Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، دستگاه زلزله آزما برای نخستین بار با هدف آموزش عملیاتی شهروندان و گروه های مرجع در منطقه 17 تهران مستقر شده است. اقدامی که امیر محسنی آن را اقدامی عملیاتی در ترویج آموزش های مقابله با بحران و در راستای نظر شهردارتهران در ضرورت آماده‌سازی نهادها و مردم برای تسریع امدادرسانی در بحران‌ها می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به حضور گروه های مرجع در این بازه آموزشی گفت: استقرار دستگاه شبیه‌ساز زلزله آزما به صورت موقت در ستاد بحران منطقه ۱۷ تا ۵ روز دیگر ادامه خواهد داشت. این کارگاه آموزشی می تواند به عنوان یک کارگاه آموزشی و عملی زلزله‌هایی تا بزرگی 7.8 درجه در مقیاس ریشتر را در درون اتاق خود شبیه‌سازی کند.
محسنی با تاکید بر لزوم آموزش شهروندان ساکن در بافت فرسوده افزود: کاربرد زلزله آزما تست زلزله برای افراد در سازه اختصاصی است و یک ابزار کاربردی در واقعی‌سازی مانورهای آموزشی زلزله به شمار می رود و قابلیت حمل و نقل برای استقرار در نقاط مختلف را دارد. با توجه به بافت فرسوده منطقه تصمیم گرفتیم تا این کارگاه در منطقه ما و برای اقشار مختلف برگزار کنیم. ان شاالله در روزهای آتی همکاران موثر در هر حوزه و همچنین اقشار مختلف همانند علما و ائمه جماعات، فرهنگیان و دانش آموزان و... آموزش خواهند دید.
شهردار منطقه 17 آمادگی شهروندان در هنگام وقوع بحران را یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات دانست و اظهار داشت: در این کارگاه عملی شرکت کنندگان با قرار گرفتن در شرایط مختلف وقوع زلزله همانند زلزله کرمانشاه، بم و چند نمونه مشابه با زلزله‌هایی با بزرگای 6، 7، 7.8 ریشتر آشنا می‌شوند و تمام نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله از طریق نمایش فیلم‌های مستند، انیمیشن کوتاه و پیام‌های آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش توسط اساتید ارائه می‌شود. تاکنون ۳دوره آموزشی در ستاو بحران منطقه برگزار شده و در هر دوره ۲۰ نفر حضور داشته اند.
دستگاه زلزله آزما برنده مدال طلا در مسابقه جهانی نوآوری‌های این بنا 2012 یک کارگاه شبیه‌سازی آموزش مجهز و سیار است و به عنوان یکی از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات کاهش خطر پذیری در حوادث است که از ۷ مرداد در منطقه۱۷ آغاز به کار کرده است.
آموزش اولین گروه هدف ۲۰ نفر از سازنده های سطح منطقه بود که با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری منطقه انجام شد .در ادامه این ستاد در نظر دارد مدیران و کارکنان شهرداری، اعضای عمومی و تخصصی مدیریت بحران منطقه و نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوام) را آموزش دهد. آموزش توسط آموزشگران این دستگاه در روزهای آتی در منطقه۱۷ ادامه خواهد داد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زلزله شبیه سازی شهروندان بافت فرسوده پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​

تین نیوز

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و...) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آراﯾﺶ با بیان این مطلب گفت: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری جهت اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹ هزار تن قیر یارانه ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت های فرسوده کشور طی تفاهم نامه با شهرداری ها توزیع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • هوافضای سپاه حمله به کدام پایگاه نظامی اسرائیل را شبیه سازی کرده بود؟
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم
  • خطر زلزله بیخ گوش پایتخت
  • زنگ خطر زلزله بیخ گوش تهران!
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌های فرسوده زیادی داریم