Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ششمین نمایشگاه ایران نوشت، صبح امروز 23 مرداد‌ماه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، فاضل نظری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از معاونین و مسئولان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان در مرکز کانون پرورشی و فرهنگی حجاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی در این مراسم با اشاره به آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی در کشور گفت: زمانی که اعلام می‌شود گردش مالی بازار لوازم التحریر ۴ هزار میلیارد تومان است، که البته حدس بنده از این بازار بیش از 4 هزار میلیارد تومان یعنی چیزی بین ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان است، به این معنی است که ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این اعداد بسیار بزرگی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم، افزود: در حالی که مسئله در عوامل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به بیکاری باز می‌گردد، عنوان می‌شود سهم تولیدکنندگان داخلی از این بازار لوازم التحریر، ۱۰ تا درصد است. لذا اگر آموزش و پرورش خود را مکلف به حضور در این عرصه می‌داند، به این دلیل است که بازار ۶ هزار میلیارد تومانی دارد که می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل ایجاد کند و این فرصت شغلی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه باید برای تحقق این مسئله بسیج شویم، گفت: امروز بار فرهنگی لوازم التحریر برای ما بیش از گذشته اهمیت دارد، چراکه لوازم التحریر حامل بار فرهنگی بسیاری برای دانش‌آموزان و مورد استقبال آنها است؛ در این میان‌ حتی ترکیب رنگ‌ها و اشکال استفاده شده در این آثار هم اثر مثبت و منفی دارد. لذا باید ملاحظات تربیتی در آنها وجود داشته باشد و در حالی که کشور و دین ما بیش از هر کشوری دارای قهرمان در عرصه‌های مختلف است، ما نیاز به الگوسازی از سوی کشورهای خارجی نداریم.

بطحایی در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب استفاده از کالاهای ایرانی یک فضیلت به حساب می‌آمد، تصریح کرد: در آن ایام استفاده از کالا‌های خارجی یک ضد ارزش بود و تمامی این اتفاقات هدیه انقلاب بود که استفاده از کالای ایرانی رونق داشت. اما متاسفانه و آرام آرام مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی و تشریفاتی پیش رفتند تا جایی که استفاده از کالای ایرانی یک ضد ارزش و کالای تشریفاتی ارزش محسوب شد.

به گزارش ایکنا؛ وی در ادامه با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگ زمان‌بر است، افزود: برای بازگشتن به زمانی که استفاده کالای ایرانی در داخل یک ارزش محسوب می‌شد نیازمند زمان هستیم و باید به تدریج کاری کنیم که اطاعات فرهنگ ایرانی-اسلامی به جامعه بازگردد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این دو بخش با بخش سلامت موجب شد که مسؤولانه‌تر وارد حوزه فرهنگی شویم و همه ما در بخش‌های مختلف مسئولیم؛ امروز ۱۴ میلیون دانش‌آموز داریم که به طور میانگین ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش دارند، لذا باید برای این تعداد افراد اقدامات فرهنگی موثری را انجام دهیم.

بطحایی با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه نوشت افزار و حمایت از کالا‌های ایرانی هم گفت: به تمامی ادارات آموزش و پرورش و مدارس کشور ابلاغ کرده‌ایم که استفاده از کالای ایرانی در بوفه مدارس و فروشگاه‌‌های مرتبط با آموزش و پرورش انجام شود و اعلام کردیم به هیچ‌عنوان در فروشگاه‌‌های مرتبط با آموزش و پرورش نباید کالای خارجی فروخته شود.

استفاده از کالاهای خارجی و دارای نماد خارجی در مدارس ممنوع است

وی با بیان اینکه استفاده از کالاهای خارجی و دارای نماد خارجی را در مدارس ممنوع کرده‌ایم، گفت: به‌عنوان مثال دانش‌آموزان نباید از کوله‌پشتی‌ها و لوازم التحریری استفاده کنند که نماد خارجی را تبلیغ می‌کنند و تمامی این کالا‌ها فرهنگ‌ساز است لذا در این مسیر به کمک والدین هم نیاز داریم. توجیه کردن دانش آموزان و والدین در استفاده از کالای ایرانی از دیگر اقدامات ما است تا رغبت به خرید لوازم التحریر ایرانی بیش‌از گذشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر راه‌اندازی سامانه‌‌ای، برای معرفی کالای با کیفیت و استاندارد ایرانی به خانواده‌ها، گفت: باید نمایشگاه دائمی در آموزش و پرورش داشته باشیم. امروز دسترسی به کالای ایرانی سخت است و یکی از دلایل عدم استفاده خانواده‌های ایرانی از کالا‌های ایرانی دسترسی است. البته در این زمینه تولید‌کنندگان باید محصولات با کیفت را هم تولید کنند.

بطحایی از رقابت ناجوانمردانه بین کالای ایرانی و خارجی سخن گفت و افزود: ما نیازمند کمک بخش‌های دولتی برای حمایت از کالاهای داخلی هستیم؛ باید حتی به کالای ایرانی رانت دهیم تا بتوانیم این فاصله را کاهش دهیم، و باید از کالای ایرانی حمایت شود تا فرصت بهتر ‌و بیشتر فراهم شود.

وی اظهار کرد: استفاده از کالاهای ایرانی یک منفعت ملی است که تاثیر آن را همه افراد جامعه می‌برند و ما وظیفه داریم در این راه‌ هرچه‌قدر که می‌توانیم تلاش و امکانات را در این حوزه بسیج کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه وزیر آموزش و پرورش بطحایی کالای ایرانی نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رضایی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال ساخت است گفت: کسب رتبه‌های دو رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور ۱۴۰۲، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان کرمان در تمام حوزه جز استان‌های برتر کشور است.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و اشاره به دیدار معلمان در روز معلم با مقام معظم رهبری افزود: با توجه به عملکرد خوب آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، خوشبختانه مقام معظم رهبری رضایت داشتند.

وی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر دانست و افزود: بر اساس این سند آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان تمام ساحتی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی، با اشاره به توجه ویژه و تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های پرورشی و تربیتی گفت: خوشبختانه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش کشور است هرچند که در زمانی دنبال حذف این معاونت بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی در مدارس استان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با حوزه علمیه گفت: استان کرمان در این زمینه بعد از استان قم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضا رضایی با اشاره به کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور خوزستان از اعزام بیش از ۵ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری خبر داد.

‌وی با اشاره به ضرورت هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش اظهار کرد: برای هدایت بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده و تأسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جوار کارخانه‌ای در دستور کار ماست.

رضایی شرط ورود و استخدام در آموزش و پرورش را قبولی آزمون دانست و افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

‌وی گفت: در تاریخ کشور به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمان نقش و جایگاه ویژه ای در هدایت و راهبری جامعه داشته و در مسائل و موضوعات مختلف مشاوران امین مردم بوده‌اند.

رضایی، بیان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس نیز یکی از مراجع اصلی مردم یعنی مرجعی که محل مشورت آنان در تمام مسائل روز جامعه بود، معلمان و فرهنگیان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلم نقش کلیدی در نظام اجتماعی دارد، افزود: همه مسؤولان و مردم باید تلاش کنند تا از این اسوه‌های ایثار و فداکاری در جایگاه والای خود تجلیل و تکریم شوند.

رضا رضایی افزود: به همین مناسبت شعار هفته معلم سال جاری "همه ما مدیون تو هستیم، معلم" انتخاب شده و ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که قدردان زحمات آنان هستیم.

وی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان طی ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: پرداخت هزینه‌های درمان، تسهیلات بدون بازپرداخت برای بیماران سخت درمان از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص‌های اختصاصی موفق به کسب رتبه اول کشور و در کل شاخص‌ها رتبه دوم کشور را به دست آورده است تصریح کرد: کسب ۶ رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان کرمانی و کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی یک دانش آموز در منطقه رودبار جنوب یکی از اتفاقاتی است که در طول تاریخ این منطقه بی نظیر بوده و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از دیگر افتخارات این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری و ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمان در سال تحصیلی جاری را از دیگر موفقیت‌های این استان برشمرد.

کد خبر 6095745

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل