Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@12:05:18 GMT

سیاست کشف قیمت باید بر اساس سیاست ارزی جدید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۲۱۰۸

سیاست کشف قیمت باید بر اساس سیاست ارزی جدید تغییر کند

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به سیاست جدید ارزی دولت گفت: سیاست قیمت گذاری در بورس بر اساس ارز مرجع کالاهای اساسی و ایجاد محدودیت در کشف قیمت کالاهای واسطه ای باید متناسب با سیاست‌های جدید ارزی تغییر کند.

به گزارش ایسنا، حامد سلطانی نژاد گفت: سیاست محدود سازی قیمت‌ها در بورس کالا به صورت مصنوعی کمک چندانی به وضعیت بازار نمی‌کند و تنها باعث می‌شود فرصت‌های آربیتراژی زمینه برخی سو استفاده‌ها را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مورد کالاهای مختلف از جمله محصولات پتروشیمی، مقاطع و ورق‌های فولادی علیرغم اینکه تولید کنندگان قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های جهانی را در بورس کالا به عنوان قیمت پایه پذیرفتند، کنترل قیمت کالاهای واسطه‌ای به کنترل قیمت کالاهای مصرفی منجر نشده است و تنها فرصت‌های آربیتراژی را برای برخی از افرادی که تولید کننده نما هستند ایجاد کرد.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: اکنون که دولت در سیاست جدید ارزی خود فقط ۲۵ کالای اساسی را مشمول دریافت ارز رسمی نموده جا دارد سیاست تعیین قیمت‌های پایه محصولات و سقف رقابت در بورس کالا بر اساس سیاست جدید ارزی تغییر کرده و کالاها به قیمت واقعی خود به فروش برسد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته فعالان بازار پتروشیمی افزود: در جلسه روز گذشته که با حضور وزرای صمت و نفت و صنایع بالا دستی، انجمن های پایین دستی پتروشیمی و همچنین فعالان صنایع لبنی، آب معدنی و آشامیدنی، نساجی و سایر فعالان بازار پتروشیمی تشکیل شد، صنایع پایین دستی تضمین کردند که در صورت آزادسازی نرخ ارز مینای قیمت های پایه، شاهد رشد ناگهانی و افزایش هیجانی در بازار کالاهای نهایی نباشیم.

وی در پایان گفت: سامانه بهین یاب که مبنای تخصیص سهمیه به خریداران محصولات پتروشیمی از بورس است نیازمند اصلاحاتی است که پیشنهاد ما برای بهبود آن ملاک قرار دادن مواردی همچون خریدهای سال‌های گذشته، کنترل لیست بیمه کارکنان و کنترل مصرف برق واحد تولیدی است که بهبود نسبی در تشخیص خریداران واقعی و تخصیص سهمیه‌های خرید ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بورس كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت

مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است

۱۰ خبر داغ برای این بازار‌ها پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت

نقد و بررسی سریال Succession

خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این ۱۶ نماد فرابورسی درجریان باشند

عرضه اولیه شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می شود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری ارزی کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی
  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • هشدار مهم سپاه: احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران وجود دارد
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند