Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین راه‌آهن پرسرعت کشور به‌طول ۴۱۰کیلومتر با سرعت عملیاتی ۳۰۰کیلومتر بر ساعت در قالب ۲۲ست قطار ۸واگنی طراحی شده است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه‌‌آهن اصفهان ضمن بیان این موضوع به خبرنگار ما گفت: این پروژه هنوز در مراحل آغازین خود است و رفته‌رفته عملیات زیرسازی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا سادات‌حسینی اضافه کرد: سرعت فعلی قطارها در ایران حداکثر تا 160کیلومتر بر ساعت است و قرار است در پروژه‌های سریع‌السیر به 250کیلومتر بر ساعت برسد.

سادات‌حسینی درباره قیمت تمام‌شده در پروژه‌های پرسرعت ریلی گفت: برآورد هزینه‌ها در این پروژه‌ها بسیار بالا است. ضمن این‌که جهش‌های ارزی اخیر نیز هزینه‌های ساخت، تعمیر و نگهداری خطوط و اصلاحات خط را بالاتر نیز خواهد برد.

این مقام مسئول، هزینه هرکیلومتر از راه‌آهن سریع‌السیر با سرعت 250‌کیلومتر بر ساعت را 20‌تا 30میلیون‌یورو عنوان و تاکید کرد: احداث هر کیلومتر از خطوط ریلی با سرعت 200 کیلومتر نیز 5 الی 6 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که اگر مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شوند سرعت پروژه‌ها نیز  بالاتر خواهد رفت و از هزینه‌ها کاسته خواهد شد.

سادات‌حسینی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را اولین پروژه ریلی سریع‌السیر ایران دانست و افزود: ترکیه خطوط پرسرعت زیادی دارد که با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند چون هزینه عملیاتی در سرعت‌های بالاتر به میزان قابل لتوجهی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا با انعقاد قرارداد با طرف چینی در مقایسه با اروپایی‌ها هزینه‌ها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: نمی‌توان از استانداردهای uic عدول کرد و حتی با فاینانس چین هم باید این استانداردها رعایت شوند؛ بنابراین کاهش محسوسی در هزینه‌ها رخ نخواهد داد.

این مقام مسئول افزود: راه‌آهن ایران در رعایت استانداردها عملکرد بسیار مثبتی دارد و در جایی هم اگر نتوانند استاندارد سیر در سرعت بالا را حفظ کنند، با سرعت پایین‌تر از کیفیت کار نخواهند کاست و همه استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کند.

لازم به توضیح است که قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان شامل دو قطعه تهران- قم ( به‌طول ۱۶۵ کیلومتر) و قم- اصفهان (به‌طول ۲۴۵ کیلومتر) است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و مشارکت یک شرکت چینی در حال اجرا است.

این خط قادر به جابه‌جایی ۱۶ میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور خواهد کرد.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن سریع السیر تهران قم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر