Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین کلنگ زنی فاز دوم یک  شرکت معدنی در آرادان بابیان اینکه یک‌سوم بودجه کشور در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌شود، افزود: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با برنامه‌ریزی در مجلس و نهادهای مختلف درصدد پرداخت آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ماهانه بالغ‌بر پنج هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: بر اساس اعلام این سازمان بدهی دولت با توجه به برنامه‌ای مدون در بازه زمانی مشخصی پرداخت می‌شود.

یک‌سوم بودجه کشور در بخش درمان هزینه می‌شود

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه مجلس سه راهکار اساسی برای پرداخت این بدهی تعریف کرده است، ابراز داشت: پیگیری مطالبات دولت، تهاتر و واگذاری در این راستا می‌تواند سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی را کاهش دهد و بنابراین دولت مکلف است برای کاهش این بدهی تهاتر بانکی انجام دهد.

کاتب بابیان اینکه درگذشته بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان در بخش درمانی کشور هزینه شده است، تصریح کرد: این مبلغ امروز به یک‌سوم بودجه کشور معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بابیان اینکه میانگین جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان ۳۳ درصد است، افزود: این نرخ در بخش ایوانکی به‌تنهایی ۳۰۰ درصد را شامل می‌شود که نشان می‌دهد جمعیت زیادی در این بخش تحت پوشش این سازمان هستند.

راه‌اندازی سامانه خدمات بیمه‌شدگان 

عضو خانه ملت، سامانه خدمت‌رسانی بیمه‌شدگان را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی دانست و ابراز داشت: این سامانه علاوه بر ارائه پرسرعت خدمات در ایجاد شفافیت و ارتقای سطح کیفی خدمات بیمه‌ای نیز مؤثر واقع می‌شود.

کاتب در ادامه اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه خدمات بیمه‌شدگان دست دلالان اقتصادی در این حوزه کوتاه شده و این بستر مطلوبی را برای برچیده شدن فساد در سازمان تأمین اجتماعی و بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ۴۹ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی کشور قرار دارند و این رقم بالغ‌بر ۴۲ میلیون نفر است که از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 4374419

منبع: مهر

کلیدواژه: بدهی مالی سازمان تامین اجتماعی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج احتکار مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری