Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:20:46 GMT

تهدید جنبش فتح به خروج فلسطین از معاهده اسلو

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۱۲۸۷

تهدید جنبش فتح به خروج فلسطین از معاهده اسلو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جبریل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح طی حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ما به زودی از تمامی توافقات صورت گرفته در پیمان اسلو خارج می‌شویم.

پیمان اسلو نخستین توافقنامه رودروی اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان اسلو تلاشی برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل‌وفصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد.

ساف در پیمان اسلو دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت اما رژیم صهیونیستی حتی تا بدین لحظه حاضر به به رسمیت شناختن فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل نشده است.

از سوی دیگر احتمال داده می‌شود که کمیته مرکزی فتح فردا چهار شنبه به منظور اجرای مصوبات شورای ملی فلسطین به مدت دو روز نشست برگزار کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین معاهده اسلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟

به گزارش خبرآنلاین آنها این کار را با اجرای شیوه‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل‌ونقل عمومی، مدیریت زباله و فضای سبز انجام می‌دهند. با بحث در مورد شهرهای پایدار، می‌توانیم از نمونه‌های موفق درس بگیریم و برای ایجاد آینده‌ای بهتر تلاش کنیم. شهرهای پایدار شهرهایی هستند که نیازهای زمان حال را بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهای خود برآورده می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:بر اساس گزارشی در سال ۲۰۲۳، سبزترین شهرهای دنیا به ترتیب عبارتند از: اسلو، رِیکیاویک، سان‌فرانسیسکو، استکهلم، کپنهاگ، هلسینکی، سیدنی، ونکوور و ادینبورگ.

در زیر، به سه مورد از پایدارترین شهرهای جهان اشاره خواهیم کرد:

اسلو، نروژ: اسلو با اختلاف سبزترین شهر روی زمین است. ۷۲.۵درصد از پایتخت نروژ با فضای سبز یا ساختمان‌های دوستدار محیط‌زیست پوشیده شده و متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن خود را تا ۹۵‌درصد کاهش دهد. حمل‌ونقل عمومی اسلو عالی است، هوای آن از تمیزترین هواهای جهان است و ۸۱.۸درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره می‌برد. این به آن معناست که شهری که بیشترین تراکم خودروهای الکتریکی را دارد، می‌تواند آنها را تا حد زیادی با نیروی سبز حرکت دهد. اسلو همچنین از یک برنامه ملی برای کاهش آلودگی پلاستیکی سود می‌برد، به این معنی که نروژ اکنون سالانه ۹۷‌درصد از بطری‌های پلاستیکی خود را بازیافت می‌کند.

استکهلم، سوئد: استکهلم، یک نمونه درخشان از آنچه یک شهر پایدار می‌تواند به دست آورد، است. این شهر با هدف اینکه تا سال ۲۰۴۰ بدون سوخت فسیلی شود، گام‌های بزرگی در زمینه کاهش ردپای کربن خود برداشته است. یکی از راه‌هایی که به این هدف دست یافته، سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید است. استکهلم همچنین دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی چشمگیر است که مردم را تشویق می‌کند ماشین‌های خود را در خانه بگذارند. این شهر، شبکه گسترده‌ای از اتوبوس‌ها، قطارها و ترامواها و حتی ناوگان اتوبوس‌های برقی دارد. علاوه بر این، استکهلم دوچرخه‌سواری در شهر را با بیش از ۷۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه برای ساکنان و بازدیدکنندگان آسان کرده است.

کپنهاگ، دانمارک: کپنهاگ نیز نمونه‌ای درخشان از یک شهر پایدار است. این شهر گام‌های مهمی در جهت ترویج دوچرخه‌سواری به عنوان وسیله حمل‌ونقل برداشته است. در واقع، بیش از ۶۲‌درصد از ساکنان کپنهاگ به لطف شبکه گسترده مسیرهای دوچرخه‌سواری و سیاست‌های دوستدار دوچرخه‌، هر روز دوچرخه‌سواری به محل کار یا مدرسه را انتخاب می‌کنند. این امر نه تنها انتشار کربن را کاهش داده، بلکه سلامت عمومی را با تشویق به فعالیت بدنی بهبود بخشیده است.

شهرداران این شهر علاوه بر ترویج دوچرخه‌سواری، استراتژی‌های نوآورانه مدیریت زباله را نیز اجرا کرده‌اند. این شهر هدف خود را این‌طور تعیین کرده که تا سال ۲۰۲۵ کاملا کربن خنثی شود و در حال حاضر پیشرفت چشمگیری در راستای این هدف داشته است. به عنوان مثال، سیستم گرمایش منطقه‌ای را اجرا کرده که از گرمای اتلاف نیروگاه‌ها برای گرم کردن خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌کند و نیاز به سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد. کپنهاگ همچنین یک برنامه بازیافت موفق را اجرا کرده است که طی آن، بیش از ۵۰‌درصد از کل زباله‌ها بازیافت می‌شود.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895721

دیگر خبرها

  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • پیمان سپاری تنها راه مقابله با خروج سرمایه
  • فروپاشی یک تصویر/ تشدید احساسات ضدآمریکایی-صهیونیستی در جهان
  • سخنگوی جنبش انصارالله یمن: دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از تنبیه فرار کند
  • تمجید جهاد اسلامی فلسطین از پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • جهاد اسلامی: پاسخ ایران طبیعی بود
  • جنبش مجاهدین فلسطین: حمله ایران را پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌ها می‌دانیم
  • در صورت پاسخ رژیم صهیونیستی، خروج از پیمان NPT را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌ بس
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس