Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:50:52 GMT

تاتو به روش میکروپیگمنتیشن مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۲۷۲۸

تاتو به روش میکروپیگمنتیشن مجاز است

مشهد- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام تاتو به روش 'میکروپیگمنتیشن' با کاربرد زیبایی صورت در آرایشگاهها مجاز است.

علی حسنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام تاتو با سایر روشها به دلیل مخاطرات بهداشتی در آرایشگاهها غیرمجاز است، چراکه نیازمند اقدامات تخصصی است و باید توسط پزشکان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در روش میکروپیگمنتیشن که برای رنگین کردن ابرو، چشم و لب استفاده می شود، ریزدانه‌های رنگی در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین (درم) پوست قرار می گیرد.
وی بیان کرد: از سال گذشته دوره های آموزش میکروپیمگمنتیشن توسط اداره فنی و حرفه ای خراسان رضوی راه اندازی شده و این روش در آرایشگاهها توسط افراد آموزش دیده و دارای مدرک ارائه می شود.
وی اظهار داشت: پیش از این تمام روش های تاتو با توجه به خطر انتقال ویروس ایدز، هپاتیت و بیماریهای پوستی غیرمجاز بود که با توجه به تقاضای بسیار، آموزش روش میکروپیگمنتیشن ساماندهی شد.
حسنی خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر فعالیت آرایشگران به لحاظ رعایت اصول بهداشتی و ایمنی نظارت دارند.
تعداد آرایشگاههای زنانه دارای پروانه فعالیت در شهر مشهد بیش از 2 هزار و 800 واحد است و تعدادی هم به صورت غیرمجاز فعالیت دارند.
5132/3027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تاتو مجاز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک

‌به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی ۹ گانه  نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه براینکه  باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحد‌های مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد