Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شاه‌علی با اینکه تیمش مورد بی‌توجهی فدراسیون بسکتبال بود و در نهایت سهمیه جام جهانی نگرفت بازهم انتقادی از بی‌توجهی‌ها ندارد اما از مصاحبه بد موقع رامین طباطبایی رئیس فدراسیون گله می‌کند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال جوانان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا ناکامی جوانان و انتقادات به خودش صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره تجربه و رزومه‌اش، اظهار کرد: فکر می‌کنم جزو مربیان با تجربه ایران هستم و در رده جوانان هم تجربه‌های زیادی دارم. مگر این که دوستان بگویند مربی بودن اهمیت ندارد و همه چیز سرمربی است. من سال‌ها به عنوان مربی در تیم‌های بزرگ فعالیت کردم و رقابت‌های سنگین و بزرگی را از نزدیک دیدم. همان زمان هم تیم‌های بود که سرمربی آنها باشم اما ترجیح دادم کمک آقای شاهین طبع شوم و  در تورنمنت‌های بزرگ حاضر شوم.

شاه علی ادامه‌ داد: ۱۶ سال مربی هستم. دو بار قهرمان آسیا و سه بار قهرمان غرب آسیا و سه بار قهرمان ایران شدم. کمک مربی تیم‌ ‌ملی "ب" ، کمک مربی تیم‌ ‌ملی جوانان، سرمربی تیم‌ ‌ملی نوجوانان و سرمربی همین تیم بودم. به نظرم سابقه و رزومه خوبی دارم و به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان کار کردم. در میان مربیان پایه نیز بیشترین فعالیت در این رده را دارم.

هیچ گله‌ای نداشته و ندارم

او درباره رقابت‌های جوانان آسیا، بیان‌ کرد: ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که با ‌اضافه شدن نیوزیلند و استرالیا رقابت سخت می‌شود اما باور داشتیم که چیزی محال نیست. از طرف دیگر مدل چیدمان جدول تغییر کرد که همین نیز سختی کار را بیشتر می‌کند. من قبل از اعزام خیلی اصرار داشتم که بازی‌ها پخش مستقیم داشته باشند که نشد. خدا را شکر سایت فیبا به طور زنده مسابقات را نشان داد و همه عملکرد ما را تماشا کردند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ادامه‌ داد: به طور کامل از تدارکات حریفان برای این مسابقات اطلاع داشتم. نیوزیلند در سال ۲۰۱۸ ،۱۸ بازی بین‌المللی داشت. ژاپن در یک سال گذشته ۲۳ بازی بین‌المللی برگزار  کرده بود. چین یک ماه در آمریکا و یک ماه در اروپا بود و استرالیا هم که هیچی. کاملا سطح متفاوتی دارد. با این وجود من هیچ گله‌ای نداشته و ندارم. اکنون هم گله نمی‌کنم. من همیشه به دور از حاشیه کارم را انجام داده‌ام.

سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان افزود: من گلایه ای ندارم که کاری انجام نشد و همیشه سعی کردم به دور از حاشیه‌ها باشم تا بازیکنان و کادر فنی ام بی روحیه نشوند. ما تصمیم گرفته بودیم با همین شرایط مبارزه کنیم. دو بازی اول که هیچ . ما توانستیم ژاپن را با آن همه تدارکات شکست دهیم و صدرنشین شویم. رسیدیم به بازی نیوزیلند و آن جا بود که خلاها دیده شد.

خلا تجربه کم برابر نیوزلند خودش را نشان داد

شاه علی با اشاره به دیدار با نیوزیلند و شکست جوانان برابر این تیم، گفت‌: بازی ۴۷ بر ۴۷ پیش می رفت که بازیکنان من پاس‌هایی را خراب می‌کردند و توپ‌هایی را به اوت می‌زدند که خودشان باور نداشتند. در این جا بود که تجربه و نقش مهم آن در عملکرد تیم دیده شد. بازیکنان آن سطح از استرس و فشار را تجربه نکرده بودند و نمی‌توانستند خودشان را پیدا کنند. وقتی بازیکن این تجربه را ندارد توپ های به آن سادگی را روانه اوت می‌کند.

او با اشاره به تدارکات در تیم‌های ملی ، بیان‌ کرد: تیم‌ ‌ملی بزرگسالان برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌شود. این تیم بازیکنان با تجربه ای دارد که هر کدام تجربه بیش از ۱۰۰ دیدار بین‌المللی را دارند، اما این تیم برای آمادگی نیاز به دیدار تدارکاتی دارد و این چند وقت چندین مسابقه بین‌المللی و رسمی داشته است. باید هم داشته باشد ، اما تیم جوانان هم باید این تدارکات را می دید. تدارکات رشت، قشم و بازی با تیم بزرگسالان آن دیدار تدارکاتی تاثیر گذار نیست. اینها حریفان تمرینی بودند. دیدار تدارکاتی یعنی یک فضای رقابتی با استرس و فشار باشد و بازیکنان سبک دیگری از بسکتبال را تجربه کنند، اما چنین فضایی در اختیار ما نبود. تیم بزرگسالان قبل از جاکارتا باید در اردوهای تدارکاتی حاضر باشند تا ایراداتشان مشخص شود.

شاه علی افزود: به طور طبیعی بازیکن بعد از مدتی تمرین اشباع می‌شود. بازی تدارکاتی تمرین زدگی را از بین می‌برد و به بازیکن نشان می‌دهد که ضعف‌هایی دارد و باید تمرین کند. دیدارهای تدارکاتی اهدافی دارد. یکی این است که ضعف‌ها شناسایی شوند و از بین بروند. دوم این که تمرین زدگی از بین برود و بازیکنی  که اشباع شده دوباره به فضای تمرین بر گردد. تیم‌ ‌ملی بزرگسالان با آن همه تجربه باز هم به دیدار تدارکاتی نیاز دارد جوانان بیشتر از آن باید در چنین فضاهایی قرار بگیرند.

درخواست کردیم به ویلیام جونز برویم اما نرفتیم

سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان با اشاره به اردوهای لغو شده، خاطر نشان کرد: ما یک اردوی خیلی خوب اروپا درست کردیم که هزینه کمی داشت، اما گفتند شورای برون مرزی موافقت نکرده است. چند سال است که این بازیکنان تمرین می‌کنند. تورنمنت اطلس چین به دلیل سیل لغو شد و برای ترکیه هم زمان نبود. ما حتی برای حضور در ویلیام جونز هم درخواست دادیم که نشد. به‌ هر حال من نمی توانستم به آقای شاهین طبع بگویم ما به ویلیام جونز برویم که در نهایت هم زمان گذشت و این تورنمنت برای تیم‌ ‌ملی بسته شد.

شاه علی در پاسخ به این سوال که مصدومیت دو بازیکن کلیدی اش چه تاثیری در تیم داشت؟ بیان‌ کرد: اصلا به دنبال توجیه نبودم و نیستم. حتی در زمانی که آن دو مصدوم شدند من هیچ حرفی نزدم ، اما این دو بازیکن نفرات اصلی من بودند . از ابتدا تلاش ما بر این بود به هیچ حاشیه‌ای توجه نکنیم و فقط تلاش کنیم. به تیم و بازیکنان ایمان داشتم و به نظر طبق شرایطی که داشتند خیلی خوب بودند و جنگیدند . حتی برابر نیوزیلند با غیرت بودند و هر کسی فیلم بازی را ببیند این حرف را قبول می‌کند.

مدیون بازیکنان و کادرفنی هستم

سرمربی  تیم‌ ‌ملی بسکتبال جوانان در ادامه‌، خاطر نشان کرد: من چیزی را توجیه نمی‌کنم. فقط و فقط مدیون مربیان و بازیکنان هستم. به خاطر من شرایط سخت را تحمل کردند و من هر روز به آنها می گفتم به جام جهانی می رویم. سالن آزادی پر بود. هفت صبح تمرین کردیم . سالن نداشتیم و به رشت رفتیم، در قشم اردو زدیم و تدارکات نداشتیم و حرفی نزدیم. مشکلات زیادی داشتیم و حرفی نزدیم و فقط من مدیون این بچه‌ها هستم. حق این جوانان این نبود. کادر من یک سال و چند ماه بدون هیچ چشم داشتی کنار من کار کرد و پای من ایستاد و من واقعا به دلیلی مصاحبه آقای طباطبایی شرمنده آنها هستم.

او افزود: تجربه حضور در فضای سنگین و پر استرس را نداشتند که اگر داشتند خیلی چیزها عوض می شد. تیم‌ ‌ملی بزرگسالان ما در بازی‌های آسیایی نتیجه‌ می‌خواهد و باید تدارکات داشته باشند. تیم جوانان هم تدارک می‌خواهد. ما در ابتدای همه بازی‌ها عقب افتادیم ، اما جمع کردیم و نتیجه‌ گرفتیم. دلایل کاملا مشخص است. بازیکنان تجربه نداشته و زمان می‌برد تا خودشان را پیدا کنند. این نکته کاملا مشهود است و همه مربیان و دوستان من به خوبی در جریان این اتفاق هستند.

من ماندم با ۱۲ بازیکن،‌ کادرفنی و مصاحبه آقای طباطبایی

شاه علی درباره دیدار بعدی تیم‌ ‌ملی برابر کره و ژاپن، بیان‌ کرد: تیم‌ ‌ملی به دنبال سهمیه جام جهانی بودند. یک سال در گوش آنها خواندیم که هدف جام جهانی است. وقتی این اتفاق رخ ندهد دیگر چیزی اهمیت ندارد و جایگاه‌ها فرق نمی‌کند.  به هر شکلی بود با بازیکنان کار کردیم تا برای دیدار با کره جنوبی آماده شوند. خیلی کار سختی بود تا این بچه‌ها را برگردانیم و باید ثابت می کردیم که می‌توانیم از پس کره بر بیایم. کره تیم بسیار خوبی بود. به هر شکلی بود تیم را حفظ کردیم و کره را بردیم. بعد از آن تلاش کردیم تا برای دیدار با ژاپن آماده شویم. معتقدم بودم اگر با یک شکست پنجم نبودیم همه متوجه می‌شوند که این بچه‌ها چقدر توانمند هستند. تیم آماده بود که به یک باره من با ۱۲ بازیکن و یک کادر فنی مودجه شدم که مصاحبه آقای طباطبایی را خوانده بودند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان ادامه‌ داد: نمی گویم چرا آقای طباطبایی گفته ما همه کار برای جوانان کرده‌ایم و همه چیز مهیا بود . من فقط می پرسم چرا آن شب و قبل دیدار با ژاپن این مصاحبه انجام شد؟ اگر همه کار از نظر فدراسیون جای خواب و سه وعده غذا است، من حرفی ندارم. وقتی این مصاحبه انجام شد من ماندم با ۱۲ بازیکن و اعضای کادر فنی . من گله‌ای ندارم. باخت تیم‌ ‌ملی گردن من است ، اما باور کنید که این طور نیست که نتوانیم نیوزیلند را ببریم، اما تدارکات خوب می‌خواهد. واقعا باید برویم و تدارکات کشورهای دیگر را ببینیم. حتی معتقد هستم تدارکات خوبی داشته باشیم حتی می‌توانیم با استرالیا که جزو برترین‌های جهان هستند نیز رقابت کنیم.

شاه علی ادامه‌ داد: ما تدارکاتی نداشتیم. تمام تیم‌های پایه در گذشته تدارکات خوبی داشتند جز این تیم. اشکالی هم نداشت اما تا قبل از این مصابحه. چرا آقای طباطبایی به عنوان رییس و بزرگ بسکتبال این حرف را می‌زند؟ چرا می‌گوید همه چیز مهیا بوده است؟ اگر مربی ضعیف است خب باید بحث و گفت‌وگو کنیم، اما این که همه خواسته‌ها عملی شده یعنی چه؟

موفقیت جوانان اول به سود فدراسیون بود

سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان در پاسخ به این سوال که آیا بی توجهی‌ها به این دلیل بود که دوست نداشتند شما موفق شوید؟ گفت‌: نه . من این طور فکر نمی‌کنم. اگر جوانان موفق می‌شوند اولین تاثیرش برای فدراسیون بود. شخص رییس فدراسیون نفر اول بود که خوشحال می‌شد. من از حاشیه دور هستم و به هیچ وجه چنین مسائلی را وارد ذهنم نمی‌کنم.

او  در پایان و در پاسخ به این سوال که پس چرا حمایت نشد و حتی به ویلیام جونز اعزام نشدید؟ گفت‌: نمی دانم. این را از فدراسیون بپرسید. من همیشه با تمام وجود در تمرین بودم و واقعا تیم ما تلاش کرد. بازیکنان زحمت کشیدند و حق شان این نبود،  ولی خوشحالم  که همه بعد از مسابقات پشت ملی‌پوشان بودند و از بچه‌ها حمایت کردند و می دانستند این تیم تدارک نداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بسكتبال تيم ملي بسكتبال ايران تيم ملي بسكتبال جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون

به گزارش "ورزش‌سه"، ملوان جمعه گذشته در ورزشگاه آزادی با یک گل از پرسپولیس شکست خورد؛ جایی که شاهد حضور محمد عمری بازیکن نیم فصل اول پرسپولیس در ترکیب سفیدپوشان انزلی بودیم و البته این موضوع با شکایت باشگاه پرسپولیس مواجه شد.
به همین بهانه خبرنگار "ورزش‌سه"، گفتگویی با رامبد رشیدی قائم مقام باشگاه ملوان داشته و علاوه بر شکایت باشگاه تهرانی درباره ماجراهای مربوط به فوتبال زنان هم دوباره صحبت شده و شاهد ادامه اعتراض‌های تند این مقام مسئول باشگاه ملوان هستیم.

*در بازی با پرسپولیس محمد عمری تلاش ویژه ای داشت و بهترین بازیکن شما بود. نتیجه شکایت باشگاه پرسپولیس از این بازیکن و باشگاه ملوان به کجا رسیده است؟
فوتبال یک بازی تیمی است و ما تیم خوبی داریم. عمری هم یکی از خوب‌های تیم ماست. در پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس هم خبر جدیدی نیست. حق باشگاه پرسپولیس و هر باشگاه دیگری است که برای استیفای حقوقش شکایت کند و پیگیر باشد. ما هم مدارک کاملی داشتیم که ارائه کردیم و امیدوار به صدور یک رای عادلانه هستیم.

*باشگاه شما بعد از این مسابقه به شدت به داوری اعتراض کرد  و معتقد بود که داوری در نتیجه مسابقه تاثیرگذار بوده است.
به نظر من که اتفاق عجیبی نیفتاده است، همان همیشگی! حق تیم‌های ما را می خورند و ما هرچقدر سعی می کنیم از مسیر درست و بدون جنجال پیگیر حق تیم و هواداران مان باشیم به نتیجه ای نمی رسیم. اصلاً گوش شنوایی نیست. درخواست می کنیم، نامه می زنیم، تلفنی و حضوری پیگیری می کنیم اما هیچکس در فدراسیون و سازمان لیگ پاسخگو نیست. ضمن اینکه برخی از آقایان به ویژه ناظرین محترم فدراسیون فکر می کنند شمشیر به دست گرفته اند تا از هر کسی یا از هر تیمی که خوش‌شان نیامد را قلع و قمع کنند! اعمال سلیقه در اجرای قانون، تهدید مقامات رسمی تیم و باشگاه به ارسال گزارش و محرومیت و ... همه از خصوصیات فدراسیون پنج ستاره ماست! تازه اینجا فوتبال آقایان است. با این حجم از توجهات رسانه ای. با این تعداد رسانه و دوربین. شما لحظه ای تصور کنید در فوتبال رده های سنی و بانوان چطور حق تیم‌هایی که مثل ما در فدراسیون حامی ندارند، ضایع می شود.

*به فوتبال بانوان اشاره کردید. بعد از پایان لیگ بانوان باشگاه ملوان بیانیه تندی را علیه برخی ارکان فدراسیون صادر کرد.
امسال در فوتبال بانوان سال ویژه ای بود. حادثه دلخراش از دست دادن ملیکا محمدی شوک تلخی را به اهالی فوتبال وارد کرد. اما عده ای از این تراژدی تلخ برای خودشان سناریوی قهرمانی نوشتند و متاسفانه تعدادی از رسانه ها و برخی ارکان فدراسیون هم خواسته یا ناخواسته در این سناریو به ایفای نقش پرداختند.
به صورت مستند و بطور مشخص به دو نکته تاثیرگذار اشاره می کنم؛ یکی داوری که در تمام بازی های شش امتیازی کار را برای خاتون درآورد. می توانید به مصاحبه های خانم‌ها ایراندوست و اردلان هم در مورد داوری های این فصل مراجعه کنید. دومی تخلف آشکار ارکان فدراسیون برای مسکوت گذاشتن پرونده شکایت ما از خاتون برای استفاده از بازیکن غیر مجاز در مسابقه ای که سه ماه از برگزاری آن گذشته بود که هرچقدر نامه زدیم و تماس گرفتیم و پیگیر رای حقوقی کمیته استیناف برای 3-0 شدن مسابقه شدیم که لطفاً پیش از پایان لیگ، رای را صادر  کنید، اصلاً بفرمایید شکایت شما بی مورد بوده و بازیکن غیرمجاز نبوده؛ اما این اتفاق نیفتاد! جالب اینکه این پرونده از نظر حقوقی هنوز باز است اما آقای تاج در جشن قهرمانی خاتون شرکت کردند! حالا دیگر دوستان می توانند با خیال راحت، یک رای مصلحت اندیشانه صادر کنند!

*در بیانیه شما چند کلیدواژه بود. یکی از آنها دوپینگ است. به نظر شما در فوتبال بانوان دوپینگ وجود دارد؟
قوانین فوتبال برای مسابقات آقایان و بانوان یکی است. به طور مثال نمی توان گفت چون فوتبال بانوان است، آفساید نداشته باشیم! بنابراین تاکید ما بر انجام آزمایشات دوپینگ، تاکید بر اجرای صحیح و غیر گزینشی قوانین است. در هر جامعه ای وقتی اطمینان از عدم نظارت و کنترل بوجود بیاید طبیعی است که عده ای به دنبال سوء استفاده از این خلأ های نظارتی باشند.

*به نظر می آید منظور شما بازیکنان تیم خاتون هستند که گفته می شد تنها با یازده بازیکن در انزلی حضور یافته بودند.
منظور ما بازیکنان تیم خاصی نیست. اکثریت بازیکنان خاتون هم، بازیکنان تیم ملی ما هستند که باید در مسابقات بین المللی حافظ آبروی فوتبال بانوان ما باشند. بنابراین برای آنها احترام قائلیم. اما معتقدیم وظیفه مسوولان برگزاری لیگ بانوان  است که جلوی بروز شائبه ها را بگیرند. در هر صورت این فصل که گذشت! اگر عمری باقی باشد قبل از شروع فصل بعد لیگ بانوان، به جد پیگیر رفع تعدادی از  این خلأها از طریق کمیته اخلاق و سایر مراجع ذیربط خواهیم بود.

*صحبت پایانی؟
از مسوولین تیم های دیگر بویژه باشگاه های سپاهان و پیکان که سابقه طولانی حضور در لیگ برتر آقایان را دارند، انتظار داریم با استفاده از تجربیات شان پیگیر حق و حقوق تیم‌های بانوان خود باشند و سعی می کنیم جلساتی را با آنها برگزار کنیم. فوتبال بانوان برای پیشرفت بویژه در عرصه بین المللی نیاز دارد که توجه بیشتری به جزییات برگزاری مسابقات شود، نظارت ها افزایش یابد و با خاطیان در هر پست و مقامی برخورد شود.

دیگر خبرها

  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • علیزاده: اوزونیدیس کاربلد است/۳ باخت اخیر کارمان را خراب کرد
  • قمی: کار سختی در قهرمانی آسیا داریم/ به موفقیت جوانان امیدوارم
  • حمایت سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان از عملکرد تیمش/ کار بزرگی کردیم
  • پروین به کدام بازیکنان پرسپولیس طعنه زد؟
  • خشم بی‌سابقه پوچتینو: بی‌احترامی بازیکنان چلسی دیگر تکرار نمی‌شود
  • میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور
  • سرپرست تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان پسر معرفی شدند
  • مصاحبه تند قائم مقام باشگاه ملوان علیه فدراسیون
  • نیمکت‌های لرزانی که برای فصل بعد، سرمربی ندارند!