Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن سالم» در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومة» اظهار داشت: نشست‌های فیگن با سران کُرد، به منظور بررسی نحوه ترسیم نقشه راه میان ائتلاف‌های سیاسی مختلف و تشکل دولت‌ آتی در عراق است و واشنگتن از طریق کنسولگری‌اش در اربیل می‌خواهد در روند انتخاب روسای قوای سه‌گانه در عراق دخالت کند.

سالم تاکید کرد: تحرکات آمریکا در داخل منطقه کردستان همزمان با اعلام نتایج بازشماری دستی آراء انتخابات اخیر، تنها به منظور دخالت در روند تشکیل دولت آتی و تحمیل مواضع واشنگتن بر اراده سیاسی در داخل کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام عراقی توضیح داد که سرکنسول جدید آمریکا نیز به دنبال جمع کردن کردها در قالب یک ائتلاف برای اعزام به بغداد برای مشارکت در تشکیل دولت آتی است.

«برت مک‌گورک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی سفرش به منطقه کردستان تلاش کرد تا احزاب کرد اپوزیسیون را متقاعد کند که وارد ائتلاف دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان کند تا با گروه‌های شیعی و سنی برای تشکیل دولت آتی، مذاکره کنند.

از زمان آغاز جنگ عراق با داعش در سال 2014 تاکنون، مک‌گورک همواره با مقامات مختلف عراقی درباره مسائل مختلف دیدار کرده است و از زمان سقوط داعش در موصل تاکنون، ماهیت این دیدارها از نظامی به سیاسی تبدیل شده است.

اخیرا اخباری نیز از دخالت‌ها و تهدیدهای فرستاده ترامپ به عراق برای تشکیل دولتی مطلوب واشنگتن منتشر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق واشنگتن انتخابات دولت جنگ عراق انتخابات جنگ عراق دولت سه گانه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند

وب سایت پولیتیکو به نقل از اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نوشت که به رهبران سیاسی آمریکا توصیه می‌کند در سیاست داخلی تل آویو مداخله نکنند.

هرتزوگ همچنین خطاب به چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت که باید از سیاست داخلی رژیم صهیونیستی نیز دوری کند.

 شومر اخیرا انتقادات شدیدی را از رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن وارد کرد و خواستار سازماندهی انتخابات جدید در این رژیم شد.

شومر در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز با بیان اینکه نتانیاهو قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ از برگزاری انتخابات جدید در رژیم صهیونیستی جلوگیری کند، اظهار کرد: نگرانی من این است که (رژیم) اسرائیل تحت رهبری او به دولتی مطرود در دنیا و حتی آمریکا تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند