Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@10:30:50 GMT

موانع پیش روی مدیران خانه‌­های مد بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۰۴۳۷

به گزارش ایلنا، با برگزاری نشست مسئولین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مدیران خانه­‌های مد و طراحان لباس، دغدغه­‌ها و مسائل و موانع پیش رو مدیران خانه‌­های مد با دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) که در جلسه مدیران خانه­‌های مد مسئولین کارگروه ساماندهی سخن می‌­گفت ضمن بیان مطالب فوق و با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه و تشکر از همه دست­اندرکاران حوزه مدو لباس گزارش اجمالی از شرایط موجود در حوزه مدو لباس ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه خواستار استفاده از نمادها و المان و الگوهای ایرانی و اسلامی در تولید آثار شد و گفت: با توجه به الزام قانون بر دریافت مجوز موسسه تک منظوره تمام خانه­‌های مد در کشور باید این مجوز را برای برگزاری نمایشگاه‌­ها و جشنواره­‌های حوزه مد ولباس کسب کنند.

مشاور معاون وزیر در بخش دیگر از سخنانش بر رعایت قوانین ضوابط و مقررات این حوزه تاکید کردو گفت آشکار این است که مدیران خانه‌­های مد بارعایت اصول اخلاقی و ارائه الگوها مناسب به بالا برون امید و نشاط در جامعه کمک کنند.

وی با بر شمردن برخی قوانین از جمله حفظ شئونات اسلامی عدم استفاده از مانکن­های انسانی و زنده لباس و....گفت خدا را شکر می­کنیم که همه مدیران خانه‌­های مد در این حوزه با اطلاعات کامل حضور و به مناسبت می‌پردازیم و امیدواریم با الگوسازی مناسب و نسبت به جریان­سازی و در بین اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار باشند.

گفتنی است در این جلسه برخی از مدیران خانه­‌های مد به نمایندگی از حاضرین به ایراد سخن پرداختند که در جمع­بندی به موضوع تشکیل یک اتاق فکر برای تعامل و هماهنگی بیشتر اتفاق نظر داشتند.

از دیگر مباحثی که در این جلسه بعنوان محورهای کلیدی مطرح شد می­‌توان توجه به هدف نهایی کارگروه که همان الگو سازی مناسب در جامعه و شناسایی، تربیت و معرفی طراحان ، هنرمندان جوان و جویای نام در کشور، گام برداشتن در سیر حرفه­‌ای و توجه به استانداردهای لازم، مشارکت مضاعف در رویدادهای ملی بویژه جشنواره مد ولباس فجر،امید بخشی و افزایش نشاط در جامعه در حوزه عملکرد، ارائه گزارش عملکرد در چارچوب استانداردهای اعلامی، زمینه­‌سازی و مشارکت با تولیدکنندگان برای تولید انبوه طرح‌­ها، ایجاد نگاه عمومی و ارتقاء علاقمندی مردم به نمادهای مد ایرانی، توجه به بهره­ مندی از پارچ‌­های سنتی و ایرانی، تبدیل شرایط مزون‌ها به موسسات هنری مد و لباس اشاره کرد.

 در این جلسه خانم­‌ها نفیسی، غزال بهمنی، نغمه کیومرثی، شکوفه اسفندیاری، مهلا زمانی و آقایان امیرحسین مهدی­زاده، شادی­ مهر، حمید قبادی (مشاور معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور)، تیرگر (رئیس مرکز پژوهش­های اتحادیه پوشاک) و خانم حضور داشتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگروه ساماندهی مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت آذربایجان غربی افزود: باید تلاش شود تا با جدیت اولویت‌های تمهید شده در این ستاد پیش برود.

وی اضافه کرد: تولید برنامه آموزشی تخصصی برای جامعه هدف از جمله مدارس و دانشگاه‌ها نیز در این خصوص بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت، برنامه راهبردی بلندمدت در کشور است، ادامه داد: باید دراین خصوص برنامه مستمری باشد که با مخاطب ارتباط برقرار کند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: لازم است برنامه ثابت هفتگی در صداو سیمای استان پیرامون جوانی جمعیت و فرزند آوری اجرا و همچنین مسائل مربوط به آن از طریق کارشناسان و کنشگران اجتماعی بررسی شود.

معتمدیان اظهار کرد: همچنین برای انعکاس در شبکه‌های مجازی نیز باید تولید محتوا کرده و از ظرفیت جوانان انقلابی، نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود و به عبارتی این موضوع به مردم و جریانات مردمی واگذار شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش در این زمینه گفت: در بحث آموزش از طلاب خواهر و برادر و همچنین دانشگاهیان در جهت تبیین و دنبال کردن دیدگاه‌های حاکمیتی و نظام در خصوص برنامه جوانی جمعیت استفاده شود.

وی افزود: سخنرانانی در مدارس و دانشگاه‌ها به تبیین دیدگاه‌های حاکمیتی و نظام اسلامی بپردازند و درمساجد نیز از روحانیان خواهر و برادر استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم اعطای تسهیلات و حمایت‌های معیشتی به جامعه هدف تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه تکالیف نهادهای مسؤول مشخص است که باید طبق آن، برنامه ریزی و اجرا کرد.

سختگیری‌های بی مورد در اعطای وام برداشته شود

معتمدیان با بیان اینکه یکی از نارضایتی‌هایی که وجود دارد، نارضایتی از بانک‌ها در اعطای وام است، اظهار کرد: اگر خدمت می‌کنیم، باید خدمتمان بی منت باشد و نارضایتی ایجاد نکند.

وی تاکید کرد: دربرخورد با ارباب رجوع باگشاده رویی برخورد شود و سختگیری‌های بی مورد کنار گذاشته شود؛ اغلب مراجعه کنندگان در این بخش دهک‌های پایین جامعه هستند نباید هرکدام برای یک وام چندین مرتبه به بانک مراجعه کرده و رفت و آمد کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: نظارت درون سازمانی بر نظارت برون سازمانی ارجح است و چهارچوب‌ها و منشورهای اخلاقی حکومت ما حکومت مردم سالاری دینی است.

وی در خصوص تخصیص زمین هم تاکید کرد: واگذارای اراضی به متقاضیان واجد شرایط صورت گیرد و دراین خصوص با جدیت عمل شود.

کد خبر 6081520

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی