Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:17:31 GMT

عزت جامعه اسلامی در گرو وحدت و همدلی مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۱۹۸۶

عزت جامعه اسلامی در گرو وحدت و همدلی مسلمانان است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: همگی باید تفرقه و اختلاف را کنار بگذارند چون عزت جامعه اسلامی در گرو وحدت و همدلی است البته در سال های اخیر اتفاقات خوبی در این خصوص روی داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده اظهار داشت: امروز روز مقاومت و باز گرداندن عزت به جامعه اسلامی است کما اینکه ایران و حزب الله لبنان در این مسیر حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مقاومت نه تنها جهان اسلام، بلکه جامعه جهانی را به هم پیوند داده و معادلات و برنامه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد نفاق در میان مسلمانان بر هم زده است.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: دولت آمریکا که زمانی ادعای اقتدار و کدخدایی جهان را داشت اکنون منزوی شده حتی همپیمانانش هم با سیاست های او مخالف هستند که این به برکت مقاومت ملت ایران و اقتدار نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه در صورت ادامه این جریان، پیوند جوامع از جمله جامعه اسلامی محکم تر می شود، یادآور شد: اتحاد و یکدلی مسلمانان، جهان اسلام را از زیر سلطه استکبار خارج می کند تا چشم انداز روشنی در انتظار منطقه و جامعه اسلامی باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار اتحاد مسلمانان زیر پرچم اسلام شد و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اثرات مهمی بر وحدت جهان اسلام و دوری مسلمانان از اختلاف و تفرقه داشته است.
وی با بیان اینکه اگر قدرتمند نباشیم نمی توانیم مقاومت کنیم، افزود: امت اسلامی نمی تواند زیر سلطه دشمن باشد بلکه باید مقتدر بوده و توان اداره جهان را داشته باشد.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با اشاره به اینکه جمعیت مسلمانان از یک میلیارد نفر در چند سال گذشته به یک میلیارد و 800 میلیون نفر در سال 2017 رسیده است، اظهار داشت: در این مدت نرخ رشد مسلمانان 60 درصد بوده در حالیکه رشد جمعیت مسیحیان فقط 1،09 درصد است.
حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر افزود: این رشد جمعیت مسلمانان موجب نگرانی استکبار جهانی و کشورهای مخالف جامعه اسلامی شد به همین دلیل به فکر ایجاد توطئه و ضربه زدن به مسلمانان افتاده اند.
وی یادآور شد: دشمنان اسلام با ایجاد گروه های تروریستی همچون داعش و حمایت از این گروه، به دنبال عملی کردن توطئه شوم خود هستند که در نهایت با اتحاد جامعه اسلامی با شکست مواجه شدند.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: از آنجایی که دشمنان در این محور به موفقیت دست نیافتند مثلث شومی علیه ایران اسلامی از طریق فشار اقتصادی و ایجاد آشوب در کشور پایه ریزی کردند که در این مورد هم به نتیجه نخواهند رسید.
حجت الاسلام حیدری کبیر تقریب مذاهب در ایران را یک نعمت خواند و گفت: باید با تقویت تقریب فکری و عملی، زمینه وحدت هر چه بیشتر بین آحاد و اقشار و قومیت های مختلف کشور را فراهم کرد.
در ادامه این همایش، ماموستا محمدامین راستی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم ضمن بیان مشکلات و موانع سر راه ایجاد وحدت در جامعه اسلامی، بر ضرورت تقویت وحدت، اخوت و انسجام بیشتر در کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کردند.
در پایان بیانیه ای 9 ماده ای توسط امام جمعه دهگلان قرائت و روحانیان شرکت کننده خواهان دستیابی به مولفه های تقریبی مذاهب و تبدیل آن به فرصت ها و چشم اندازهای روشن در آینده شدند.
در این همایش، آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، ماموستا خدایی امام جمعه سنندج و جمع زیادی از روحانیان اهل سنت و تشیع حضور داشتند.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال 1369 با هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد تقریب بین دیدگاه‌های آنان تشکیل شد. 
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تقريب مذاهب وحدت اسلامي نماينده ولي فقيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • عسگری: همدلی بزرگان تهران به ۲ ملی‌پوش پایتخت منتهی شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم