Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:10:20 GMT

کاربردی شدن تحقیقات تولید موادغذایی را ایمن می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۹۵۳۱

کاربردی شدن تحقیقات تولید موادغذایی را ایمن می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران رهنما روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از آسیب های پیش روی چرخه تولید موادغذایی، استفاده بی رویه سموم است که محققان و اساتید گیاه پزشکی تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام داده و به نتایج مثبتی برای جلوگیری از مصرف زیاد آن رسیده اند.
وی بیان کرد: کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش ها کلید موثر حل مشکلات کشاورزی و دیگر بخش های مرتبط با گیاه پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، اگرچه ممکن است برخی از این پژوهش ها و تحقیقات عملی و کاربردی نشود اما نباید به خاطر آن مسیر تولید علم و تحقیق را تعطیل و از برگزاری این گونه کنگره های علمی خودداری کرد.
وی همچنین به میزبانی گلستان از بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: برای این کنگره یکهزار و 200 مقاله فارسی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شده که هیات داوران 850 مقاله را پذیرش کردند.
دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران بیان کرد: این مقالات در محور گیاهان زراعی، گیاه پزشکی درختان جنگلی، محیط زیست، آفت بیماری ها و علف های هرز، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی و چند موضوع دیگر تهیه و تدوین شده است.
رهنما ادامه داد: همچنین در حاشیه کنگره، چند کارگاه آموزشی و عملی با موضوع مشکلات منابع طبیعی و جنگل و قارچ های سمی برگزار و شرکت کنندگان از چند مزرعه دیدن می کنند.
به گزارش ایرنا بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران پنجم تا هشتم شهریور در شهر گرگان برگزار می شود.
گیاهپزشکی گیاهان زراعی و باغی، گیاهپزشکی درختان جنگلی، مشکلات گیاهپزشکی دانه های روغنی، گیاهپزشکی سلامت جامعه و محیط زیست، مدیریت مصرف آفت کش ها در اکوسیستم های کشاورزی، کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علف های هرز، مدیریت تلفیقی آفات و بیمارگرهای گیاهی در محصولات گلخانه ای، مشکلات گیاهپزشکی و گیاهپزشکان کشور در تحقیق و اجرا، آفات، بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای و نوظهور و بیوسیستماتیک و تنوع زیستی در گیاهپزشکی، محورهای این کنگره است.
3091/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ایران جنگل کشاورزی محیط زیست منابع طبیعی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

مسگری کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ‌مصرف‌گذشته کشف شد.

وی افزود: این موادغذایی شامل نوشیدنی‌های‌گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیمو‌های دست‌ساز کپک‌زده و روغن‌های سوخته و غیرقابل مصرف شناسایی و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام برابر مقررات اقدام شد.

عسگری از شهروندان خواست از خرید موادغذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکزبهداشت بوکان در ادامه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط‌و‌کار مرکزبهداشت بوکان اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران