Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير خارجه اتريش که کشورش رياست اتحاديه‌اروپا را برعهده دارد اعلام کرد اين اتحاديه در تلاش براي جبران خسارات به شرکت‌هاي فعال در ايران و تعيين راه‌هاي انتقال مالي است.
به گزارش پارس‌تودي؛ «کارين کنايسل» Karin Kneissl در آستانه نشست غير رسمي وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در وين، با انتقاد از سياست‌هاي يکجانبه‌‌گرايانه واشنگتن در عرصه جهاني تصريح کرد سياست‌هاي آمريکا ناامني را افزايش مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير امور خارجه اتريش گفت موضوع بر سر حاکميت قانون است، وقتي بر سر تعهداتي مانند توافق هسته‌اي برجام و يا عضويت در سازمان تجارت جهاني که خود ايجاد کرده‌‌اند باقي نمي‌‌مانند، ناامني افزايش مي‌يابد.
کنايسل با اشاره به تصميم آمريکا به خروج از توافق هسته‌اي برجام افزود، بازگشت تحريم‌هاي هسته‌اي واشنگتن عليه ايران مي‌تواند متوجه شرکت‌هاي اروپايي شود.
«ايزابل سلا» Isabel Celaá سخنگوي دولت اسپانيا نيز روز دوشنبه در پارلمان اين کشور گفت مادريد تمام تلاش خود را براي به حداقل رساندن تاثيرات منفي احتمالي تحريم‌هاي آمريکا بر روي شرکت‌هاي اسپانيايي فعال در ايران به کار گرفته است.
«ايزابل سلا» با تاکيد بر اينکه همه کشورهاي عضو اتحاديه‌اروپا درخصوص ضرورت انجام اقدامات مناسب هماهنگ به منظور دفاع از شرکت‌هاي اروپايي اجماع دارند افزود، مادريد از تلاش‌ها و اقدامات اتحاديه اروپا در اين زمينه حمايت مي‌کند.
«پيتر آلتماير» Peter Altmaier وزير اقتصاد آلمان هم با انتقاد از سياست‌هاي رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد برلين و متحدانش به حمايت از شرکت‌هاي طرف معامله با ايران به‌رغم فشارهاي واشنگتن ادامه خواهند داد. وزير اقتصاد آلمان تاکيد کرد اروپا تسليم فشار آمريکا در ارتباط با ايران نمي شود.
در بريتانيا هم «سايمون فريزر» Simon Fraser معاون رئيس انديشکده سلطنتي «چتم هاوس» Chatham House در واکنش به درخواست «وودي جانسون» Woody Johnson سفير آمريکا در لندن براي حمايت بريتانيا از واشنگتن در خروج از برجام، در توئيتر نوشت بريتانيا از پيشگامان حفظ برجام است و به همراه اتحاديه اروپا و ناتو، واشنگتن را در فشار به ايران همراهي نمي‌کند.
سفير آمريکا در لندن روز شنبه گفته بود واشنگتن مي‌خواهد در اعمال فشار عليه ايران، دولت بريتانيا را در کنار خود ببيند.
جانسون با تعيين ضرب‌الاجل براي شرکت‌هاي بريتانيايي به منظور توقف تجارت با ايران، هشدار داده بود که در غير اين صورت با عواقب جدي مواجه خواهند شد.
اين درشرايطي است که چندي پيش «جرمي هانت» Jeremy Hunt وزيرخارجه بريتانيا تفاهمنامه اجراي قوانين مسدودساز اتحاديه اروپا در برابر تحريم‌هاي آمريکا را همراه با ديگر کشورهاي اروپايي عضو برجام امضا کرد.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا 15 مرداد اوت طي فرماني برخي تحريم‌هاي غيرقانوني عليه ايران را باز گرداند و به کشورهاي طرف تجاري ايران هشدار داد اما اتحاديه اروپا همان روز در بيانيه‌اي از اجرايي شدن قوانين مسدودساز براي مقابله با تحريم‌هاي واشنگتن عليه ايران و شرکت‌هاي اروپايي طرف تجاري اين کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان

ایتنا - اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.
اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.

به گزارش ایتنا، ایرلند که مدت‌ها به دلیل مزایای مالیاتی خود بهشت ​​غول‌های دیجیتال اروپایی بوده است، در جامعه‌ای بسیار بهم پیوسته با مشکلات ناشی از هوش مصنوعی مواجه است.

در زمانی که ماحصل توسعه هوش مصنوعی،  فشار زیادی بر دولت‌ها است، اروپا در حال تصویب رسمی قوانین سختگیرانه مربوط به هوش مصنوعی است.

بر اساس آنچه رادیو RFA فرانسه گزارش داد، پارلمان اروپا متن نهایی این مقررات را یک ماه پیش تصویب کرد و تصویب شورا به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم