Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل عرشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از سه هزار و 780 دستگاه تاکسی موجود در شهر قزوین، یک هزار و 250 خودرو فرسوده بوده که 469 دستگاه آن را تاکسی های پیکان تشکیل می دهند.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه تاکسی های پیکان علاوه بر ایجاد ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی، باعث آلودگی هوا، نارضایی مسافران، هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن برای راننده و مصرف بالای سوخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، شهرداری قزوین برای جایگزینی 500 دستگاه خودرو برلیانس به جای تاکسی های فرسوده، 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
عرشیان اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی قزوین به منظور جایگزینی خودروهای فرسوده و کمک به رانندگان آنها علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده، بسته های حمایتی خود را با کمک شهرداری قزوین در اختیار رانندگان تاکسی های فرسوده قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد خودروهای جدید به حوزه تاکسی های نارنجی آژانس ها اختصاص می یابد، تاکید کرد: برای این دسته از تاکسی ها علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده، شهرداری قزوین علاوه بر تخصیص وام 50 میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد، این دسته از تاکسی ها را به صورت گردشی در می آورد.
سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: 50 درصد مابقی خودروهای برلیانس نیز به تاکسی های فرسوده گردشی شهر تخصیص داده شده که شهرداری قزوین 100 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد نیز در اختیار رانندگان این نوع تاکسی ها قرار می دهد.
عرشیان یادآور شد: با نوسازی 500 دستگاه تاکسی فرسوده، 80 درصد ناوگان تاکسی شهر قزوین نوساز خواهد شد.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام دریافت خودروهای جدید باید به سامانه سازمان مراجعه کنند، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، هدف گزاری ما برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروهای برلیانس، 10 ماه است.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت حمل و نقل عمومی خودرو خودرو فرسوده شهرداری مسافران رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود