Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير امور خارجه در جمع روساي دانشگاه هاي سطح يک کشور پيشنهاد کرد که کميته‌اي براي پيگيري مسايل دانشگاه‌ها در حوزه بين‌ الملل تشکيل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ايرنا از روابط عمومي دانشگاه تهران، محمدجواد ظريف در ديدار و گفت و گو با روساي هفت دانشگاه‌ سطح يک کشور و با استقبال از ديدگاه‌هاي مطرح شده گفت: اين ديدگاه‌ها بررسي و وزارت امور خارجه در حل مسايل و مشکلات مطرح شده در اين جلسه همکاري لازم را به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روساي دانشگاه‌هاي تهران، علامه طباطبايي، شهيد بهشتي، تربيت مدرس، صنعتي شريف، صنعتي اميرکبير و شيراز روز سه شنبه با وزير امور خارجه ديدار و درباره مسايل بين ‌المللي دانشگاه‌ ها در شرايط کنوني کشور گفت و گو کردند.
رئيس دانشگاه تهران در اين ديدار با اشاره به فعاليت‌ها و اقدام هاي انجام شده توسط دانشگاه‌هاي سطح يک کشور براي حل مسائل ملي و برگزاري نشست هاي تخصصي در حوزه‌هاي اقتصاد، سياست و علوم اجتماعي با حضور صاحب ‌نظران و استادان اين دانشگاه‌ها اظهار داشت: نتايج به دست آمده از اين نشست ها که حاصل ساعت‌ها گفت و گو و تحليل تخصصي بوده، همراه با راه‌حل ‌هاي ممکن براي حل مشکلات در اختيار مسوولان و مقامات مربوطه قرار گرفته است.
**ارتباط با دانشگاه‌ هاي مهم اروپايي و آمريکايي از دستاوردهاي تيم ديپلماسي در پسابرجام
محمود نيلي احمدآبادي، گسترش فعاليت‌هاي بين ‌المللي و برقراري ارتباط با دانشگاه‌هاي مهم اروپايي و آمريکايي در پسابرجام را از دستاوردهاي فعاليت‌هاي تيم ديپلماسي وزارت امور خارجه ذکر کرد و افزود: در پسابرجام ما شاهد گسترش ارتباطات بين‌المللي دانشگاه‌ها بوديم که برگزاري نشست‌هاي مشترک با دانشگاه‌هاي مهم اروپايي و آمريکايي از جمله اين ارتباطات است.
وي با تاکيد بر ضرورت گسترش تبادلات علمي و بين‌المللي بين دانشگاه ها گفت: گسترش ديپلماسي علمي به عنوان راهکاري مهم و تاثيرگذار براي کمک به حل مشکلات کشور در عرصه بين ‌الملل از طريق همين تبادلات علمي صورت مي‌گيرد.
احمدآبادي همچنين آمادگي دانشگاه‌هاي سطح يک کشور را براي مشارکت در کارگاه‌هاي تخصصي به منظور حل مشکلات جامعه اعلام کرد.
در ادامه، روساي دانشگاه‌هاي سطح يک حاضر در نشست ديدگاه‌هاي خود را در خصوص مسائل مهم دانشگاهي در حوزه بين‌الملل بيان کردند.
**6984** 1200
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ