Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود احمدی روز سه شنبه در نشست شورای قضایی استان قزوین که در اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد،افزود: امروزه خیلی از سودجویان به بهانه گرانی کالاها برای احتکار و اختفای اقلام مورد نیاز مردم اقدام کرده و در نتیجه دسترسی بسیاری از مردم به کالاهای مورد نیاز را محدود ساخته اند.
وی ضمن قدردانی از دستگاه قضا بابت اقدامات موثر قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی،گفت: دستگاه قضا و دادستان قزوین به عنوان پایلوت برای مقابله عملیاتی با احتکار و گرانفروشی وارد عرصه شده اند و استان های دیگر نیز به تبع از قزوین در این زمینه اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اضافه کرد: حل مشکلات گرانفروشی در کوتاه مدت غیر ممکن است اما مقابله عملیاتی با محتکران و سودجویان می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر انبارهای بزرگ احتکار کالا در شهرستان های البرز و آبیک به واسطه وجود شهرک های صنعتی کشف شدند و همکاران ما برای شمارش کالاها و بررسی امکان عرضه آنها به بازار مشغول فعالیت هستند.
احمدی افزود: حدود 300 انبار توسط سازمان صنعت و همکاران تعزیرات مورد بازرسی قرار گرفته اند اما بیشتر احتکارها در انبارهای غیررسمی صورت می گیرد چون انبارهای رسمی باید موجودی خود را به صورت هفتگی به سازمان صنعت،معدن و تجارت اعلام کنند.
وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان نداریم، گفت: تاکنون گشت های نظارتی تعزیرات استان 220 فقره نظارت بر بازار را انجام داده اند که این اقدام همچنان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
6101*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان قزوین سازمان صنعت سازمان صنعت معدن و تجارت کالاهای اساسی گرانی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از جریمه پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد و گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدحمزه لقمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده قاچاق هشت هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند، عنوان کرد: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت 5 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وصول جریمه سنگین قصاب گرانفروش

وی همچنین از وصول جریمه بیش از یک میلیارد ریالی و اجرای حکم یک واحد قصابی به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتریان خبر داد و افزود: پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گرانفروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و 650 میلیون ریال محکم کرد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با قطعیت رای صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شدو واقعیت امر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی از واحدهای صنفی گوشت و پروتئین این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه پایش بازار و پیشگیری از تخلفات اقتصادی در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌کنیم، تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات با حضور میدانی روسای شعب و همراهی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بازار شامل سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، صدا و سیما، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی و برای رفاه حال مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت