Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:54:37 GMT

آسمان گيلان همچنان باراني است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۲۳۱۷

آسمان گيلان همچنان باراني است

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش بيني و هشدار هواشناسي گيلان گفت که آسمان استان امروز و فردا (چهارشنبه) باراني همراه با وزش باد و دريا مواج است.

مازيار غلامي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: نقشه هاي هواشناسي نشان دهنده فعاليت توده هواي خنک و بارش زا در منطقه است که بر اين اساس امروز و فردا شرايط براي ابرناکي، مه آلودي هوا، بارندگي و وزش باد (پاره اي مناطق شديد)، احتمال آذرخش و مواج بودن دريا فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: انتظار مي رود از روز پنجشنبه به تدريج با استقرار هواي پايدار، آسمان به طور غالب آفتابي و روند افزايش نسبي دما در استان حاکم شود.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار هواشناسي گيلان، آسمان امروز استان را نيمه ابري تا ابري و مه آلود در برخي ساعت ها بارندگي و وزش باد (پاره اي نقاط شديد) با احتمال تندر، در دامنه هاي جنوبي کمي تا نيمه ابري، گاهي افزايش ابر و وزش باد، بارندگي پراکنده عنوان کرد و گفت که براي فردا چهارشنبه نيز همين وضعيت پيش بيني شده است.
غلامي افزود: امروز و فردا شرايط دريا براي شنا مناسب نيست و براي فردا بلندي موج بين 150 تا 80 سانتيمتر خواهد بود.
وي گفت: بيشترين ميزان بارندگي استان در شبانه روز گذشته با 5.6 ميليمتر مربوط به تالش و پس از آن بندرکياشهر و ماسوله با 3.7 ميليمتر بوده است.
2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد: آیین نکوداشت حاج محمدمیرزا قوانلو ملقب به کاشف السطنه (پدر صنعت چای ایران) عصر فردا در موزه چای لاهیجان برگزار می‌شود.

این برنامه با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان و سازمان چای کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۱۸ فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه) برای شرکت در مراسم در جوار مقبره کاشف السلطنه حضور یابند.

کاشف السلطنه کیست؟

تاریخ می‌گوید: «محمدخان قاجار قوانلو» کارمند وزارت خارجه و کنسول ایران در هند بود، به فکرش رسید که آب و هوای مزارع چای هند شبیه آب و هوای گیلان است. پس تصمیم گرفت، یک امتحانی کند و ببیند می‌تواند چای را در ایران بکارد یا نه. رفت دنبال کار و در یادداشتی هم نوشت: «می روم دنبال چای ... ان شاءالله کسان دیگری هم در فکر رفع احتیاج سایر کالا‌ها باشند».

باقی داستان این است که مقدار زیادی بذر چای و ۳ هزار نهال چای را با هر زحمتی بود در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی به ایران آورد و در لاهیجان کاشت و به یک نفر از معتمدین محلی سپرد که مراقب مزرعه چای باشد و بوته‌ها را زیاد کند و خودش دیگران را تشویق کرد که چای بکارند و نتیجه آن که تا چند سال بعد چای ایرانی رسیده بود به سینی چای ایرانی ها. همین موفقیت او در بومی کردن صنعت کشت چای باعث شد از مظفرالدین قاجار لقب «کاشف السلطنه» بگیرد و از مردم ایران نیز لقب «پدر چای ایران».

موزه کاشف السلطنه کجاست؟

موزه کاشف السلطنه یا همان موزه تاریخ چای ایران به عنوان تنها موزه تخصصی و تاریخی چای در کشور در آرامگاه کاشف السلطنه (بنیانگذار صنعت چای ایران) در شهر لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

این موزه امروزه با توجه به جذب گرشگران داخلی و خارجی جزء یکی از معروف‌ترین و بی نظیرترین جاذبه‌های شهرستان لاهیجان محسوب می‌شود. 

فضای داخلی موزه چای ایران از ۲ طبقه تشکیل شده است. در طبقه پایین تندیس و دست نوشته‌ها و برخی وسایل شخصی کاشف السلطنه به همراه ادوات کشت و فرآوری گیاه چای قرار دارد. 

در طبقه دوم که به صورت بالکن بر روی طبقه اول ساخته شد، بیشتر پوشش و آداب و سنن مردم گیلان و لاهیجان به نمایش گذاشته است. مقبره کاشف السلطنه نیز در بخش انتهایی طبقه دوم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • تهران تا فردا بارانی است
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟