Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر گفت: سالیانه بیش از 250تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در واحدهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می شود. لطفی افزود:  در حال حاضر تعداد 20واحد پرورش ماهی فعال در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد 13واحد پرورش ماهیان گرمابی و 7واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در راستای توسعه آبزی پروری در سطح شهرستان بویژه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ارتقای سطح علمی پرورش دهندگان ماهی، هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف آموزش اصولی و علمی جهت اصلاح روش تولید و افزایش بهره وری و راندمان آب برگزار می شود.

لطفی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسد.

وی اضافه کرد: در نتیجه، ضمن کاهش مصرف کودهای شیمیایی، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و سالمتر خواهد بود که این موضوع در مورد چند نوع محصول زراعی کشت شده در سطح شهرستان مانند یونجه، ذرت و چغندر قند توسط بهره برداران گزارش و به تایید رسیده است.

لطفی خاطر نشان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته ای قابل توجه است.

وی؛ تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی  به سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از مزایای دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پیش بینی می کنیم در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس های ترویجی و برنامه ریزی های انجام شده و همچنین استفاده بهره برداران از توان بالای کارشناسی شاهد افزایش کمیت و کیفیت ماهی تولیدی در شهرستان باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش ماهی جهاد کشاورزی خانوار روستایی قند کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود