Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:54:48 GMT

هستی متن مقدس منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۹۵۶۵

هستی متن مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «هستی متن مقدس» بر مبنای دو اصل نظری تدوین شده است: نخست این‌که هستی یک متن مقدس و مبنای معرفت دینی است که در طول تاریخ مورد غفلت بخشی از متفکرین مسلمان بوده است. هستی به‌عنوان یک کل یا «وجود» مستمراً و مشتاقانه در آفرینش، انتخاب، هماهنگی و تصمیم است، هر ذره «روح» دارد، در هر ذره یک من و در کل هستی نیز یک «من» وجود دارد، که بی هیچ درنگ در هر «آن» تصمیم می‌گیرد، انتخاب می‌کند و «حیات» دارد، نتیجه‌ی این نگاه آن است که انسان خود را در محضر جهانی با واقعیت شگفت، هماهنگ، شیدا و آفرینش‌گر می‌بیند که زنده و اطمینان‌بخش و ناظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل دوم این است که دین دو بخش دارد: الف) ثابت و تغییرناپذیر، ب) متغیر و تغییرپذیر. حوزه‌ اول حوزه‌ اصول یا ارزش‌هاست و حوزه‌ دوم حوزه‌ی «امور» یا «روش‌ها»ست.

مسائلی چون معنی و هدف‌داری در هستی، هدف زندگی، ویژگی‌های انسان، عدالت، کرامت ذاتی انسان، حفظ محیط‌زیست و حوزه‌ اصول است، که تقریباً اکثر آن مورد توافق خرد جمعی روز بشر است، و در اکثر قریب به‌اتفاق قوانین اساسی دنیا آمده است.

حوزه‌ دوم مربوط به راه‌های رسیدن به هدف‌ها و ارزش‌هاست، در این حوزه، مبنا دانایی و خرد جمعی روز بشر است، به تعبیر مرحوم مطهری که دیدگاه اقبال لاهوری را در یک جمله بیان می‌کند: «دین هدف‌ها را تعیین می‌کند و علم راه رسیدن به آن هدف‌ها را»

روش‌ها تابع زمان و مکان‌اند لذا ابدی و جاودانی نیستند و متناسب با زمان تغییر پیدا می‌کنند، لاجرم میدان عدم قطعیت‌اند.

کتاب «هستی متن مقدس» در ۲۰۶ صفحه به قیمت ۲۴هزار تومان به تازگی از سوی نشر نی به چاپ سوم رسیده است.

کد خبر 4374311

منبع: مهر

کلیدواژه: اخلاق فلسفه اخلاق معرفی کتاب معرفی کتاب فعالیت های قرآنی فلسفه علوم انسانی تازه های نشر قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی نشریات طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرآن کریم کنفرانس بین المللی مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید

دریافت 4 MB

همشهری آنلاین: یک شهروند زن هنگام سخنرانی «مارک میلر»، وزیر مهاجرت کانادا در شورای روابط خارجی در این نشست حضور داشت.

این زن هنگام سخنرانی وزیرخارجه کانادا نسبت به حمایت کانادا از اسرائیل در جریان جنگ غزه اعتراض کرد و خطاب به وزیرخارجه کانادا گفت تو بچه کُش و قاتل کودکان هستی و تو مسئول مرگ دختران در غزه هستی. هنگام اعتراض او نیروهای گارد امنیتی به سمت این زن معترض هجوم آوردند و ضمن جلوگیری از اعتراض او و با رفتار سرکوب گرانه برای خاموش کردن صدای این زن معترض، او را به زور به خارج از سالن بردند.

کد خبر 846432 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اسرائیل کانادا فلسطین

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • « موسای ما تو هستی»
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود