Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پروژه چندین میلیارد دلاری برای توسعه جزیره گوآم به عنوان یک پایگاه برای تفنگداران دریایی آمریکا در دست انجام است آن هم سال‌ها پس از آنکه شکایاتی از حضور نظامی آمریکا در اوکیناوای ژاپن صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش استارز اند استریپز، هزینه بخشی از این پروژه ۸.۷ میلیارد دلاری را که بیش از پنج میلیارد دلار می‌شود، آمریکا و ژاپن هم باقیمانده آن را تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدارکات و تغییرات در گوآم با این هدف انجام می‌شود که جزیره مذکور آماده پشتیبانی از بیش از ۴۰۰۰ تفنگدار دریایی شود که طی یک دهه آتی وارد آنجا می‌شوند.

دنیل ترنر، فرمانده فرماندهی مهندسی تاسیسات دریایی تفنگداران گفت: این پروژه شاهد پیشرفت است. ما در مراحل اولیه پایگاه اصلی هستیم... رهبران ارشد از فعالیت ما رضایت کامل دارند زیرا ما پیشرفتی واقعی را نشان می‌دهیم و این روند سرعت می‌گیرد.

حدود ۶۰ پروژه در این جزیره باید تکمیل شوند که شامل ساخت پادگان‌های جدید هم می‌شوند. این جزیره در حال حاضر زیرساخت‌های نظامی چشمگیری دارد و پایگاه نیروی هوایی اندرسون آمریکا در آنجا واقع شده است.

انتقال پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا به گوآم در پی شکایات مکرر شهروندان ژاپنی از حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا صورت می‌گیرد. اکثر ساکنان اوکیناوا با حضور تفنگداران آمریکایی مخالف هستند و برخی سیاستمداران محلی مانند فرماندار سابق اوکیناوا مواضع سرسختانه‌ای علیه این پایگاه آمریکا داشتند.

در سال ۱۹۹۵ تجاوز سه نیروی آمریکایی به دختر بچه‌ای ۱۲ ساله در اوکیناوا اعتراضات گسترده‌ای را رقم زد. وقوع چنین جرایمی از سوی نظامیان آمریکایی موجب شده است که تنش‌ها میان ساکنان محلی و این افراد بالا بگیرد. توکیو و واشنگتن در تلاش برای حل این معضل سال ۲۰۰۸ توافقی را به امضا رساندند که طبق آن هزاران نیروی آمریکایی از اوکیناوا به گوآم، هاوایی و استرالیا منتقل شوند.

براساس این توافق، باید بخشی از نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوا هم به یک شهر در یک منطقه دورافتاده منتقل می‌شدند اما همین سازش هم برای ساکنان محلی رضایت‌بخش نیست.

براساس گزارش روز شنبه "جپن تایمز"، حدود ۷۰ هزار تن از مردم با انتقال نظامیان آمریکایی به بخش‌های دور افتاده کشورشان هم مخالفت کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استقرار نیروهای آمریکایی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی از مسمومیت ۱۳۰ نظامی خود در پایگاه آموزشی نیتسانیم واقع در حد فاصل عسقلان و اشدود خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یسرائیل هیوم عصر جمعه در خبری اعلام کرد، 130 نظامی و فرمانده موجود در پایگاه آموزشی نیستانیم دچار مسمومیت شدند که وضعیت 17 نفر از آنها شدید گزارش شده است.

براساس این گزارش این مسمومیت نیمه‌های شب چهارشنبه و بامداد پنج شنبه رخ داد و تا این لحظه 47 نفر از این نظامیان همچنان قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیستند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید این خبر گفت به دنبال مشخص کردن منبع این غذای مسموم است که هم نیروهای آموزشی و نظامیان کادر را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی
  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر جزیره شیکوکو ژاپن را لرزاند
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت