Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@11:47:51 GMT

همه چیز درباره مسکن‌کارت خانواده و گروهی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۱۷۸۵

همه چیز درباره مسکن‌کارت خانواده و گروهی

پول‌نیوز - بانک مسکن با فراهم کردن شرایط صدور مسکن‌کارت خانواده و گروهی، امکانات ویژه‌ای را در اختیار صاحبان حقیقی این نوع از حساب‌ها و نیز شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار داده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، با رونق گرفتن خدمات بانکداری الکترونیک طی چند سال اخیر، بانک مسکن نیز مبنای ارایه خدمات خود را صدور «مسکن‌کارت» قرار داده است تا دریافت خدمات بانکی برای مشتریان این بانک تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسکن‌کارت بابت دو نوع از حساب‌های بانک مسکن شامل انواع حساب پس انداز و نیز سپرده‌ها (اعم از انفرادی، خانوادگی و گروهی)صادر می‌شود.
فرقی نمی‌کند مسکن‌کارت بابت کدام نوع از این حساب‌ها صادر شده باشد؛ تمام این کارت‌ها از قابلیت‌هایی همچون امکان خرید کالا و خدمات از طریق پایانه‌های فروش، امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن‌های ثابت و همراه و نیز عوارض شهرداری از طرق گوناگون اعم از دستگاه‌های خودپرداز، تلفنبانک و سامانه‌های پرداخت اینترنتی، امکان اطلاع از موجودی و دریافت صورت‌ حساب 10 گردش آخر از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا سامانه‌های پرداخت اینترنتی، امکان پرداخت اقساط انواع تسهیلات دریافتی از بانک مسکن، امکان اتصال مسکن‌کارت به بیش از یک حساب بانکی به منظور مدیریت منابع مالی دارنده کارت و مشخص کردن یکی از حساب‌ها به عنوان حساب پیش‌فرض برای انجام تراکنش‌های شتابی، امکان شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض و در نهایت امکان استفاده از سرویس برداشت بدون کارت برای کسانی که کارت بانک به همراه ندارند، برخوردار هستند.

برای برخورداری از مزایای مسکن‌کارت، کافی است به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و مدارک شناسایی مورد نیاز برای افتتاح یکی از حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، قرض‌الحسنه پس انداز و قرض‌الحسنه جاری ارایه شود. مسکن کارت پس از افتتاح حساب به صورت محرمانه و در پاکت دربسته حاوی رمز و کد اعتبارسنجی به مشتری تحویل می‌شود و او می‌تواند با مراجعه به دستگاه خودپرداز، رمز کارت خود را به کد دلخواه تغییر دهد.

کسانی که برای دریافت مسکن کارت حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح می‌کنند، از سودی معادل سود این قبیل سپرده‌ها مصوب بانک مرکزی (که در حال حاضر 10 درصد است) نیز بهره‌مند می‌شوند. همچنین دارندگان حساب قرض‌الحسنه جاری در صورت احراز صلاحیت می‌توانند از دسته‌چک نیز در کنار مسکن‌کارت برخوردار شوند.

افزون بر این خدمات، بانک مسکن با هدف گسترش دامنه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، «مسکن‌کارت خانواده» را نیز طراحی کرده است. با استفاده از این امکان صاحب حساب مسکن می‌تواند حداکثر 5 کارت برای خود و وابستگان درجه یک شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان دریافت کند.

حداقل سن برای دریافت مسکن کارت خانواده 11 سال تمام تعیین شده و این یعنی فرزندان کوچکتر نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و به نام خود مسکن‌کارت داشته باشند.

مزیت مسکن‌کارت خانواده در مقایسه با سایر حساب‌های مسکن این است که دارنده حساب اصلی می‌تواند سقف و تعداد دفعات برداشت در زمان‌های مشخص را برای اعضای خانواده خود تعیین کند.

به عنوان مثال پدر خانواده بر اساس نیازسنجی و صلاحدید خود، متناسب با نیاز هر یک از فرزندان، سقف برداشت را مشخص خواهد کرد و در عین حال منابع مالی وی صرفا در یک حساب، سپرده‌گذاری شده است. با صدور مسکن کارت خانواده، دیگر نیازی به واریز وجوه به شکل هفتگی یا ماهانه به حساب اعضای خانواده وجود ندارد و هر یک از اعضا همواره می‌توانند از حساب اصلی به تناسب نیاز خود و سقفی که صاحب حساب منظور کرده، برداشت کنند.

خدمت دیگر بانک مسکن ویژه مشتریان متقاضی مسکن‌کارت، صدور مسکن کارت گروهی است. با استفاده از این خدمت، امکان دریافت مسکن کارت برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون فراهم می‌شود.
از امکانات مسکن‌کارت گروهی می‌توان به امکان پرداخت حقوق کارکنان به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، امکان پرداخت هزینه‌های دوره‌ای به اعضای گروه، امکان تامین نقدینگی لحظه‌ای اعضای گروه (به عنوان مثال شارژ منابع تنخواه) و نیز دسترسی اعضای گروه به کلیه خدمات بانکداری الکترونیک بانک مسکن و خدمات این بانک بر پایه مسکن‌کارت اشاره کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن مسکن کارت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست

به گزارش خبرنگار مهر یکی از دغدغه‌های این روزها در کشور موضوع تأمین ارز کالاهای اساسی و خدمات است و شاهد نوسانات غیر متعارف در بازار سفته بازی ارز هستیم، رویدادی که با وجود تأمین نیاز ارزی کالای اساسی با نرخ‌های ترجیحی بر روند بازارها اثر گذار بود و منجر به ایجاد رفتارهای هیجانی در قیمت‌ها می‌شود.

جعفر قادری اقتصاددان و نماینده شیراز و زرقان در گفت و گویی با مهر گفت: در حال حاضر بانک مرکزی نیاز ارزی را به صورت شناور مدیریت می‌کند و اگر می‌خواستیم اجازه دهیم نرخ ارز کاملاً آزاد شود شاهد التهابات ارزی قابل توجهی بودیم. طبیعتاً با توجه به وابستگی تولید از نظر مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات، تجهیزات و دانش فنی به خارج هرگونه افزایش نرخ ارز برای تأمین این موارد می‌توانست مشکلات جدی برای کشور ایجاد کند و تورم بیشتری را در داخل ایجاد می‌کرد.

وی در ادامه گفت: اکنون بانک مرکزی نیازهای ارزی را در چند گروه تقسیم بندی کرده است و متناسب با شرایط نرخ ارز را برای کالاهای اساسی و … تخصیص می‌دهد، بخشی از تقاضا هم که انتقال سرمایه است و قابل کنترل نیست. این اقدام منجر شده تا فضای آرامش در کشور بوجود آمده و از تشدید تورم جلوگیری شود.

قادری در ادامه گفت: البته باید به این موضوع نیز اشاره کرده که مدیریت تمام نوسانات نرخ ارز در اختیار بانک مرکزی نیست و ناترازی های موجود در حوزه‌های مختلف مانند هزینه‌های جاری، صندوق‌های بازنشستگی، بخش انرژی و … به بودجه فشار آورده و فشار این ناترازی های در بازار ارز منعکس می‌شود، بنابراین شاید نیاز باشد تا کارهای جدی در سازمان برنامه بودجه، وزرات اقتصاد و بانک‌ها برای رفع ناترازی ها اجرایی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: به منظور کمک به بانک مرکزی در مجلس قوانینی وضع شده که این اختیار و فرصت را به بانک مرکزی می‌دهد تا جلوی ناترازی های سیستم بانکی گرفته شود و با بانک‌های متخلف برخورد شود. در بحث صندوق‌ها هم کاری که توسط مجلس شد فضا را تاحدی قابل کنترل کرد و در بخش انرژی هم در تلاشیم با تصویب قوانینی به کاهش ناترازی ها کمک کنیم. تمام این موارد می‌تواند فشار را تاحدی از بازار ارز کم کند تا بانک مرکزی امکان مدیریت شرایط ارزی را به نحو بهتری پیاده سازی کند.

قادری گفت: در بحث مولد سازی دارایی‌ها و افزایش دامنه سیاست‌های اصل ۴۴ نیز باید اهتمام ویژه ای باشدتا ناترازی ها کاهش یابد، البته در این بین چند کار دیگر مانند حذف پیمان سپاری در بعضی حوزه‌ها مانند صنایع دستی برای دستیابی به جایگاه اصلی در این حوزه و رونق بخشی به این بازار نیز الزامی است. همچنین امکان افتتاح سپرده‌های ارزی و امکان توثیق این سپرده‌ها نیز از اقداماتی است که می‌تواند راهگشا باشد تا افرادی که نگران کاهش قدرت خرید خود هستند و می‌خواهند نقدینگی را به ارز و سکه و طلا و مسکن و خودرو تبدیل کنند این امکان را داشته باشند تا منابع را تبدیل به ارز کنند، مشروط بر اینکه بتوانند در سیستم بانکی سپرده کنند و سود منطقی هم به این سپرده تخصیص داده شود و امتیاز دیگری هم مانند امکان وثیقه گذاری این سپرده هم مورد پذیرش باشد. طبیعتاً با اجرای این طرح ارز حاصل از سپرده گذاری ها را که اکنون برای پاسخ دادن به تقاضای سفته بازی در جریان است به کار گرفته می‌شود و در زنجیره ارزش برای تأمین نیازهای ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اقتصاددان در پایان گفت: باید به این موضوع توجه داشت که حتماً باید ناترازی ها مدیریت شود تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم و در صورت ایجاد ثبات و پایداری در اقتصاد قطعاً انگیزه‌های سفته بازی کاهش پیدا کرده و تقاضا برای خرید ارز و دارایی‌ها حقیقی کاهش پیدا کرده و برای تأمین نیازهای ارزی بخش‌های مولد به کار گرفته می‌شود. اما اگر این اتفاق رخ ندهد هرچقدر هم که ارز به بازار تزریق شود پاسخگوی نیاز سفته بازی نخواهد بود و کل بخش‌ها را فلج می‌کند و نقدینگی در سیستم بانکی برای خلق ارزش نمانده وشاهد یک دور تسلسل خواهیم بود.

کد خبر 6086724 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟