Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:39:06 GMT

«خبرآباد»؛ نخستین جشنواره نشریات روستا و عشایر کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۱۹۵۳

«خبرآباد»؛ نخستین جشنواره نشریات روستا و عشایر کشور

نخستین جشنواره نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر کشور با عنوان «خبر آباد» آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نخستین جشنواره نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر کشور با عنوان خبر آباد با عنایت به تاکیدات دولت در تقویت فرهنگ و ارزش های انقلابی با رویکرد اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی و تکالیف مطرح در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه، با هدف  تعالی و توسعه فرهنگ و هنر روستایی و عشایر  برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهداف این جشنواره شناسایی ظرفیت های رسانه ای درحوزه تولید نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر، ایجاد زمینه های تعامل فعالین حوزه تولید نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر، ایجاد انگیزه در فعالیت های نشریات، وبلاگ و سایت در روستاها و هدایت آن به سمت توسعه برنامه های فرهنگی روستا، بهره برداری از ظرفیت های رسانه در روستا در جهت توسعه استفاده از کالا و خدمات ایرانی از جمله اهداف این جشنواره است.

 

در فراخوان این جشنواره در خصوص شرايط و ضوابط عمومی آمده، شرکت کنندگان در جشنواره باید از ساکنین روستاها و عشایر باشند، دبیرخانه جشنواره در مورد  نشریات و وبلاگ هایی که مدارک و مستندات خود را به صورت ناقص ارسال کرده اند مسئولیتی ندارد، همزمان با مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی جهت مسئولان نشریات وبلاگ و سایت با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار می شود.

 

در شرایط و ضوابط اختصاصی بخش نشریات گفته شده به منظور رعايت عدالت در بررسي آثار، نشریات در قالب شیوه نامه، به هر نحوی ( رنگی و یا سیاه و سفید) چاپ می شوند، امکان حضوردر جشنواره را دارند، تنها نشریاتی می توانند در جشنواره شرکت کنند که حداقل 3 ماه از فعالیت آنها گذشته و یا حداقل 3 شماره را تولید کرده باشند؛ شرکت کنندگان  باید سه شماره آخر از نشریه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ نشریه داخلی دفاتر امور روستایی و دهیاری ها می توانند در جشنواره خبر آباد شرکت کنند.

 

ارسال فایل pdf  سه شماره آخر نشریه  به دبیرخانه جشنواره الزامی است و در صورت عدم ارسال لوح فشرده نشریه دبیرخانه جشنواره مسئولیتی ندارد و متقاضی امکان شرکت در جشنواره را نخواهد داشت؛ هیأت تحريريه نشريات الزاماً بايد از ساکنین روستا و عشایر باشند و فرم تاییدیه نشریه روستایی توسط شورای روستا به همراه مدارک مورد نیاز ارسال شود؛‌ نشریات حائز حد نصاب نمره  در مرحله داوری، به بخش نمایشگاهی جشنواره راه پیدا خواهند یافت؛ پرداختن به مطالب  هویتی (زبان ، لباس ، قومیت و ..) و مرتبط با تولید و مصرف کالای ایرانی امتیاز ویژه ای در ارزیابی دارا است.

 

منتسب بودن نشریه به روستا  یاعشایر، انتشار منظم نشریه، حفظ و تقویت شمارگان نشریه، کیفیت محتوایی و صفحه آرایی، ارتباط مستمر و موثر با مخاطبان، تولیدی بودن بیش از 60 درصد مطالب نشریه و مرتبط با مسائل روستاها یا عشایر شاخص های ارزیابی نشریات ارسالی به دبیرخانه این جشنواره است.

 

در خصوص شرکت کنندگان در بخش وبلاگ و سایت مقرر شده، شرکت کنندگان می توانند از تمامی قالب های رایج در رسانه های مجازی از قبیل: دل نوشته ها، خاطرات، یادداشت روزاه ، مقاله، قطعات ادبی، شعر، عکس و حدیث را به طور مجزا استفاده، تا برای هر بخش امتیاز جداگانه ای دریافت کنند؛ حجم هر یادداشت ارسالی جهت شرکت در جشنواره می بایست میان 110 تا 520 واژه (حدود 500 تا 2500 کاراکتر)  باشد ؛ در همه بخش ها ،تولیدی بودن اثر از امتیاز ویژه برخوردار است ؛چنانچه آثار ارسالی متعلق به نویسنده نیست، منبع آن ذکر شود؛ مطالبی که در بخش های غیر مرتبط گنجانده شده اند، در زمان داوری بررسی نشده و امتیازی دریافت نخواهند کرد؛ ارسال اثر به دبیرخانه به منزله قبول شرایط و مقررات آن است؛ اتکا به منابع غنی، بهره گیری از ادبیات رسانه های مجازی، تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطب و خلاقیت در ارائه محتوا از جمله معیارهای امتیازدهی هیات داوران است؛ مسئولیت مطالب و محتوای وبلاگ ها و سایت های شرکت کننده در جشنواره به عهده نویسنده  است.

 

زمان داوری آثار ارسالی به نخستین جشنواره نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر کشور آبان ماه و برگزاری مراسم اختتامیه آذر ماه سال جاری است در این راستا علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب نشریه یا وبلاگ وسایت از اول شهریور تا بیستم آبان ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره واقع در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ارسال کنند.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران حسن روحانی داعش اینفوگرافی عربستان صنایع کوچک جنگ اقتصادی نشریات و خبرگزاری ها روستا و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

کد خبر 6080933

دیگر خبرها

  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد