Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:28:35 GMT

آيا حجاب در حكومت اميرالمومنين اجبارى بود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۲۶۸۴

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از فقهای مورد توجه، درباره تنظیم فقه با اقتضائات زمانه سخن گفته و در گفت و گویی پیام فضلی نژاد نویسنده کیهان از او در این زمینه پرسیده است، آيا حجاب در حكومت اميرالمومنين اجبارى بود؟ این بخش را در تابناک می‌بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: نبض خبر حجاب حجاب اجباری حجاب اختیاری حجاب زنان ویدیو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است

وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد که افغانستان کشوری مستقل است، در امور دیگران مداخله نمی‌کند و هیچ مداخله‌ای را نیز نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با برخی چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است، بنابراین همانطور که امارت اسلامی در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما همخوانی نداشته باشد.

حقانی همچنین گفت: درهای حکومت به روی همه خیرخواهان باز است و تأکید کرد حکومت طالبان برای حل مشکلات افغانستان به تلاش خود ادامه خواهند داد.

در این دیدار «دکتر روحی» به عنوان ریاست هیئت علمی و فرهنگی افغان‎های مقیم اروپا اظهار داشت: افغانستان پیش از روی کار آمدن حکومت طالبان نه تنها در معرض تهاجم نظامی بوده است بلکه تحت تهاجم فرهنگی و عقیدتی نیز قرار داشته است که باید با دقت فراوان با آن مبارزه نمود.

 دکتر روحی همچنین از پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های امنیت جهانی، صلح، مبارزه مؤثر با مواد مخدر پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: فراموشی گذشته تلخ پس از سال‌ها جنگ، تحمل و پذیرش یکدیگر به معنای واقعی، افزایش کمی و کیفی آموزش زنان و مردان و فرصت دادن به افراد متخصص منجر به توسعه و ثبات خواهد شد و می‌تواند افغانستان را در مسیر بهتری قرار دهد.

حقانی: امنیت پروژه‌های بین‌المللی در افغانستان تضمین استحقانی به اتحادیه اروپا: برای حل مشکلات، افغانستان باید در نهادهای بین‌المللی عضو شودبرخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود

سراج الدین حقانی همچنین اظهار داشت: مردم افغانستان پس از چندین دهه مبارزه سخت به آرمان‌های اساسی خود که آزادی، مالکیت بر میهن و استقرار نظام اسلامی بود، دست یافته‌اند و همه طرف‌ها باید از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه کشور استفاده کنند.

وزیر کشور حکومت طالبان افزود: «ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم. بحث تعلیم و تربیت مال ماست، ما خودمان زمینه سازی می‌کنیم. چون این مسئله فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه خودمان با فرزندانمان مهربان نیست».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم