Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:07:39 GMT

33میلیارد ریال برای توسعه آبخیزداری دشتستان هزینه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۸۸۸۲

33میلیارد ریال برای توسعه آبخیزداری دشتستان هزینه شد

به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری روز سه شنبه در بازدید از طرح های دردست اجرا منطقه پشت پر دشتستان افزود: در این ارتباط 23 سازه سنگی و ملاتی و 90هکتار کنتور فارو همراه با پیتینگ در این منطقه اجرا شده که تاثیری مهم در کنترل روان آب ها و رونق کشاورزی در منطقه خواهد گذاشت.
وی بیان کرد: حوزه آبریز پشت پر دشتستان 24 هزار هکتار است که متوسط بارندگی این منطقه در طول سال 370 میلی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجری ادامه داد: در این ارتباط منابع طبیعی استان بوشهر با اجرای طرح های آبخیزداری به دنبال نگهداشت حداکثری این میزان بارندگی است.
وی ادامه داد: هم اکنون 25 درصد بارندگی این منطقه تبدیل به روان آب و مابقی یا نفوذ و یا تبخیر می شود.
مهاجری یادآور شد: در سنوات گذشته 26 مورد سازه ' گابیون' برای حفظ آب و خاک در این منطقه اجرا شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نقش روستاهای استان در صیانت از مراتع و اراضی ملی گفت: مردمان روستا حق دارند از قابلیت های منابع طبیعی مانند سازه های آبخیزداری بهره مند و از این طریق کشاورزی خود را نیز توسعه دهند.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقا و بهبود وضعیت معاش و درآمد خانوارهای روستایی به عنوان یک خط مشی مهم و اثرگذار برای تحقق توسعه پایدار تعریف شده و منابع طبیعی استان بوشهر نیز بر این اساس اقدام های متعددی تاکنون اجرا کرده است.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان بوشهر توسعه پایدار درآمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی