Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@10:33:47 GMT

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص ۵۰ بیماری چشمی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۱۴۵۳

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص ۵۰ بیماری چشمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، در سال های اخیر استفاده از سیستم های هوش مصنوعی به منظور شناسایی بیماری های مختلف افزایش یافته و می توان انتظار داشت که این سیستم ها در آینده توان رقابت بالایی داشته باشند و در بیمارستان های مشهور و مجهز به کار گرفته شوند.

پژوهشگران گوگل و چند بیمارستان در لندن با همکاری یکدیگر از فناوری هوش مصنوعی برای طراحی نرم افزاری استفاده کرده اند که می تواند تنها با بررسی تصاویر اسکن شده سه بعدی از شبکیه چشم حدود ۵۰ بیماری چشمی را تشخیص دهد و سپس توصیه هایی را برای مداوای بیماران ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این نرم افزار هنوز برای استفاده در بیمارستان ها آماده نیست، اما می توان انتظار داشت که کاربرد عملیاتی آن ظرف چند سال آینده آغاز شود.

روش مورد استفاده برای اسکن شبکیه چشم، او سی تی نام دارد و آماده شدن هر یک از این تصاویر حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد. نرم افزار یادشده با بررسی ۱۵ هزار تصویر اسکن شده او سی تی متعلق به ۷۵۰۰ بیمار توانایی خود را به دست آورده است.

کد خبر 4374073

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری نادر چشم پزشکی هوش مصنوعی مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل ناسا مخابرات امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان ایالات متحده آمریکا اینترنت سلول بنیادی گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه

سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم گونه‌ای سرطان است که از ناحیه گردن رحم آغاز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، با جمع آوری سلول های دهانه رحم (که به نام دانشمندی که آزمایش غربالگری را در اواسط دهه ۱۹۰۰ انجام داد، پاپ اسمیر نامیده می شود)، این نوع سرطان حتی در مراحل اولیه قابل تشخیص است.

در حالی که سرطان دهانه رحم ممکن است علائم خونریزی یا درد ایجاد کند، اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی کند به خصوص در مراحل اولیه. به همین دلیل است که انجام پاپ اسمیر معمولاً هر سه سال یکبار برای زنان ۲۱ تا ۶۵ ساله توصیه می شود.

برای زنان ۳۰ سال به بالا، آزمایش پاپ اسمیر ممکن است هر پنج سال یکبار، همراه با آزمایش عفونت HPV توصیه شود.

اچ پی وی (HPV) شایع ترین علت سرطان دهانه رحم است. این یک عفونت ویروسی مکرر است که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. برای کمک به محافظت در برابر سرطان در آینده، واکسن HPV برای مردان و زنان از سنین ۹ تا ۱۱ سال در دسترس است. این واکسن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای افراد ۹ تا ۴۵ ساله تأیید شده است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، درمان سرطان دهانه رحم به عوامل زیادی بستگی دارد. برای سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه، جراحی به نام هیسترکتومی کامل برای برداشتن دهانه رحم ممکن است در نظر گرفته شود. هیسترکتومی ممکن است از طریق بریدگی در قسمت تحتانی شکم انجام شود. همچنین هیسترکتومی را می توان از طریق بریدگی در واژن انجام داد. روش‌های کم تهاجمی مانند جراحی با کمک رباتیک یا لاپاراسکوپی با استفاده از ابزارهای جراحی بلند و نازک که از طریق بریدگی‌های کوچک در شکم عبور می‌کنند نیز گزینه‌های درمانی هستند.

با این حال، برداشتن رحم به این معنی است که بارداری دیگر امکان پذیر نیست. از این رو برخی از روش‌های جراحی مانند تراکلکتومی (برداشتن دهانه رحم)، می‌توانند رحم و گزینه‌های باروری را حفظ کنند.

همچنین برای سرطان دهانه رحم که پیشرفت کرده است اما به سایر قسمت‌های بدن سرایت نکرده است، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی - که به صورت داخلی، خارجی یا هر دو انجام می‌شود - معمولاً توصیه می‌شود.

برای سرطان پیشرفته دهانه رحم که ادامه می‌یابد، مدام عود می‌کند یا گسترش یافته است، داروها در دسترس هستند. درمان هدفمند به نام «بواسیزامب» اغلب در ترکیب با سایر داروها استفاده می شود. برای بیمارانی که آزمایش آنها برای PD-L۱ مثبت است - نوعی پروتئین که سیستم ایمنی را از حمله به سرطان باز می دارد - ممکن است از یک ایمونوتراپی به نام پمبرولیزوماب نیز استفاده شود.

در حالی که همه درمان ها دارای مزایا و خطراتی هستند، این درمان ها برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته و عودکننده دهانه رحم، نویدبخش نتایج بلندمدت بهتری هستند.

اقداماتی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم:

* از تیم مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که بسته به سن و عوامل فردی یک روال تست پاپ مناسب برای شما انجام شود.

* واکسن HPV را در نظر بگیرید. تزریق واکسن HPV تا سن ۴۵ سالگی توسط FDA تایید شده است.

* اگر سیگار می کشید برای ترک آن اقدام کنید. تیم مراقبت های بهداشتی شما می تواند منابع مختلفی را برای توقف مصرف دخانیات به شما معرفی کند. تحقیقات نشان می دهد زنان سیگاری دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند.

متخصصان در عین حال یادآوری می‌کنند که رعایت برخی از نکات ساده می‌تواند به طور کلی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند از جمله اینکه:

* غذاهای سالم بخورید، تحرک داشته باشید و از الکل پرهیز کنید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و حفظ وزن سالم فواید زیادی برای سلامتی دارد. هر سه عامل می توانند خطر سرطان را کاهش دهند و با سلامت کلی بهتر و بهبود کیفیت زندگی و پیش آگهی پس از تشخیص سرطان مرتبط هستند. علاوه بر این باید از مصرف الکل خودداری کرد زیرا یک ماده سرطان‌زاست و مشخص شده که خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را افزایش می دهد.

* برای ترک سیگار برنامه ریزی کنید

دخانیات می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های ریه، دهان، گلو، دهانه رحم، خون، مثانه، مری، معده، پانکراس و کلیه را افزایش دهد. پرهیز از دخانیات و ترک سیگار از گام های اصلی است که می توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام داد.

* از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت کنید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه می‌کند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در ظهر را به حداقل برسانید، لباس های آستین بلند بپوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

* پیشگیری و غربالگری سرطان را جدی بگیرید

آزمایش‌های غربالگری پیشگیرانه می‌تواند منجر به تشخیص زودهنگام سرطان‌ها شود که در صورت تشخیص زودهنگام، برخی از آنها با موفقیت درمان می‌شوند. سرطان‌های رایج مانند سرطان روده بزرگ، ریه، سینه و ... در صورت تشخیص زودهنگام با موفقیت درمان می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • چطور می توان فشارخون بالا از روی انگشتان تشخیص داد؟
  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود