Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:23:39 GMT

بازگشایی مرز خسروی مطالبه به حق ایران است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۰۸۵۵

بازگشایی مرز خسروی مطالبه به حق ایران است

تهران- ایرنا- فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با اشاره به تردد زائران ایرانی در اربعین حسینی (ع) از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران، گفت: به دنبال بازگشایی مرز خسروی هستیم چراکه تجمع زوار در مرز مهران را کاهش می دهد و بازگشایی این گذرگاه مرزی را مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سپهبد «حامد عبداله ابراهیم الحسینی» در حاشیه هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق و امضای توافقنامه همکاری مشترک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور عراق حدود سه هزار و 600 کیلومتر مرز مشترک با 6 کشور همسایه دارد که ایران از جمله کشورهایی است که دارای بیشترین مرز مشترک با عراق است؛ بنابراین تعاملات مرزی میان این دو کشور حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همواره با مرزبانی کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه و خوبی داریم و امنیت مطلوبی در مرزهای دو کشور حاکم است.
فرمانده مرزبانی عراق تأکید کرد: به دنبال تقویت تعاملات مرزی با ایران هستیم و باید بگویم جز در موارد جزئی، مشکلی در حوزه مرزی با ایران نداریم که البته این روابط حسنه حاصل نشست ها و اجلاس های مشترک و مستمر است.
ابراهیم الحسینی اضافه کرد: ما از سال 2014 تا 2017 درگیر فتنه و توطئه داعش بودیم و مرزبانی و نیروهای مسلح جمهوری عراق در سرکوبی داعش نقش موثری داشتند اما فارغ از این موضوع، جمهوری اسلامی ایران همواره در سرکوبی و نابودی داعش ما را یاری و همراهی کرد و قدردان تلاش های جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی با اشاره به امضای توافقنامه مشترک مرزی میان دو کشور عنوان کرد: در حوزه های مختلف مرزی به دنبال ارتقای همکاری ها هستیم و معتقدیم ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر تجربه خوبی دارد و به دنبال بهره مندی از تجربیات ایران هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: مبارزه با تحرکات گروه های تروریستی و اشرار در جدار مرزی از دیگر محورهای توافقنامه امروز بود، همچنین به دنبال همکاری مشترک برای جلوگیری از قاچاق اسلحه، مشروبات الکلی و نظایر آن هستیم.
فرمانده مرزبانی جمهوری عراق ادامه داد: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، آماده استقبال از زوار اربعین هستیم و در این راستا زیرساخت ها در حال آماده سازی است.
ابراهیم الحسینی اضافه کرد: تسهیل تردد زوار برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این راستا کمیته ای در وزارت کشور عراق به ریاست وزیر کشور برای تحقق این امر تشکیل شده است.
فرمانده مرزبانی جمهوری عراق ادامه داد: معتقدیم بازگشایی مرز خسروی از میزان تجمع زوار در مرز مهران کم می کند و در تردد زوار تسهیل ایجاد می کند.
وی گفت: از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی برای هفتمین اجلاس مشترک مرزی دو کشور تشکر می کنم و امید است تعاملات مرزی همچنان ارتقا یابد.
توافقنامه همکاری مشترک مرزبانی ایران و عراقی با حضور سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و سپهبد «حامد عبداله ابراهیم الحسینی» فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در ستاد فرماندهی مرزبانی کشورمان با حضور اصحاب رسانه امضا شد.
اجتمام*7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرمانده مرزباني مرز خسروي قاسم رضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امانی در بازدید از محل ساخت پایانه کلاله - آغبند در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهار بانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است افزود: پیش بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله - آغبند بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟