Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین:کاروان زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) شهرستان بافق یزد به حرم مطهر رضوی مشرف شد.

کاروان ۱۵۰ نفری زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) شهرستان بافق یزد صبح سه شنبه ۲۲ مرداد برای بیست و ششمین سال پیاپی به حرم مطهر رضوی مشرف شد.
حجت الاسلام سید علی طباطبایی، مدیر این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کاروان زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) بافق یزد بیست و ششمین سالی است که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود، نخستین سفر این کاروان زیارتی در شهریور ماه ۱۳۷۲ متشکل از ۳۶ نفر از عاشقان و شیفتگان حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این کاروان ۱۵۰ نفری از ۱۹ تیرماه با طی کردن یک هزار کیلومتر و گذر از شهرها و روستاهای بسیاری صبح امروز به مشهد رسید.
وی با بیان اینکه زائران این کاروان از قشرهای مختلف مردم اعم از طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاه هستند، افزود: این کاروان برای احیای سیره دینی ائمه اطهار(ع) با پای پیاده به زیارت حرم امام رضا(ع) آمدند.
وی تصریح کرد: دعای عهد، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرتی، اذکار روزانه، نشست‌های اعتقادی، از جمله برنامه‌های این کاروان در طول مسیر بود.
شایان ذکر است؛ زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) بافق یزد در طی مراسم آیینی و مدیحه سرایی از میدان ۱۵ خرداد مشهد تا ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی را با لباس‌هایی سفید و با پای برهنه سپری کردند. یکی از مناسکی که در این پیاده روی اجرا شد سجده شکر توفیق زیارت در ابتدای مسیر ورود به خیابان امام رضا(ع) بود و این مناسک در ورودی حرم مطهر رضوی نیز تکرار شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران پیاده مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کد خبر 6096160

دیگر خبرها

  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی