Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان الحکمه از تلاش عمار حکیم برای نزدیک کردن دیدگاه‌های رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف دولة قانون خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، نوفل ابورغیف، سخنگوی جریان الحکمه به ریاست عمار حکیم گفت: عمار حکیم برای نزدیک کردن دیدگاه‌های نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولة قانون و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هر روز مذاکراتی را با تمامی طرف‌های سیاسی درباره تشکیل فراکسیون بزرگتر برگزار می‌کند. طی سه روز آینده اسامی جدیدی برای پست نخست‌وزیری اعلام خواهد شد.

جریان الحکمه از تشکیل ائتلاف گسترده‌ای شامل فراکسیون سائرون به رهبری مقتدی صدر و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی و ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی و جریان الحکمه خبر داد.

علی البدیری، از رهبران جریان الحکمة گفت: این ائتلاف بزرگتر طی جلسه اول پارلمان برای تشکیل دولت جدید عراق آماده خواهد شد. ائتلاف سائرون و جریان الحکمه و الوطنیه با تمامی بندها و اصول توافق کرده‌اند.

وی گفت: طی روزهای آینده این ائتلاف رسما اعلام خواهد شد.

منابع سیاسی عراقی احتمال می‌دهند که قبل از عید قربان فراکسیون پارلمانی بزرگتر اعلام شود. این فراکسیون پیش‌بینی می‌شود شامل ائتلاف‌های "دولة قانون"، "الفتح" و النصر و دو حزب کرد و ائتلاف‌های سنی "القوی" و "القرار" باشد.

رسول راضی، عضو ائتلاف دولة قانون احتمال داد که دو روز آتی و قبل از تعطیلی عید قربان فراکسیون بزرگتر اعلام شود.

وی گفت: زمانی که دادگاه فدرال نتایج را تصویب کند و موعد جلسه اول پارلمان را بعد از عید اعلام کند فراکسیون بزرگتر به صورت رسمی اعلام می‌شود.

در همین راستا، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری به طرحی که قبلا به عنوان شرط اصلی هرگونه مذاکراتی با بقیه فراکسیون‌های سیاسی مطرح شده بود، پایبند است و شانس حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق برای برعهده گرفتن پست نخست‌وزیری ضعیف است.

احمد الکنانی، عضو ائتلاف الفتح گفت: فراکسیون‌های سیاسی بعد از اعلام نتایج نهایی بازشماری آرا مذاکرات سریعی را برای تشکیل فراکسیون بزرگتر و تشکیل دولت آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، کمیته عالی انتخابات عراق تاریخ ۳۰ سپتامبر را به عنوان موعد برگزاری انتخابات پارلمان کردستان اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عمار الحکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دفتر جنبش حماس تا زمانی که حضورش برای تلاش‌های میانجیگری کشورهای حوزه خلیج فارس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی «مفید و مثبت» باشد، در دوحه می‌ماند.

به گزارش ایسنا، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

روزنامه رای الیوم نوشت الانصاری امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • بادامچیان: در انتخاب رئیس مجلس دوازدهم دخالتی نمی‌کنیم/فراکسیون موتلفه در مجلس تشکیل می‌شود
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی
  • حرب موتلفه همفکر، همکار و پشتیبان نمایندگان است
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند