Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا اقبال بهمنی، در گفتگو با خبرنگار تقریب در رابطه با همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده که در استان کردستان برگزار می شود، اظهار داشت: تقریب مذاهب اسلامی باعث بنیۀ وحدت اسلامی امت اسلامی می‌شود. لذا در راستای تشکیل امت واحدۀ اسلامی که وظیفه هر انسان مسلمانی است و با توجه به حرکات و سکنات دشمنان اسلام در منطقه خاورمیانه و در مناطقی که مسلمانان هستند ایجاب می‌کرد که ما هر چند گاه یک بار در استان کردستان چنین همایش و برنامه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: این همایش در راستای تقریب مذاهب اسلامی با رویکرد نوین آن و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی و بقیه نهادها برگزار شده است. روحانیون و طلاب جوان و متنفذین و معتمدین استان کردستان و همچنین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این جلسه حضور دارند و الحمدلله جلسه تشکیل شده است.
 
مسئول مرکز بزرگ اسلامی سنندج با اشاره به اهداف این همایش بیان داشت: اما هدف از جلسه همان‌طور که خداوند تبارک‌وتعالی به ما می‌فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» است؛ شما ای مؤمنین همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و آن ریسمان الهی همان راه پیروزی است و همان اصحاب و اهل بیت پیامبر صلوات الله و سلم هست. لذا ما در همین راستا این همایش را برپا کرده‌ایم و الحمدلله حضور روحانیون اهل سنت و تشیع و حضور بسیاری از متنفذین در اینجا با عشق و علاقه بوده است.
 
وی افزود: البته ما همیشه در هفته وحدت همایش برگزار می‌کنیم؛ در همه شهرستان های استان همراه مراسمات مولودی خوانی و سخنرانی و با یک شور و شوق خاصی است. امروز هم همان‌طور که عرض کردم با توجه به احتیاجی که جهان اسلام برای چنین برنامه‌هایی دارد این برنامه‌ها هم راه‌اندازی و برپاشده است و ان‌شاءالله باعث گردهمایی امت اسلامی شود.
 
ماموستا اقبال بهمنی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اهداف این جلسات این است دشمنان القا می‌کنند که مسلمانان دشمن یکدیگر هستند، بین اهل تشیع رفته و می‌گویند که سنی دشمن شماست و بین سنی‌ها هم می‌گویند که شیعه دشمن شماست. اما در اینجا علمای شیعه و سنی در کنار هم نشسته‌اند و نقطه‌نظر یکدیگر را گوش کرده و با هم مباحثه و صحبت می‌کنند. به‌هرحال مسائل وحدتی یکدیگر را گوش کرده و از تفرقه دوری می‌کنند و برخی از ابهاماتی که در این جلسه است الحمدلله رفع رجوع می‌شود که این باعث برکت است. لذا قسمت اعظم جلسه هم دشمن‌شناسی است که بدانیم دشمن ما امریکا و اسرائیل است. امروزه متأسفانه سرزمین فلسطینِ ما به خاطر نبود وحدت بین مسلمانان از دست ما خارج شده است. لذا اگر این جلسه در زمان خود برپا می‌شد و متولیان خوبی داشت و مثلاً اگر شصت یا هفتادسال پیش انجام می‌شد امروز این فجایعی که در فلسطین و دیگر جاهاست اتفاق نمی‌افتاد.
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی