Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز،  احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طول سالیان گذشته چند جنگ را در منطقه راه انداختند و همیشه آغازکننده جنگ آمریکایی‌ها بودند اما کسی که جنگ را پایان داد آمریکایی‌ها نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق و افغانستان، آنان هم در باتلاق عراق گیر کردند و هم باتلاق در افغانستان؛ در آن مقطع خیلی ذلیلانه و با التماس سراغ جمهوری اسلامی ایران آمدند که ایران کمک کند تا آنان بتوانند از باتلاق عراق و افغانستان خارج شوند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: آنچه که واقعیت دارد این است که با وجود آنکه آن زمان رژیم بعثی بر عراق حکومت می‌کرد و در افغانستان نیز دولت متمرکز و محکمی وجود نداشت، اما باز هم آمریکایی‌ها نتوانستند آنجا پیروز شوند، حتی مثل طالبان در افغانستان با مشکل مواجه شدند، فلذا الان چگونه می‌خواهند جنگی را در مقابل کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند که قدرت اول منطقه به خصوص در مسائل نظامی است و ارتش و سپاه قوی دارد، بسیج دلاور و مردمانی دارد که پای انقلاب‌شان می‌ایستند و تاریخ هم نشان داده که ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانگان ایستادگی می‌کنند و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان می‌دهند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل آمریکایی‌ها هیچ وقت جرأت راه‌اندازی جنگ علیه ایران را نخواهند داشت و این واقعیت است و اگر هم این دیوانگی را مرتکب شوند، قطعاً در منطقه نابود خواهند شد، به همین جهت آنان معمولاً یکسری اینگونه مسائل را در جهان مطرح می‌کنند تا رعب و وحشت بیاندازند و در این میان اگر مسئولان کشور ترسو باشند و ملت‌ها پشتیبان حاکمیت‌شان نباشند، آنان به اهداف‌شان می‌رسند.

امیرآبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و آمریکایی‌ها جرأت جنگ علیه ایران را ندارد، تأکید کرد: ملت عراق، پشتیبان دولت‌شان نبودند ولی وضعیت جمهوری اسلامی با آنها فرق می‌کند، مردم ایران پشتیبان نظام‌شان هستند و نظام متعلق به خودشان است، ما رهبری مقتدری داریم و سپاه، ارتش و بسیج دلاوری داریم، امکان ندارد جنگی علیه ایران راه بیفتد، همین الآن در یمن، سوریه و عراق گیر کردند و به نوعی در پنهان و آشکار پیغام می‌فرستند و التماس می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران به آنان کمک کند.

وی با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا نیز گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «برجام» یکی از مواردی بود که ما با آمریکا مذاکره کردیم، در برجام قول‌ها و تعهداتی به ایران دادند اما وقتی ما نقداً به تعهدات‌مان عمل کردیم، آنان به هیچ کدام از وعده‌هایشان عمل نکردند، آنان در مذاکرات وعده‌های محکم و شیرینی می‌دهند اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و زیر قول‌شان می‌زنند، بنابراین مسلّم است که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، آنچه که می‌تواند آمریکایی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کند، ایستادگی ملت‌ها و مسئولان است که در طول تاریخ نیز به اثبات رسیده است، هر جا ملت‌ها مقاومت کردند، آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند.

امیرآبادی یادآور شد: به نظر می‌رسد باید مقداری مراقبت و ایستادگی کرد، البته باید در داخل کشور نیز محکم شویم، مسئله اقتصاد موضوع بسیار مهمی است و باید با مفسدین اقتصادی قاطعانه برخورد شود.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها

به گزارش "ورزش‌سه"، از ساعت 17:30 دقیقه چهارمین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا میان دو تیم ویتنام و ازبکستان برگزار می‌شود، تا حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شود. دیگر بازی نیمه نهایی هم میان دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار می‌شود.

اما نکته قابل توجه اینکه با توجه به اینکه ازبکستان میزبان جام جهانی 2024 به شمار می‌رود، در صورتی که این تیم بتواند ویتنام را شکست بدهد و با صعود به نیمه نهایی به مانند ایران، تایلند و تاجیکستان سهمیه بگیرد، یک سهمیه دیگر برای آسیا باقی خواهد ماند که باعث می‌شود مسابقات پلی آف میان 4 تیم حذف شده افغانستان، قرقیزستان، عراق و ویتنام شکل هیجان انگیزی به خود بگیرد و حتی نفس گیرتر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال شود.

بر این اساس و در صورت پیروزی ازبکستان در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی، ویتنام عنوان بازنده این مسابقه روز جمعه در یکی از مسابقات پلی آف به مصاف قرقیزستان می‌رود و دیگر مسابقه پلی آف هم میان عراق و افغانستان برگزار خواهد شد. درنهایت برای تعیین پنجمین سهمیه فوتسال ایران در آسیا همزمان با دیدار فینال و رده بندی شاهد نبرد حساس برنده پلی آف یک و دو هم خواهیم بود.

البته تمام این احتمالات به پیروزی ازبکستان در بازی آخر مرحله یک چهارم بستگی دارد که از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم