس خودروهای داخلی است و امیدواریم خودروسازان داخلی هم در این بخش همکاری های لازم را با پلیس داشته باشند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: داعش دولت صنایع کوچک امام جواد ع حسن روحانی شهادت امام جواد ع عربستان خطبه نماز جمعه روز خبرنگار اقتصاد مقاومتی سرقت پراید امنیت تهران سردار رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، سرهنگ حسن بژندی فرمانده انتظامی منوجان در این باره گفت: در پی  ۲ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح  را شناسایی کردند.

سرهنگ حسن بژندی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی سه سارق را شناسایی و در عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب برای تغییر ارکان موتورسیکلت،  ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

 وی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت گفت: این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

منوجان در منتهی الیه جنوب غربی استان کرمان و نزدیکترین شهرستان به استان هرمزگان است؛ شهر منوجان حدود ۳۹۰ کیلومتر با مرکز استان کرمان فاصله دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد