Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمران منطقه7 از مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در این منطقه با هدف حفظ و صیانت از ابنیه‌های تاریخی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد خسروی با بیان این مطلب که حفظ و مرمت بناهای تاریخی به عنوان میراث، هویت و سبک معماری گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با عنایت به بازپیرایی و مرمت عمارت کلاه فرنگی در سنوات گذشته، سیاست اجرایی منطقه بازگشت کالبدی بنا به حالت اولیه و اجرای فضاهایی در غالب معماری اولیه در راستای حفظ بنا با هماهنگی میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تراشیدن دیواره‌های گچی(بدنه بیرونی، داخلی و سقف) جهت رسیدن به نمای اصلی (نمای آجری)، مرمت و بازسازی دیواره‌های آجری به همراه ساب زنی و بندکشی، ترمیم و بازسازی گچ بری ها، اجرای سقف داخلی بنا به صورت کاربندی چوبی با طرح دوره قاجار و بازسازی سقف چوبی زیر ایوان از جمله اقداماتی است که از سوی این منطقه در عمارت کلاه فرنگی باغ موزه قصر در حال اجراست.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، گفتنی است عمارت کلاه فرنگی دارای یک پلان هشت ضلعی منتظم بوده و یادگار دوران قاجار در محوطه باغ موزه قصر به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، خانه منصوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در غالب پرونده مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد به شماره .۸۰۰۸ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا متعلق به «منشور الملک» است که آن را به فخرالدوله نسبت می‌دهند.

عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد و بنایی که تا قبل از این محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود، به خانه مداحان تبدیل شد.

سوم شهریور سال ۱۴۰۲ با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، شهید گمنام والا مقامی پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و همزمان وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای در خور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، در اقدامی توسط شهرداری منطقه ۱۲ و بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای بر روی مقبره این شهید والا مقام ایجاد شد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسؤولین ایجاد کرد و در همان زمان «مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان» در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران دستور حذف این سازه و عدم ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای مخدوش شده خانه منصوب، دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

کد خبر 6087285 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد