Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:31:42 GMT

مقام حضرت عباس در آلبانی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۹۵۳۷

مقام حضرت عباس در آلبانی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام فطرس مدیا؛ در سال 1620 میلادی برخی از مؤمنین مقداری از خاک مزار حضرت ابوالفضل العباس(ع) را برای تبرّک و طلب شفا به آلبانی بردند، مردم پس از مشاهده آثار این خاک، تصمیم گرفتند که باقی مانده آن را در بالای کوه «تیموری» که در 200 کیلومتری تیرانا، پایتخت این کشور قرار دارد، دفن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان بنایی در محل دفن خاک ساخته شد و نام این محل به کوه «عباس_علی» تغییر یافت. مردم آلبانی، معتقدند که حضرت_عباس(ع) با اسب بر روی یکی از کوه‌ها رفته است و دلیل عقیده آنان رد پای اسب و عمود پرچم به جا مانده بر روی سنگی در آن محل است.

اهالی آلبانی از ادیان و اقشار مختلف، از آن زمان، پنج روز از سال را (20 تا 25 آگوست) در این مکان مراسم می‌گیرند، از ارتفاع 2417 متری بالا می‌روند، ذبح می‌کنند، غذا می‌پزند و به نام حضرت عباس(ع) در میان فقرا توزیع می‌کنند.

در سال 2013 «استیوان پاپ دیمتروف» هنرمند بلغارستانی مجسمه‌ای از تمثال حضرت عباس(ع) سوار بر اسب ساخت که دو کودک در آغوش دارد و می‌خواهد به آنان آب بنوشاند. این تمثال بالای کوه تیموری نصب شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا مقام حضرت ابوالفضل آلبانی فیلم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه با حضور جمعی از مسؤولان کردستان از سردیس استاد نام‌آوازه عباس کمندی رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عصر پنج‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ به شمار می‌رود.

عزت رضایی خاطرنشان کرد: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور برمی‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها و عباس کمندی است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکراسی‌ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

گفتنی است؛ زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است که از همان سنین کودکی با ادبیات فولکلور کردی آشنا و آثار نبوغ وی برای آشنایان نمایان شد.

در شانزده سالگی به شعر سرایی، قصه نویسی، قصه پردازی مشغول می‌شود و بر اساس آنچه عنوان شده است هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را دارد.

سرودن اشعار بیش از ۱۵۰ ترانه، ساخت و اجرای بیش از ۶۰ آهنگ و ترانه، اجرا و ارائه مجموعه آهنگ‌های گلاویژ، پرشنگ، اورامان و کیژی کورد در ۳ شماره، گردآوری مظاهر فرهنگ فلکلوریک (فرهنگ مردم)، گردآوری و تحقیق زندگینامه شخصیت‌های کرد و تبدیل آن به فیلمنامه از آن جمله سنجرخان، سید عطا کل، زندگی پهلوان حسین گلزار کرمانشاهی، غارت آثار زیویه و میر نوروزی از جمله فعالیت‌های عباس کمندی در طول ۶۲ سال زندگی هنری‌اش است.

فیلمنامه‌هایی نیز چون اسب، یک سبد علف، ارثیه مامه‌رحیم، نبرد رمادیه، کوچه سرخ، کاروانسرا و پهلوان پنبه، و تألیف کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی و پهلوانان کرد زندگی نامه سید علی اضعر کردستانی از جمله آثار وی هستند.

همچنین از عباس کمندی علاوه بر چندین برنامه تلویزیونی، کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی، جمع آوری اشعار دیوان میرزا شفیع، ورزش باستانی و پهلوانان کرد، زندگی نامه سید علی‌اصغر کردستانی، اورامان، رمزگشایی در مظاهر فرهنگی و گردآوری اشعار هیجایی ایرانی قبل از اسلام به یادگار مانده است.

عباس کمندی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی استان کردستان صبح روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 6088779

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند