Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «فرشاد مقیمی» امروز (سه‌شنبه) در جریان دومین روز از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک گفت: از یکشنبه، بیست و یکم مرداد ماه دستورالعمل بخشش معوقه‌های واحدهای صنعتی را به مجموعه شرکت‌های استانی اعلام و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.

به گفته وی، در شرایط فعلی، دولت بسته‌ای به منظور حمایت از صنایع بویژه صنایع کوچک و متوسط پیشنهاد داده که هدف اصلی آن کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده کالای نهایی است، اما هنوز مصوب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه این بسته از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و سهم اصلی آن را واحدهای کوچک تشکیل می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کاهش هزینه‌های ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، مالیات، بیمه، معوقه‌ها و جرایم و غیره در این بسته پیش‌بینی شده است.

او با یادآوری اینکه از روزیکشنبه (بیست و یکم مرداد ماه) دستورالعمل بخشش معوقه‌های واحدهای صنعتی آغاز شده است، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، زمین مورد نیاز شرکت‌ها و صنایع کوچک و متوسط را در استان‌های مختلف تامین کرده و در اختیارشان قرار می‌دهد.

به گفته این مقام مسوول، در برخی موارد فعالان اقتصادی پول مربوط به زمین‌های یاد شده را پرداخت نکرده‌اند که در نتیجه پس از مدتی مشمول جریمه‌هایی می‌شوند، اما این سازمان تصمیم گرفته در راستای کمک به رونق تولید این شرکت ها، از دریافت معوقه‌های یاد شده چشم‌پوشی کند.

وی بیان داشت: پیش از این نیز یک بار بخشش معوقه‌های واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته بود که رضایت نسبی فعالان صنعتی را به دنبال داشت.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه همراهی داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: واحد های تولیدی کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد.

علیرضا راشکی   بیان کرد: این واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد، واحد‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این ۴۱ واحد تولیدی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارایه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحد‌های راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ۴۱ واحد تولیدی با سرمایه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲