Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@04:20:34 GMT

بدافزارجدیدبلای‌جان‌گوشی‌های‌اندرویدی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۰۸۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، از آنجا که این روزها اخبار زیادی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نفوذ بدافزارهای خطرناک به رایانه کاربران و شرکت‌های تجاری در جهان منتشر شده است، بنابراین پژوهشگران بسیاری درصدد کشف هرگونه بدافزار در نرم‌افزار، برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف هستند تا کاربران را از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری و بدافزاری مصون بدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا از آنجا که تقریبا می‌توان گفت تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی با یک سری برنامه‌های پیش فرضی که از قبل برروی آن‌ها نصب شده است، به فروش رسیده و به دست مشتریان و کاربران می‌رسند، بنابر اعلام این متخصصان امنیت سایبری، بدافزار کشف شده می‌تواند تهدیدهای جدی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند و اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آن‌ها را به مخاطره بیندازد.

در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شده است، بالغ بر ۴۷ آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی کشف شده که بر روی ۲۵ گوشی اندرویدی وجود داشته است. به باور آن‌ها، این بدافزار که بلوت ور (bloatware) نام دارد، حتی با بازگرداندن گوشی به حالت کارخانه هم از بین نمی‌رود چراکه برروی برنامه‌های پیش فرض نصب شده برروی سیستم عامل اندروید موجود است و قادر است به راحتی به حجم وسیع و گسترده‌ای از اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند.

گوشی‌های اندرویدی که در این آزمایش‌ها مورد تست و بررسی قرار گرفته‌اند، از برندهای مختلفی نظیر ایسوس، ال جی، اسنشال فون، ویوو، سونی، نوکیا، اوپو و آلکاتل بوده‌اند.

 

منبع: ایسنا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود

کاربران کلش آو کلنز، از این پس شاهد حضور شخصیت ارلینگ هالند در این بازی محبوب خواهند بود

طرفداری | حساب کلش آو کلنز (Clash of clans) در X اعلام کرد که شخصیت ارلینگ هالند را به این بازی اضافه نموده و کاربران می‌توانند از فردا (چهارشنبه)، غول نروژی را در اختیار داشته باشند. شخصیت هالند در بازی کلش آف کلنز، بَربَرین کینگ (Barbarian king) خواهد بود.

هالند که پیش‌تر اعلام کرده بود بزرگترین سرگرمی او بازی کردن است، از ۱۰ سالگی کلش آو کلنز بازی می‌کند و علاقه بسیاری به آن دارد.

ارلینگ هالند در بازی کلش آو کلنز ارلینگ هالند در بازی کلش آو کلنز ارلینگ هالند در بازی کلش آو کلنز

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام