Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله اراکی صبح امروز در اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده که با حضور ماموستایان اهل سنت و روحانیون اهل تشیع در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج در حال برگزاری است، ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: مساله وحدت نه یک استراتژیک بلکه بر اساس منابع دینی، هویت امت اسلامی و هویت امت حضرت محمد(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی اذعان داشت: هویت ما در گرو وحدت است، اگر امت اسلامی دچار پراکندگی شد نخستین نشانه آن دورشدن از رحمت الهی است، جامعه بشریت همواره دچار اختلال است مگر در یک حالت و آن حالت این است که مشمول رحمت الهی شود.
 
آیت‌الله اراکی ادامه داد: رحمت الهی شامل همه می‌شود و اگرچه نشانه امتیاز خاصی نیست و منشا وحدت جوامع نمی‌شود بلکه رحمت دیگری وجود دارد که گاهی به رحمت خاصه و یا رحمت بعد طلب و گاهی به رحمت هادیه یا موصله تعبیر می‌شود و این خاص اهل ایمان است.
 
وی افزود: این رحمت، رحمت رساننده به هدف است و اگر شامل کسی شد او را هدایت است و بعد از رساندن به مرحله سلام الهی، به رضوان الهی و به جایگاهی می‌رسد که هر چه از خدا طلب کند به او عطا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: رحمتی رحیم ارزش دارد و این رحمت سرسپردگی از فرمان خدا و تبعیت از حضرت رسول(ص) می‌خواهد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: مفاهیم اصلی دین متفقین العلیه است چرا که معتقدیم در اصول دین هیچ نوع اختلافی نداریم.
 
وی تاکید کرد: ما باید به سمت رحمت خاص الهی حرکت کنیم که اگر چنین شد با بصیرت به مسائل نگاه می‌کنیم و تبلیغات دشمنان ماها را از مسیر خارج نمی‌کند.
 
آیت‌الله اراکی افزود: در چنین شرایطی است که پشت پرده‌های الهی را می‌بینید و پیچ و خم دشمنی‌های دشمنان را درک کرده و دچار انحراف نمی‌شوید.
 
وی اذعان داشت: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که "ما نمی‌توانیم و به مصلحت ما نیست که با دشمنان مذاکره کنیم" چون پشت پرده سخن به ظاهر شیرین و نقشه دشمن را می‌بینند و این همان بصیریت و رحمت رحمانی خاص است.
 
وی تبعیت از امام عادل را ملاک سعادت جامعه دانست و تصریح کرد: آنکه ملاک سعادت جامعه می‌شود فقه اجتماعی است و اساس آن نیز یک حکم اتحاد کلمه تحت امر امام عادل است.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از امروز تا پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است